1.009 visninger
|
Oprettet:
Import Toyota mr2 1993 med V6 3.5 motor {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har fundet en Toyota mr2 fra 1993 i Schweiz som jeg kraftig overvejer. Ved i om det er et stort problem at få den registreret i Danmark? Og hvor meget ejerafgift/vægtafgift ligger på?
Ejeren har smidt en 3.5 V6 rav4 i den vil det have nogen indflydelse på registrering, syn ejerafgift?
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
Jeg vil anbefale dig at få nogle billeder af bilen og dertil en kopi af registreringsattesten. Med disse informationer besøger du MINDST 3 forskellige synshaller og spørger venligt om den kan synes i DK, hvad der kræves af ekstra dokumentation osv osv.
Alt det med SKAT er nemt nok: De vil bare have nogle penge og evt noget moms og evt noget told.
Men ja, tingene bliver gjort en million gange nemmere hvis en tilsvarende bil kan findes i Tyskland.
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Du får aldrig en erklæring fra Toyota.
Autoconsult kan godkende effektforøgelser op til 40% derfor er det vigtigt om modellen oprindeligt var en turbo model. Derudover er det også vigtigt at der er dokumentation præcis hvilken effektvariant motoren. Alternativt skal der fortages en effektmåling hos en prøvningsgodkendt instans.
Autoconsult kan rådgive om alt dette, men sørg for at få fuldstændig afklaring på alle spørgsmål inden du køber (og gå til det med så neutralt et sind som muligt, da det er nemt at overbevise sig selv om mange ting), så du ikke ender med at stå med en bil der aldrig kan godkendes til de danske veje.
Held og lykke
Import Toyota mr2 1993 med V6 3.5 motor