{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Søger råd ang. bil! Køb af ny eller brugt?? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg har efterhånden fået et hav af gode råd på en anden tråd, vedr. tuning, som tog en drejning..

Jeg skal have ny bil, budget omkring 600.000 (højest)

Jeg ved dog ikke, med EL og hybrid biler, hvordan markedet ser ud nu, og er derfor lidt usikker på beslutningen om køb, kontra leasing, kontra Flex leasing.. - for at have de bedste muligheder for at komme af med bil igen, eller minimere tabet mest muligt.

Til jer der ikke har set sidste tråd, er nogle af de ting jeg skal ud og prøve:

Kia ProCeed GT. (Billigere, derved mindre tab hvis markedet ændre sig, og lang garanti)
Nye CLA 250
Overvejet BMW 3 M-Line 258 hestes udg. 330i)

Jeg har dog også som en helt anden løsning kigget på flexleasing, ved biler som er 3 år gamle.

Hvis det kommer på tale, er der pludselig muligheder som A7 S-line fra 16-17, som også er flot..

Hvad havde i gjort, som markedet så ud nu, hvis i havde omkring det rådighedsbeløb, og var lidt usikre?

Tager gerne imod alle muligheder smiley

Skal dog lige pointeres.. jeg skal ikke ud og have UP, små Hatchbacks, og 1.0'ere.. jeg skal have noget plads, optræk og en flot facade.

Sedan og Coupé, samt Kia's nye shooting back, er eksempler på hvad jeg godt kan lide!

Må i alle få en dejlig nytårsaften og et lykkebringende 2020. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger råd ang. bil! Køb af ny eller brugt??
  • #1   30. dec 2019 "Sedan og Coupé, samt Kia's nye shooting back"

    Ja for at lyde som en idiot skal du nok gøre op med dig selv hvad det er du vil. Det er jo som at sige jeg skal have malet min bil. Den skal være rød, blå eller gul. Maleren kan ikke vælge for dig.

    Bare det at Kia GT ryger i "puljen" med en 330i viser lidt om hvor øst/vest det er.

    Flexleasing er fint for de som ikke har pengene ved hånden - men husk nu at læse kontrakten igennem i forhold til køb efter endt leasing, der er faldgruber.


  • #2   31. dec 2019 Hvad med en Grande Punto

  • #3   31. dec 2019 Køb en Golf 4 de taber ikke værdi hehe

  • #4   31. dec 2019 Subaru levorg kunne også være et spænende bud måske?

  • #5   31. dec 2019 Jeg ville ikke være nervøs for at købe en ny benzinbil i det prisleje. Det kommer nok til at tage mindst 10 år før en benzinbil bliver svær at sælge brugt.

  • #6   31. dec 2019 Du kan jo også prøve en BMW 330e, som er plug-in hybrid versionen af 3-serien. Jeg har kørt 530e, og hybrid teknologien fungerer fint nok i BMW’erne.

  • #7   31. dec 2019 #1
    Hvorfor skal jeg være fastlåst til en gruppe?
    Dem jeg nævner er jo i den gruppe? Jeg søger jo ikke en specifik bil, men noget i stil med.. jeg er åben for forslag, så at sige det er umuligt forstår jeg slet slet ikke...

    Ja, der er et par hundrede tusinde til forskel.. men som jeg skriver, er 600.000 også toppen smiley
    Det ændre vel ikke på, at jeg synes der findes mere end et spændende valg.

    Jeg ser ikke flexleasing som værende noget for folk uden penge, men en mulighed for at undgå vores røvsyge afgift. smiley synes det giver fin mening, i en tid hvor (synes jeg) at markedet er lidt usikkert.

    Hver sin holdning..

    #2 ? Hvorfor nævner du en Punto? Kan ikke se om det er et forsøg på at være sjov, på min bekostning, fordi vi købte en nr 2 bil inden hun blev færdig som læge smiley

    Til jer der rent faktisk brugte tiden, på at hjælpe.. tak!

    #6
    Har hørt både godt og skidt og hybrid, men svært at afskrive uden at prøve en tur.

    Hvordan kørte 530e?


  • #8   31. dec 2019 Min holdning er, at hybrid er en mellemvej med flere ulemper end fordele. Det er mere kompliceret teknik (både benzin og elmotor), de kører ikke rigtigt langt nok på ren el, de kører heller ikke rigtigt langt nok på literen som hybrid.

    De kører godt nok længere på literen end en ren benzinbil med tilsvarende ydelse, og hvis man kører få km hver dag, er rækkevidden måske lang nok til at kunne køre på 100% el til hverdag.

    Jeg synes at 530e opleves som en bil der har større benzinmotor end den reelt har. Man tænker ikke rigtigt over at det er en hybridbil. Når man kører den hårdt bemærker man faktisk ikke at det er en hybrid, hvilket er en fordel.

    Jeg har også prøvet 540i, og den kan jeg bedre lide. Jeg kan ikke huske de danske priser, men jeg skulle give det samme for 540i og 530e, og af de to ville jeg uden tvivl vælge 540i.

    Men vil man have en hybrid, er BMW’erne ikke et dårligt valg.


  • #9   31. dec 2019 #8
    Tak!
    Jeg er stadig usikker.. køre ikke langt nok til at diesel giver mening, så tænker lidt det samme er tilfældet med hybrid.

    Er blevet tilbudt at overtage en BMW X4 20D, F26'er fra slut 16, med ny gearkasse og 90 på tælleren.. (familien skifter til E-Tron)

    Den er bare, Diesel.. og relativ sløv, synes jeg.. stor (dejligt nu hvor der er børn), men føles langsom.

