{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.134 visninger | Oprettet:

ny 7 personers famiebil . hvilken er "bedst" {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie på 5 med 3 børn i aldrene 2, 6 og 8 år.
Vi har lige nu en citroen c4 grand picasso fra 2013 og overvejer nu en nyere bil.

Bilen skal kunne laves til en 7 personers så børnene kan have kammeraterne med hvis det bliver nødvendigt smiley

Vi har ca. 400.000 at gøre godt med og indtil videre er vi endt med følgende biler, alle med automat gear!
NY - Citroen grand space tourer fra 2019 med 2.0 diesel med 160 hk.
Lettere brugt -Ford s-max fra 2019 2.0 diesel med 190 hk.
Lettere brugt - Skoda Kodiaq fra 2019 2.0 diesel med 150 hk.
NY - VW touran - 2.0 diesel med 150 hk.

Konen vil gerne have en masse udstyr som automatisk bagsklap, soltag, memory sæder osv.
Det vil jeg selvfølgelig også, men mest af alt sørger jeg nogle gode køreregenskaber og en holdbar bil der kan tåle at blive brugt og som føles stærkere end vores 116 hk diesel gør nu smiley

Så hvad har i af preferencer og ideer om vores liste so far??


Brug for børnepasning?
Mangler du hjælp til børnepasning, så kan du på Handyhand.dk finde en hjælpende hånd - en person som tilbyder at hjælpe dig med pasning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny 7 personers famiebil . hvilken er "bedst"
  • #1   6. jan 2020 S-Max

  • #2   6. jan 2020 Skoda Kodiaq er der i hvert fald rigtig god plads i og fed comfort smiley
    Men ellers, vil jeg også sige s-max


  • #3   6. jan 2020 S-MAX er den perfekte familiebil. Vil dog mene, du bør kunne få en ny til de penge, hvis du låner et CVR-nummer og køber den derigennem.

    Det kunne vi i hvert fald i sommers. Vi gav 380.000 for den. Og så koster det ca. 20.000 for ekstra sæder (vores har kun 5).


  • #4   6. jan 2020 Kodiaq har ikke tre "separate" bagsæder og er hermed ikke nær så anvendelig med tre autostole som S Max og Touran er. Syntes også det er en kæmpe stor klods at køre i, og ud over muligheden for de 7 sæder er pladsen bestemt ikke imponerende.
    Er på ingen måde Ford fan, men lige her kan sen S Max altså noget de andre ikke kan. En Touran er noget Postmand Per i en sammenligning.


  • #5   6. jan 2020 Herudover har Touran heller ikke særligt store bagsæder - og sædet i midten er mindre end dem i siderne. På S-MAX er alle 3 sæder lige store - og hver især større end de "store" i Touran. Indvendigt på bagsæderækken er S-MAX så også 7-8 cm bredere, så det ville være sært, hvis ikke sæderne også var større smiley

  • #7   6. jan 2020 okay smiley tak for input so far smiley
    jeg har også kun hørt godt om S-max og dens køreregenskaber, og specielt den 190 hk diesel har jeg hørt godt om, så det kunne godt være jeg skulle ud og prøve sådan en smiley
    det kan godt være den kan fåes fra ny, men ikke under 400k hvis jeg vil have den motor + det udstyr jeg gerne vil have i form af sæder med memory og de 7 sæder smiley


  • #8   6. jan 2020 S Max, en lækker vogn

  • #9   6. jan 2020 men hvorfor s-max frem for de andre? ikke at i ikke har ret, men kører den bedre, holder den bedre, ligger den bedre på vejen, er udstyret bedre ? smiley

  • #10   6. jan 2020 Den kører bare bedre end de andre i klassen.
    Pladsen og udstyret er også i top.
    Motoren og A8 gearkassen arbejder perfekt sammen.


  • #11   6. jan 2020 Vi fik en 190 hk S-MAX med metallak og business udstyr (adaptiv fartpilot, bakkamera, Sync3 og lidt andet gøgl) for 379.900 kr. i sommers. Så jo, det tror jeg faktisk godt, man kan. Eller i hvert fald GANSKE få tusinde over.

