Råd ang Citroën ZX {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg har fundet en hvid Citroën ZX 1,4i, '93, 212k km ved en forhandler til 17.800 kr og overvejer at købe den. Det skal siges at der er en mindre skade på forkofangeren som skal repareres eller hele fangeren udskiftes og så skal der nye fælge og evt dæk på, men derudover ser den fin ud.
Allerførst vil jeg gerne høre hvad i siger til prisen og derefter stylingsmulighederne. Efter at have kigget de ZX'er efter der ligger herinde har jeg på fornemmelsen at der er et fint skørtesæt på 1,6/1,8 slæderne, som måske kan sættes på 1,4'eren. Det er ikke noget problem at få samlet et sådant sæt af brugte dele fra forskellige skrothandler (har undersøgt det), men hvad vil det ca koste at få lakeret et sådant sæt og hvad med hele vognen med skørter?
aug 2004
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 65
Den er nysynet og ved at købe den ved forhandler har jeg jo en slags garanti på den det næste halve (i teorien 2) år. Jeg ved ikke om tandremmen er skiftet men skal lige huske at spørge forhandleren.
aug 2004
Noget andet er at forhandleren lige i flæng nævnte at mange dele på ZX'eren stammer fra en ældre Peugeot 306 - kan du/i bekræfte det og hvilke dele er der overordnet tale om? Motor, transmission, undervogn, udstødning osv.
Forresten har han smidt nye dæk på og et par kapsler på fælgene så den ser faktisk ok ud nu. Skrammen på forkofangeren kan man sagtens køre med men den skal nok skiftes med tiden for udseendets skyld..
Undskyld for de mange spørgsmål men der er sku min første bil og vil da nødigt købe katten i sækken...
aug 2004
aug 2004
Jeg er jo også kun 19 år så langture med familien kommer jo ikke på tale men en fræk lille sporty sag ala Pug Rallye, nyere Rolla XLi eller til nød ZX'eren falder mere i min smag..
Men tak for anbefalingen da Mads H...
jul 2007
Følger: 84 Følgere: 83 Biler: 7 Emner: 35 Svar: 761
nov 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 33 Svar: 991
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 Biler: 2 Emner: 179 Svar: 3.621
Råd ang Citroën ZX