{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.920 visninger | Oprettet:

vinterdæk ved ny bilkøb - rimelig pris? {{forumTopicSubject}}

Vil I købe vinterdæk i forbindelse med køb af ny bil hos forhandler?

Eller vil I købe dem andetsteds efterfølgende?

Sælger har sat dem til 15.000 (før rabat på hele bil-tilbudet) for 4 goodyear og uorginale alufælger. Er det rimelig pris til en s-max st-line?

Jeg kører på vinterferie, så vinterdæk er et must for mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinterdæk ved ny bilkøb - rimelig pris?
  • #1   6. jan 2020 15000 for 4 uoriginale fælge med Goodyear? Er det 20" Krom med spinners eller hvordan?

Man kan ikke sige om noget er billigt når man ikke ved hvad det er. Er det 14" demofælge er det jo en syg dårlig pris - er det 18" nye fælge med nye dæk er prisen jo tættere på at være fair.

• #2   6. jan 2020 Undersøg hvad dæk og fælge koster andet sted, så har du noget at sammenligne med, men lyder dyrt i mine øre, afhængig af bil selvfølgelig.

• #3   6. jan 2020 syns det lyder noget dyrt. men igen er det 18 tom fælge godt godt mærke og med divs dæk tryk sensore så vil det løbe op. Så hvad slag hjul str mærke og det er det ?

• #4   6. jan 2020 Det er alt for dyrt! Vi købte en S-MAX i sommers og fik ikke vinterdæk med af samme grund. Jeg har selv købt dem efterfølgende og sat på.

Må man spørge, hvad jeres tilbud lyder på? De kan godt være nogle banditter, de bilforhandlere, så man skal se sig for smiley

• #5   6. jan 2020 Du kan være helt sikker på at han tjener godt på det

• #6   6. jan 2020 en hurtig beregning på de billigste alu-fælge giver en pris på ca. 10.000 hertil kommer der så sikkert TPMS ventiler til min 1800 - så helt skævt er prisen ikke - men ellers søg på Ebay - der kan sikkert købes originale fælge med vinterdæk til en bedre pris - det har jeg gjort flere gange

• #7   6. jan 2020 Nu koster "originale" fælge jo også en del mere end hvis man blot finder et sæt ved T Hassan eller de smarte stylings butikker med discount fælge.
    Men generelt tjener en forhandler rigtigt godt på ting som et sæt hjul.
    Til vinterfælge plejer jeg finde en sæt brugte alu hjul af et ordentligt mærke og så selv få dæk på. Til min nuværende købte jeg et sæt fint Audi fælge til 1200 kr.

• #8   6. jan 2020 #7
    Jeg blev også snydt første gang, jeg læste det. Men han skriver faktisk uoriginale fælge.

• #9   6. jan 2020 Ja det kan jeg "sgu" godt se man læser det jo som man vil.
    Så ville jeg også sige det er for dyrt.
    Der er kæmpe forskel på kvaliteten af alu hjul, mange gange så vejer discount fælge helt vildt meget + at lakering er ret så dårlig. Købte for en del år siden et sæt alu ved den lokale super dæk eller hvad det var, et helt ukendt mærke, men efter den første vinter var maling mere eller mindre pga, salt irret af. De originale VAG hjul jeg har kørt på de sidste mange vintre holder sig stadig ok pæne. Mener det er Ronald der har lavet dem. De nuværende fra en Audi er også ok pæne inde bag alt skidtet.
    Kan man nøjes med sorte stål fælge, ja så koster de altså ikke ret meget. Kigger man sig lidt for ogs har bare lidt købmand i maven kan kan også handle sæk + montering for en fornuftig pris.

• #10   6. jan 2020 Og hvis brormand har dækapparat, så er der mulighed for at købe dæk og fælge hver for sig og få den billigste pris på begge smiley

• #11   6. jan 2020 15000 er alt for meget...
    Jeg har selv spritnye Rial fælge til salg til en S-Max med 235/55-17 Goodyear vinterdæk og TPMS følere til 10000,-

profilbillede
  • #12   6. jan 2020 Det kan nok ALDRIG betale sig at købe dæk af en forhandler... køb nogle brugte fælge på blå avis og køb dækkene på daekleader.dk så sparer du sikkert 7-8.000kr

• #13   6. jan 2020 Jeg gav 7500 for nye originale 19" fælge og 5500 for Michelin dæk, så 15.000 lyder ikke helt urimeligt

• #14   6. jan 2020 #13

Hvordan er det lige præcis rimeligt at give 15k for uoriginale hjul, når du selv skriver, at du fik dine originale for 13k?? Eller misforstår jeg noget?

• #15   6. jan 2020 Thansen har et 18" sæt med Wintercontact til ca 11.000,- og de er ikke de billigste på markedet.
    Så kr. 15.000,- hos forhandleren er ikke en god pris

profilbillede
  • #16   6. jan 2020 TS

Nej, jeg ville finde dæk og fælge andetsteds, det er for dyrt det tilbud
    Det kan sagtens findes billigere.

Mange sælger komplette hjulsæt til meget billigere priser, leveret lige til døren.

Det eneste du skal være opmærksom på er at du får dig et ok dækmærke på.
    Og der bestemmer du helt selv hvad du ønsker.

• #17   6. jan 2020 #14 læste det som originale hjul, troede ikke de solgte andet ved forhandleren... Jeg har ihvertfald aldrig set dem sælge uorganiske hjul

• #18   6. jan 2020 #17
    Jeg har aldrig set dem sælge organiske...

• #19   6. jan 2020 #alle - tak for de mange input. Lyder til at tilbuddet er i den dyre ende, men nok forventet.
    Det er 17" uoriginale alu

#4 Bay, hvilke dæk og fælge købte du så? Og hvorhenne?
    Der er en bil med i bytte, så svært at svare præcis. Trækker jeg min byttebil ud af beregningen, så lander rabatten på et par og 60.000. Det er inkl. en kampagnerabat på 41.000 på x-pakke udstyr alle får.
    Så cirka ekstrarabat på 20.000 på bil og ekstra udstyr. En del af det er nok de dyre Vinterdæk smiley

• #20   6. jan 2020 Jeg købte dæk på Daekleader, som jeg har monteret på originale fælge. Og så køber jeg et nyt sæt til foråret, som skal bruges som sommerfælge - dem har jeg ikke besluttet mig for endnu.

Jeg endte med Bridgestone Blizzak LM005. De koster ca. 4.200 kr. Det er dæk fra en af de øverste hylder. Man kan også få dæk til det halve, hvis man går på kompromis med kvalitet.

Min bror monterer så gratis, men ellers skulle man nok påregne en plovmand til dette også.

Det er værd for dig at undersøge, hvad du kan købe den til som firmabil. Da vi købte, sparede vi i hvert fald i omegnen af 70.000 kr.

• #22   6. jan 2020 Bay# men hvis han køber den som firmabil, er det så ikke en helt anden type garanti der er på?
    Og ingen reklamation?
    Sådan er det jo når man handler billigere brugte biler på CVR nummer. Aner dog ikke hvordan det forgår på en helt ny slæde.

• #23   7. jan 2020 Nej, garantien er den samme. To års fuld fabriksgaranti smiley

• #24   7. jan 2020 Bay# okay tak for svar så blev jeg det klogere

• #26   7. jan 2020 Felgenshop.de

Kommentér på:
vinterdæk ved ny bilkøb - rimelig pris?

Annonce