  • #12   6. jan 2020 Jeg havde 100% valgt S-maxen af dem der!
    Det er den største, den flotteste, den hurtigste og den der kører bedst.
    Jeg har prøvet den Skoda Kodiaq og må indrømme at jeg var skuffet over støj og hvor billig den føles indvendig!!
    Affjedringen mærkes dårligt afstemt/budget I forhold til de andre, den er jeg ikke fan af!
    VW Touran er sikkert fin men dyr i forhold til hvad man får og mindre end S-maxen, den kører også mere som en varevogn.
    Citroen er sikkert fin og det ville være mit valg nr 2, den kører dog ikke nær så godt som S-maxen, den virker billigere og den er mindre (hvis det er en c4 grand space tourer)

    Men Det er kun min mening, Jeg elsker S-max for den kører som en stationcar

    MVH Simon


  • #13   6. jan 2020 har du evt kigget på
    renault grand scenic
    renault espace


  • #14   6. jan 2020 Renault grand scenic er også et rigtig godt bud og jeg ville hellere spytte pengene efter sådan en bose moden end citroenen Men den kan ikke hamle op med en S-max hvis man sætter pris på en bil der kører lækkert.

  • #15   6. jan 2020 Motor/gearkasse skulle gerne være samme i hhv. Forden/Citroën/Peugeot/Opel så mon ikke de kører forholdsvis ens smiley
    Jeg ville vælge udefra plads og udstyr


  • #16   6. jan 2020 Kasper J: Motor/gearkasse er bestemt ikke den eneste faktor der afgøre om en bil kører godt eller ej! Smider man en Lambo motor I en berlingo er jeg sikker på den kører næsten som en……….Berlingo!? Hurtig ja men ikke en 200km/t autobahn maskine.
    En c4 grand Picasso kører ikke som en s-max, jeg tror heller ikke gearkasser er det samme de andre kører ikke med powershift hvis man vælger auto.
    Men rigtig godt til Opel hvis de har fået et motor samarbejde med PSA det er noget af det bedste dieselmotorer lige P.T


  • #17   6. jan 2020 Tror at den Aisin som PSA bruger som desuden også bruges af Volvo, BMW, VW, Toyota og GM muligvis er den samme som Ford kalder powershift A8 smiley
    De tidligere powershift mener jeg bestemt har været Aisin gearkasser


  • #18   6. jan 2020 A8 er ikke powershift. Det er Ford gået væk fra

    Ford bruger Getrag

    De nye Ecoblue er vidst ikke Psa maskiner.

    EcoBlue is the marketing name for a range of Diesel engines from Ford Motor Company. The EcoBlue engines were developed under the codename "Panther" by Ford engineering teams in the U.K. and Germany, and are expected to succeed the Duratorq diesel engines, offering optimised fuel efficiency and reduced CO2 and NOx emissions.


  • #19   6. jan 2020 #14 der er så osse en ret stor prisforskel på en grand scenic og en s max

  • #20   6. jan 2020 En Scenic hører heller ikke rigtigt til blandt de Vag og Ford der er nævnt.
    Det er en værre skraller kasse at køre i, lige her fornægter slægtskabet med Dacia sig ikke.


  • #21   7. jan 2020 Iflg Wikipedia er det PSA motorer, men Wikipedia har jo ikke altid ret smiley https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
    De er ihvertfald nøjagtig samme kubik, samme størrelse AdBlue tank og har samme ydende

    EAT8 er en "gammeldags" konverter gearkasse, Ford plejer at køre med dobbeltkobling eller husker jeg forkert? smiley


  • #22   7. jan 2020 C4 grand spacetourer for prisen eller S-max som nævnt.

  • #23   7. jan 2020 Renault er udelukket, det magter jeg simpelthen ikke at køre i med de køreregenskaber og design de disker op med smiley

  • #24   7. jan 2020 Så tror jeg bestemt heller ikke, du magter en Picasso smiley

  • #25   7. jan 2020 nu kører jeg renault (scenic)og ja køreegenskaberne er på ingen måder sportslige , nok mere kedelige og ligetil, men det er helt ok til mit kørselsbehov og den opfylder de behov jeg har for en bil. og så er jeg vild med designet på renaults biler
    har så for 3 uger siden haft lånt en meget ny c4 grand picasso, pladsen kunne der godtnok ikke klages over og jeg sad pissegodt bag rattet, men for dælen da et badekar at kører i.


  • #26   7. jan 2020 Har faktisk selv haft den tvivlsomme fornøjelse at køre både næsten ny Scenic og også Picasso. Byttede bil for en eftermiddag for at fragte en større mængde unger.
    Begge biler er man nødt til prøve en ordentlig tur i, Hvis en Berlingo var en familie container i de tidligere årtier ... Ja så er de her blot veganske familie containere.
    De kører ala en varebil fra 90'erne der gynger og sejler rundt. En Picasso er der måske lidt mere kvali fornemmelse i end den anden, syntes virkeligt Renault kan være tarvelige.
    Hvad man forventer af en bil er selvfølgeligt individuelt, for nogen et nødvendigt onde og en pestilens for andre noget man godt må være lidt glad for. Biler er bare så dyre i lille DK at man IMHO sgu også skal have bare lidt hygge af at investere mange 100.000 kr. i en sådan.
    Overvejede selv en Kodiaq inden jeg valgte en Superb, men fandt den meget klodset og pladsen imponerede på inden måde den kæmpe fysiske størrelse taget i betragtning.