    Har ikke prøvet 5'er serien.. vi var ude i en 3'er fra 17, og en X6'er.. noget helt andet.

    Der er så mange flotte og spændende biler, at det ikke gør valget imellem dem nemmere..

    Umiddelbart tror jeg ikke det bliver hybrid her..så næsten hellere ren EL.

    Vi var også ude og prøve en P85D Tesla fra slut 16.. sgu meget sjove, men savnede lyden..


  • #10   31. dec 2019 En 3-serie fra 17 er nok den forrige generation, og den er virkelig ikke interessant i mine øjne. Den nye er langt, langt bedre.

    Jeg synes at de fleste biler lyder så kedelige, at jeg hellere vil undvære lyden. Inkl. en 330i...


  • #11   31. dec 2019 Få købt en rs3 det spiller

  • #12   31. dec 2019 Jeg ville vælge en Hyundai i30N, også fremfor BMWen den vil spise den til morgenmad... ellers er der en Civic type R som er kongen af hot hatch lige pt, men den er for ekstrem for mange...

  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #13   31. dec 2019 Hyundai i30n vs. a7 smiley

  • #14   31. dec 2019 #10
    Synes nu egentlig lyden fra 330i (den nye) lyder ok, af en lille 4 cylinder smiley

    Faktisk tror jeg den der har bedst lyd, underligt nok er ProCeed.

    Mange af de nye biler lyder trist, desværre.

    #11
    Jeg er på samme måde, synes Civic udstråler mere drengerøv, end de andre.. er lige blevet far, konen er læge.. det er ikke lige hende smiley

    #12

    Synes faktisk den nye i30N Fastback er fin, men også relativt dyrt for en Hyundai, særligt i den størrelse. Har set flere YT videoer på den, og den ligger egentlig meget tæt ved den nye BMW 330i.. men har du set den indvendigt? Hold nu. Den ligner noget fra 1995.. så ærgerligt. Synes egentlig de har gjort det godt udvendigt.

    #13
    Jeps, du kan flexlease en A7 fra 17, til ret billige penge.. og få meget lækkert udstyr.

    Hvad synes du om den nye Hyundai?

    Tror jeg er der, hvor jeg synes at 550 for en Hyundai er meget.. så kunne jeg tage en BMW 330i næsten, for 50.000 mere.

    Synes de skyder forbi ang. pris.


  • #15   31. dec 2019 Jeg havde den 4-cylindrede motor i Z4’eren, og jeg har prøvet den i den nye Z4 og 330i.

    Selvom den er blevet bedre, synes jeg stadig at den er noget grov i det, og især som kold lyder den lidt som en diesel. Det er ikke den mest inspirerende BMW motor - det er ihvertfald min mening.

    Men de fleste vil sikkert aldrig bemærke det, og sådan helt overordnet, er den nye 3-serie en rigtig god bil, hvor BMW i højere grad er vendt tilbage til at fokusere på køreegenskaberne, ift. den forrige generation.


  • #16   31. dec 2019 Man kan jo sige at på en helt ny bil vil der være en del afskrivning og usikkerhed omkring markedet fremadrettet

    Men omvendt, så er de fleste flexleasing aftaler jo sådan skruet sammen at der er en scrapværdi, denne er dog nok nemmere at forudsige da den er uden moms og afgift.

    Men man skal jo bare huske, at det oftest er uden nogle former for service og garanti af særlig karakter man flexleaser. Så brænder du en motor eller gearkasse 14 dage før kontraktudløb, så er det jo dig der hænger på den.


  • #17   31. dec 2019 Citat: "Er blevet tilbudt at overtage en BMW X4 20D, F26'er fra slut 16, med ny gearkasse og 90 på tælleren.. (familien skifter til E-Tron)"

    Jeg ville løbe skrigende bort. En så dyr BMW der allerede har fået skiftet gearkasse - hvad bliver det næste???

    Hvis du kunne lægge 100000 oven i de 600000 så havde du en spritny Ford Mustang med V8 motor og næsten 500 hypheste. Den er sq bad ass sådan én.


  • #18   31. dec 2019 Du tænker mere i værditab end fornøjelse - og fred være med det. Men der findes ingen spåkugle der kan forudsige de næste 10 år, så køb en bil du bliver glad for - vi lever kun en gang. smiley

  • #19   31. dec 2019 Man kan jo spekulere i begge dele.. fx havde man købt en mx3 for 10år siden så havde man haft det sjovere og en mere dyr bil end hvis man havde købt en 320d til samme penge fra ny..

  • #20   1. jan 2020 I har nok ret smiley
    Jeg tager ud og prøver nogle biler af, og vurderer hvad jeg synes. Nok den nemmeste måde!

    Tak for hjælpen!


  • XC40P8
    XC40P8 Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #22   5. feb 2020 Jeg kan kun sige til dig, at en Proceed GT er hamrende sjov (men først når den er oppe på driftstemperatur) - især med en DTE Powercontrol X monteret.
    Vælg en model med DCT. Det vil du ikke fortryde smiley

    Man får en veludstyret og rummelig familiebil, hvor sæder m.m. er enormt komfortable, men dog med højt støjniveau og med en relativ kontant undervogn.

    Så snart den har kørt omkring de 7-8000 km begynder den rigtigt at "plubre" og knalde fra udstødningen smiley

    Benzinøkonomien er rimelig - omkring de 12 km/l ved blandet kørsel.

    De bedste hilsener fra en glad Proceed GT ejer.


    profilbillede
Kommentér på:
Søger råd ang. bil! Køb af ny eller brugt??

Annonce