{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Import Toyota mr2 1993 med V6 3.5 motor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fundet en Toyota mr2 fra 1993 i Schweiz som jeg kraftig overvejer. Ved i om det er et stort problem at få den registreret i Danmark? Og hvor meget ejerafgift/vægtafgift ligger på?

Ejeren har smidt en 3.5 V6 rav4 i den vil det have nogen indflydelse på registrering, syn ejerafgift?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import Toyota mr2 1993 med V6 3.5 motor
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   4. jan 2020 En mr2 er aldrig lavet i en V6 fra fabrikken, så den bliver nok ikke nem lige at få godkendt i dk. Og schweis er ikke i eu, så godkendelser fra schweiz er intet værd i dk. Og ja det har meget at sige om afgiften, da det er rigtig dyrt at få sådanne projekter godkendt i dk. vægt afgift er efter den gamle vægt skala, så ca 2-3000kr pr halvår. Husk at der jo skal betales registrerings afgift på bilen, hvis den overhovedet kan godkendes.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
  • #3   4. jan 2020 Det passer ikke med at schweiziske godkendelser ikke er noget værd. Under reglen for forenklet praksis (Færdselsstyrelsen) ved import at brugte køretøjer står Schweiz og Norge på samme højde som alle andre EU lande. Men da Schweiz ikke er med i EU skal der principielt trækkes 7% fra i CH moms og bagefter lægges 25% DK moms oveni. Der skal muligvis også betales told.

    Jeg vil anbefale dig at få nogle billeder af bilen og dertil en kopi af registreringsattesten. Med disse informationer besøger du MINDST 3 forskellige synshaller og spørger venligt om den kan synes i DK, hvad der kræves af ekstra dokumentation osv osv.

    Alt det med SKAT er nemt nok: De vil bare have nogle penge og evt noget moms og evt noget told.

    Men ja, tingene bliver gjort en million gange nemmere hvis en tilsvarende bil kan findes i Tyskland.


  • #4   5. jan 2020 Du skal få en fabrikanterklæring fra Toyota på at bil og bremser kan holde til den større motor, og derefter kontakter du autoconsult for at høre om de kan lave en dataerklæring.

  • #5   5. jan 2020 Mine erfaringer:
    Du får aldrig en erklæring fra Toyota.
    Autoconsult kan godkende effektforøgelser op til 40% derfor er det vigtigt om modellen oprindeligt var en turbo model. Derudover er det også vigtigt at der er dokumentation præcis hvilken effektvariant motoren. Alternativt skal der fortages en effektmåling hos en prøvningsgodkendt instans.
    Autoconsult kan rådgive om alt dette, men sørg for at få fuldstændig afklaring på alle spørgsmål inden du køber (og gå til det med så neutralt et sind som muligt, da det er nemt at overbevise sig selv om mange ting), så du ikke ender med at stå med en bil der aldrig kan godkendes til de danske veje.

    Held og lykke


Kommentér på:
Import Toyota mr2 1993 med V6 3.5 motor

Annonce