    Men man skal ud dufte, mærke og prøve inden man køber bil. Ofte går interessen for visse modeller lynhurtigt over bare man når at åbne en dør.


  • #27   7. jan 2020 Carlo - det er helt korrekt smiley
    denne gang skal jeg have en bil jeg faktisk syntes kører godt og som ligger godt på vejen!
    jeg er faktisk ikke utilfreds med vores picasso som sådan, men den mangler motorkraft og køreregenskaberne er meget gynge hest og på ingen måde sportslige.
    Derfor hælder jeg mest selv til s max eller kodiaq, men har ikke prøvet nogen af dem endnu smiley
    måske Peugeot 5008 også var en mulighed der skulle overvejes??


  • #28   7. jan 2020 Du må ud og prøve, da jeg i 2018 skulle vælge firmabil var kravet ikke 7 sæder, men en stationcar med masser af comfort + udstyr + plads.
    Her var der faktisk en 5008 til en meget favorabel leasing ydelse, men kom fra en Skoda Octavia og fandt simpelt hen den 5008 alt for futuristisk i kabinen, den var også med en mindre diesel maskine der var pisse sløv. Så valget blev indsvævret til Passat, Superb, Kodiaq, Mondeo, Volvo V60 samt Touran. Var faktisk helt hook på en Kodiaq, og langt hen af vejen er det også et super køretøj. Den er bare pisse stor og klodset, men prøv en i et et par timer, en 10 minutters tur er bare ikke nok. Tag den ud på Bilkas parkeringsplads og prøv der ....


  • #29   7. jan 2020 Kasper J
    De gamle 2.0 150-180 hk er en psa

    De nye hedder Ecoblue. 150-190-210 hk
    Ford bruger ikke dobbelkoblingsgearkasser mere da de ikke kan holde.

    Fra dit link
    A new EcoBlue diesel engine range, originally codenamed "Panther"[3] and planned to be available in 2.0- and 1.5-litre variants, will progressively replace the Duratorq engines from 2016.[4]



  • #30   7. jan 2020 Står også overfor samme skift, da barn nummer 4 kommer snart.....

    Har i weekenden været ude at se på Ford S-MAX, Renault Grand Scenic og Touran. Men har følgende krav:

    - Automatgear
    - Benzin pga. lavt kørselsbehov
    - 3 enkelt sæder på anden række

    Desværre så fåes S-MAX ikke med benzin og automatgear i dag.... Det er kun diesel, der kan fåes med automatgear... Synes også, at det er et stort skrummel i forhold til de to andre biler.

    Renault´en har ikke 3 enkelt sæder, så den er også ude. Så tilbage er Touran´en, men nu læser jeg her i tråden, at den kører som en varevogn.... Hm må vist hellere få prøvet selv :-).


  • #31   7. jan 2020 Henrik: En Touran kører fint men den kan ikke holdes op imod en s-max hvis du kører lidt frisk på snoede veje!
    En touran er en mpv og kører som en mpv og det er super fint!
    En s-max er en mærkelig skabning for det ligner en mpv, man sidder som en mpv, den er meget rummelig MEN den kører som en sportslig stc! Det er sku lidt en mærkelig fornemmelse.

    Men kører man kun bykørsel og/eller morfar så vil det ikke undre mig man finder de andre mere komfortable



  • #32   7. jan 2020 Men kombinationen af Touran og 4 børn lyder ikke rar. Den er altså ikke specielt stor, hverken på 2. række, 3. række eller i bagagerum, sådan en.

  • #33   7. jan 2020 Bay har ret, Touranen er nok den mindste af dem nævnt.

  • #35   7. jan 2020 #31
    Må hellere få prøvet begge biler :-).

    #32, #33
    Jeg synes ikke, at der var så stor forskel indvendig. Men jeg kan godt se, at S-MAX er en del større end Touran´en. Den vejer også 500 kg mere.

    Fik samlet nogle tal for alle tre biler i går i et regneark for at sammenlige dem. Der er godt nok stor forskel i størrelsen.


    profilbillede
  • #36   7. jan 2020 Jeg tror det snyder lidt for den er noget større som du også selv viser på billedet, især bredden vil du få glæde af med 4 børn.

