{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil vs mc
  • #2   18. feb 2007 mc kan du jo ligge helt ned

  • #3   18. feb 2007 kom nu med nogle flere imputs.. er der nogen af jer der har prøvet at køre fra en mc i sving eller bare på lige vej i jeres øser?

  • #4   18. feb 2007 jeg læste engang at honda type-r kørte mod en honda motorcykel på en bane og der vandt bilen

  • #5   18. feb 2007 vil mene min bil kommer nemmere igennem svingene end min mc, men mc er sku hurtigere i det hele taget vil jeg mene

  • #6   18. feb 2007 Stay ---> Ja det var en lidt syg vogn, et stel med en pumpet type R motor smiley


  • #8   18. feb 2007 Bilen.

    Sammenlign trædefladen på 4 hjul med det på mc'en. Mc'en træder jo ikke på mere end 2 frimærker, plus at man skal helt ned at ligge for ikke at ryge af.

    Og det er ikke til diskussion, det er ren fysik.


  • #9   18. feb 2007 krudtuglen, hvad for en bil har du?

    stangen... vil gerne høre noget mere fra dig.. hvad for en bil og kværn har du? hvor har du testet det af henne?


  • #10   18. feb 2007 rundt på en bane ville jeg mene at en bil er hurtigst da du kan bremse sener i en bil end på en MC da du jo i biler i dag har ABS ESP og ligende så mit bud en bil er hrutiger end en MC på en bane :o)

  • #11   18. feb 2007 jo men nu skal vi lige tage højde for at det biler som man ser i "hverdagen/weekenden" - og ikke specialbyggede biler.....

  • #12   18. feb 2007 har en yamaha 600 , og af bil har jeg kun min vinter bil lige nu, men tag en rundkørsel og kør rundt i den, og så tag en mc og kør på samme måde, min bil kunne nok gøre det hurtigere.. men en meget erfaren mc kører kan nok få den hurtigt rundt.. bare ned med knæet

  • #13   18. feb 2007 Dennis H du har jo så evig ret hehe har faktisk lavet et fysik forsøg med en scooter(var lige hva vi havde) og en bil på asfalt og en våd græsplæne :o) bremse længden var betydelig støre på scooteren en med bilen grundet friktion ikke var så stor.... men for satan man kan få nogle vilde glideturer på røven hehe :o) var self med samme fart

  • #14   18. feb 2007 vil til hver tid påtage mig at køre fra bil på min mc, har kørt om kap på kringlede veje med et par venner, mig på mc og dem i supra twinturbo 400hk og carlos sein celica turbo med 250hk og 4wd. Det er mine erfaringer smiley

  • #15   18. feb 2007 det var på en år 2000 zx9, nu har jeg en 1988 fzr 1000 og den vil jeg også gøre det på

  • #16   18. feb 2007 Kommer meget an på cyklen og føren, samt bilen og føren..

    Men generalt, er biler hurtigere igennem sving.. men cyklerne henter det hurtigt igen når det går lige ud.

    Har kun mødt en bil som jeg ikke kunne køre fra, det var Kiesa's Skyline - sidste år, han træk fra mig da vi passeret 200, men den er også extrem - Kunne jo "bare" gøre noget mere ved min cykel smiley

    Køre på en ZX12r - vil mene at de fleste "hurtige" biler kan tage sving hurtigere end mig, min cykel er ikke lavet til at flyve igennem sving.


  • #17   18. feb 2007 Ja smiley

  • #18   18. feb 2007 Jesper R, jeg har haft en zx12 fra 2001 med powercommander og acroprovic, du siger biler køre fra dig, så skal du lære at styre din mc for den køre fra alt, også i sving og sådan er det bare...!
    P.s det var ikke en kretik til dig Jesper bare lidt info.


  • Martin  R
    Martin R Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
    #19   18. feb 2007 på bane er bilen hurtigst... fdm motor har lavet en test engang med en ford focus ST eller hvad den nu hedder, og en 600ccm yamaha... der var bilen adkillige sekunder hurtigere... selvom motorcyklen selfølgelig har en meget bedre acc. men derimod har en også en længere bremselængde end bilen har...

  • #20   18. feb 2007 mc skal bruge større bremse længde så det er klart at det er bilen der er hurtigst i svinget har kørt mc i mange år der er jo kun 2 hjul at bremse ned på

  • #21   18. feb 2007 Krudtuglen, snakker du af erfaring?

  • #22   18. feb 2007 Der var engang en mc i Vamx mener jeg, som havde været til et rulletræf på Fyn, som havde lige i underkanten af 500 hk, med turbo på, den kunne være sjov at se mod Kiesa's skyline.. smiley

    Men mc'en skulle nok lige have en wheeliebar på først så smiley


  • #23   18. feb 2007 Henrik : Jeg kan sagtens køre min MC, jeg har bare mine grænser - gider ikke at styrte pga. en lille sten eller whatever.. gik ned mellem fløng og roskilde pga en olie klat.. så er lidt opmærksom smiley

    Men jeg ved, møder jeg en bil som er sat op til sving.. Kan det være at jeg kan holde den lige med ham mht. farten igennem sving.. men jeg kommer ikke hurtigere igennem, er bare ikke muligt, med mindre at man overskrider den fine grænse - men så snart at jeg kommer ud af det sving.. om han så er foran mig, eller bag mig .. skal jeg nok komme først..

    Krudtuglen : Ja, lå ens til ca. 200, men så træk han på mig, havde problemer med at holde den nede i 1st og 2nd gear - men har siden da fået cyklen gearet ned nu, så jeg vil sikkert trække på ham, indtil vi er forbi 200, så kommer han nok igen..


  • #24   18. feb 2007 Det hele kommer an på chafføren....
    Men er de begge lige gode til deres køretøj og du taler om en BMW M3 eller M5 versus en suzuki/yamaha/ducati 1000 ccm, så er der ingen tvivl det er motorcyklen....men er det en lettere og mere dynamisk racer orienteret bil som en Porsche så vil den vinde i sving.
    men går det blot ligeud et lille stykke af vejen så vil motorcyklen ALTID være hurtigst.


  • #25   18. feb 2007 er også det, så snart at du kommer op i virkelig hurtige biler og det går lige ud .. når du passere 250 ca, så betyder vægten på bilen ikke så meget mere - derfor vil biler med virkelig meget kraft, kunne tage "hurtige" MC'er oppe i de hastigheder, men - MC'en er allerede langt foran på det tidspunkt dog.

  • #26   18. feb 2007 Jo cyklen den vil ALTID være hurtigst lige ud...den vil til enhver tid slå en hvilken helst porsche, Ferrari eller lign...når det går lige ud...selv en 600ccm napper enhver porsche eller ferrari lige ud..

  • #28   18. feb 2007 Sådan Claus A.

  • #29   18. feb 2007 tag en Ferrari Enzo, eller en Porsche GT - nu tager vi bare gadebiler her, så vi ikke går ud i det extreme..

    Men ellers, se den her video - når de starter fra 200, er Motorcyklens fordel meget meget lille..
    http://videos.streetfire.net/search/bike/0/2c78b7b9-f4d0-4d12-9c94-98c000f7a657.htm


  • #30   18. feb 2007 Imod en bugatti vil en 1000ccm ikke være hurtig nok men en harabusa vil sagten kunne hænge på på til 300km/t
    En lille standard 600ccm tager 0-100 på under 3 sekunder.
    En alm 1200ccm tager 200 på 7 sekunder.
    402 meter tager en 1200ccm på en 9 sekunders tid.
    Altså Bugatti tider...


  • #31   18. feb 2007 Jesper det er en Fazer 1000 en lavt ydende touring motorcykel...den må du ikke sammenligne med...men selv sådan en kan nappe en M3..

  • #32   18. feb 2007 Tror at jeg har en film et sted med en R1 som er imod en Bugatti - ved godt at en busa er hurtigere end en R1, busa og zx12r er rimelig ens(jeg har kørt fra busaer og de har kørt fra mig, så rimelig ens) - så jeg ved hvor meget hurtigere jeg er end en R1 - ser lige om jeg kan finde den.

    Men, jeg må sige dig imod at den kan hænge på, den bliver slagtet af en bugatti, med mindre den busa har en turbo på eller noget.. men kun med "standard" upgrades, pipes, pc og filter, bliver den slagtet


  • #33   18. feb 2007 En 6-7år gammel video af chris hummelhøj på en Honda CBR1100.
    De motorcykler der findes nu har over 40 hk mere.
    Men op til 280er der intet der følger med, på sådan en gammel cykel.
    http://www.youtube.com/watch?v=IML_X_ItH-I


  • #34   18. feb 2007 En R1 har 130HK...så nej den kan ikke hænge på en Bugatti....en Harabusa har 185HK.
    og jo har set den film...men det kan ikke bruges som reference...det ultimative ligeud bil versus en R1...holder ikke til en sammenligning.


  • #35   18. feb 2007 Jaaa.. kender den godt - men igen, jeg tager "nemt" en CBR1100 på min ZX12r

  • #36   18. feb 2007 Enig Claus

  • #37   18. feb 2007 Den svenske Ghostrider motorcykel er en Harabusa turbo med 499HK og der hænger intet med...den laver wheelie når den får kniven ved 300km/t.