  • #37   8. jan 2020 #29
    Men inde i mit link refereres også til dette link, hvor der står at 1,5 ecoblue og 1,5 bluehdi er samme motor...
    Tænker det samme gælder med 2,0’erne men de er ikke nævnt i artiklen smiley
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine


  • #38   8. jan 2020 Vi har købt en VW Multivan (dog i en væsenlig lavere prisklasse) og den er vi satme glad for. Det eneste den potentielt bliver skiftet ud med, er en nyere model. Plads kommer man aldrig til at mangle, den er praktisk og man har fantastisk udsyn. Den kører også overraskende langt på literen taget størrelsen i betragtning. Eneste ulempe er den grønne afgift. Konen var meget skeptisk til at starte med grundet at den ser så stor ud, men faktum er at den ikke er meget bredere/længere end en almindelig stationcar, den er bare indrettet langt mere smart.

  • #39   8. jan 2020 Flex: problemet er bare at man skal have en halv gammel multivan hvis man skal finde en til under 400000kr.
    Men ja det er en super fed familiecontainer hvis man ser på plads og indretning!
    Da vi kiggede på dem var det dog motor/gearkasse problemerne og grønafgift der fik os fra den!
    Den kører dog ikke sportsligt men har man 4 børn, kort på arbejde og pengene er det virkelig en luksus vogn


  • #40   8. jan 2020 Ja, de er ikke billige, men de koster jo også snildt en lille million fra nye af hvis man ikke vælger den skrabede model. Ja, de tidlige T5'ere havde nogle problemer med motor og gear. Fra T5.1 (2009 facelift) og frem blev de problemer fixet.
    Det kan sagtens lade sig gøre at finde en til under 400k. Sportslig kørsel er generelt ikke forbundet med minibusser, men en Bilstein undervogn og en chiptuning kan gøre overraskende meget for sådan en bil smiley Og så findes den som stadard både med 180hk, 204hk og med firhjulstræk - det gør dem lidt mere spændende (dog også dyrere selvfølgelig) smiley
    Man kan også kigge på Caravelle udgaven hvis man hellere vil have sæder end en lounge. De fåes som regel lidt billigere, men man mister en smule fleksibilitet i indretningen

    Eksempler:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/multivan/20-tdi-180-highline-dsg-4m-kort-4d/4562223

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/multivan/20-tdi-180-highline-dsg-kort-4d/3731376

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/multivan/20-tdi-180-highline-dsg-kort-4d/3731376


  • #41   8. jan 2020 De er ældre end trådstarters nuværende bil.
    De er fede men gamle og er kørt godt til.
    Det var nemlig t5 2,5tdi med tiptronic vi kiggede efter og efter lidt søgning blev jeg noget bekymret.
    Caravelle er slet ikke det samme som multivan.
    Den er meget mere en varevogn med sæder og vinduer, lydisolering osv er meget bedre på multivan.


  • #42   8. jan 2020 Jeg havde ikke lige fået med at det var et krav at den skulle være nyere. Men ca. samme alder kan jo også være en opgradering smiley

    Jeg har både haft Caravelle og Multivan og der har ikke været forskel på andet end sæder/indretning - heller ikke på lydisoleringen. Men det kan selvfølgelig være at de nyere modeller er anderledes, det skal jeg ikke kunne svare på.

    "Kørt godt til" er jo så en smagssag. Jeg ved ikke hvad de nyere forventes at køre, men en million kilometer er bestemt ikke uhørt for de ældre modeller. Så der er ca. 200.000 jo nærmest kun lige kørt til.

    Nu var et også bare et forslag at kigge i den retning smiley


  • #43   8. jan 2020 Flex: tak for indsparket med multivan smiley
    Det er dog meget meget langt fra hvad vi søger, både km antal og størrelse og alder smiley

    Vi kigger efter en ny/næsten ny bil smiley


  • #44   8. jan 2020 har i kigget på en volvo xc60/ v60/ xc90/v90 f.eks ?

  • #45   8. jan 2020 Man skal op i XC90 for at få noget Vovlo, der er stort nok. Og så er det en helt anden prisklasse, man befinder sig i.

  • #46   9. jan 2020 Hvad med Berlingo, er de ikke kommet med en ny model 2020?

  • #47   9. jan 2020 Den kønsløse mands bil. Den er der vel ingen mænd der køber.

  • #48   9. jan 2020 Det er vel nærmere at kun de absolut færreste er mand nok til at køre Berlingo.


  • #49   9. jan 2020 Der er som sagt kommet en helt ny 7 personers, så vidt jeg ved.

  • #50   10. jan 2020 Nu har i snakket Touran... havde i overvejet Sharan, den er da lige en kende større end Touran.. pris mæssigt skal man måske finde en demo for at holde de 400000

  • #51   10. jan 2020 Man skal finde en demo for at få dem i det hele taget, skal man ikke? Mig bekendt er Sharan udgået af deres modelprogram i Danmark.

Kommentér på:
ny 7 personers famiebil . hvilken er "bedst"

Annonce