  • #39   19. feb 2007 R1 har 130 heste ? på hjulet? og så mener du at en busa har 185 på hjulet også? det passer ikke helt

    De nye R1 smider ca. 180 med ram air, dog ikke på hjulet det ved jeg godt, men så snakker vi min. 150 på hjulet, dog ikke nær så meget moment :

    http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/supersport/yzf-r1.jsp?view=techspecs


  • #40   19. feb 2007 Fed Video Krudtugle...

    Jesper, men det er jo ikke den model der kører og har kamera på tanken efter den bugatti...det kan du jo se på speedometere, det erden gamle model...
    Men mums, det er satme en dejlig msakine



  • #41   19. feb 2007 Passat, ja sgu ingen tvivl...tror personligt ikke på at en motorcykel kan meget over 350 uanset hvad man har gjort ved den ......der er ganske enkelt for meget vindmodstand i forhold til en bil...

  • #42   19. feb 2007 Jaa, det rigtigt, de gamle havde 150 ish så det vil sige ca. 130 på hjulet ja.. de før jo også røv af de nye 600cc smiley

    Anyways, smutter iseng, sov godt - flytter til sverige imorgen så see ya smiley


  • #43   19. feb 2007 fantastisk VIDEO

  • #44   19. feb 2007 Per jeg har stadigvæk min Yamaha TZ350 Racer cykel fra dengang jeg kørte RR.

  • #45   19. feb 2007 på en bane VIL en bil være hurtigere end en mc hvis deres vægt/effekt forhold er ens.

  • #46   19. feb 2007 hehe...ja, sådan går det når man skal spille smart....
    Husker jeg røg af på langsiden af anderstorp og blev kørt over af en anden motorcykel....det gjorde altså av og fik vand i lungerne af sådan en tur...


  • #47   19. feb 2007 Per hvornår kørte du ?


  • #48   19. feb 2007 Jeg kørte DM i 1987 og igen 1988 på min lille racer og ja, den har absolut intet moment, jeg havde store problemer emd at få den til at trille grundet sit manglende moment, men når den først triller...så er det som at sidde på en lyn kineser, husker jeg..og den åbne kobling begyndte altid at ryge ved hver start..så nye koblings plader og stempler efter 10 løb...RD350 var også en fin standard cykel at øve på, men for tung i forhold til effekten husker jeg.

    Så kender du måske også de gamle drenge som Rene Rasmussen der nu kører DTM og Ferrari challenge cup, Jørgen levinsen der senere kørte WM i sidevogn med han fra Finland og legendariske Dennis Jensen ?


  • #49   19. feb 2007 Per det lyder sgu fun - så har du måske haft Michael Einsbourg til at skrue eller udvikle motorer for dig på et tidspunkt ?
    Jeg har droppet motorcykel både til race og på gaden, netop fordi der er for mange sving... smiley
    Men enhver kan jo køre stærkt lige ud..det er josving der kræver sin mand..hehe.
    Havde et mega styrt i Sverige og cyklen tog skade, så var det slut og på landevejen kan man ikke presse den for så ligger der småsten eller man havner i en lygtepæl. Tror det skal være en sofa cykel af en harley eller lign. hvis jeg skal på landevejen igen, de kan hverken bremse eller styre, så bliver jeg heller ikke fristet til at køre dør træk.


  • #50   19. feb 2007 Mums, det ser pisse sjovt ud...tror dog ikke jeg turde sætte mig op og vride håndtaget i bund på sådan et monster.
    Hvis du har problemer med at få sådan en turbo til at fungere med benzinindsprøjtning, mapsensor og lign. så er det Michael E. du skal have fat i...han er en konge på det område. han var den første der fik monteret turbo på en Ford Mondeo så det spillede. Selv fabrikken og deres tunings afdeling der ligger i sverige kunne ikke få det til at fungere. Hans primære ekspertise område ligger dog på 2 takts motorer.
    Men hvis Ghostrider har fået deres til at fungere så godt, så må der jo efterhånden ligge meget information og materiale ude på nettet om turbo optimering til en X-11.


  • #51   19. feb 2007 Du kan ikke sammenligne en GSX-R 1000 med en BMW M3 eller M5.

    1000 ccm klassen i motorcykkel er jo faktisk noget af det største sports motorcykkel du kan få. Så skal du jo op i klassen Enzo, Zonda osv i biler før det kan sammen lignes.

    Men hvis man nu må tune dem så har har den bedste MC og bil. Og så køre en tur på Nurburgring så vil bilen vinde stort.


  • #52   19. feb 2007 Krudtuglen .

    Jeg vil skam gerne trække mod dig en dag på min gsxr 750 hehe , du har sku ikk nappet en zx6r så har fjolset der sad på den ikk kunne køre


Kommentér på:
bil vs mc

Annonce