{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Erik P
Erik P
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 65

Råd ang Citroën ZX {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har fundet en hvid Citroën ZX 1,4i, '93, 212k km ved en forhandler til 17.800 kr og overvejer at købe den. Det skal siges at der er en mindre skade på forkofangeren som skal repareres eller hele fangeren udskiftes og så skal der nye fælge og evt dæk på, men derudover ser den fin ud.

Allerførst vil jeg gerne høre hvad i siger til prisen og derefter stylingsmulighederne. Efter at have kigget de ZX'er efter der ligger herinde har jeg på fornemmelsen at der er et fint skørtesæt på 1,6/1,8 slæderne, som måske kan sættes på 1,4'eren. Det er ikke noget problem at få samlet et sådant sæt af brugte dele fra forskellige skrothandler (har undersøgt det), men hvad vil det ca koste at få lakeret et sådant sæt og hvad med hele vognen med skørter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd ang Citroën ZX
  • Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    aug 2004

#1   3. aug 2004 Ok, jeg skal huske det med gearkassen. Mener du at 1,4 motoren kan "ændres til" 1,6 motoren ved at bore den op og smide stempler m.m. i fra 1,6 motoren? Er det billigt for ellers kan det ved bedre betale sig at smide en brugt 1,6 motor i eller hva?

Den er nysynet og ved at købe den ved forhandler har jeg jo en slags garanti på den det næste halve (i teorien 2) år. Jeg ved ikke om tandremmen er skiftet men skal lige huske at spørge forhandleren.

• Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    aug 2004

#2   3. aug 2004 Du mener at der ikke vil være nogle problemer i synshallen eller med panserne? Du skulle vel ikke vide om 1,4'eren også er typegodkendt til 1,6 motoren? Det går jeg ud fra den er så kan jeg ikke ligeså godt sige til syn at det er en 1,6 motor for skal ændringen ikke hæve motorkraften (hk) med 20% før afgiften på bilen skal revurderes?

Noget andet er at forhandleren lige i flæng nævnte at mange dele på ZX'eren stammer fra en ældre Peugeot 306 - kan du/i bekræfte det og hvilke dele er der overordnet tale om? Motor, transmission, undervogn, udstødning osv.

Forresten har han smidt nye dæk på og et par kapsler på fælgene så den ser faktisk ok ud nu. Skrammen på forkofangeren kan man sagtens køre med men den skal nok skiftes med tiden for udseendets skyld..

Undskyld for de mange spørgsmål men der er sku min første bil og vil da nødigt købe katten i sækken...

• Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    aug 2004

#3   3. aug 2004 Ingen der har noget at tilføje?

• Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    aug 2004

#4   3. aug 2004 Nah vil kun gå med til at købe ZX'eren fordi den minder så lidt om især BX'erne - den markante Citroën front skulle gerne udlignes af en større forkofanger.. smiley Undskyld men fx BX'eren er sku ikke spor cool eller sporty - i hvert fald ikke i mine øjne. Jeg har ellers fået tilbudt en velholdt BX GTI til 9.000 kr af en bekendt men jeg er virkelig ikke meget for dens udseende og affjedringen er en snak for sig.

Jeg er jo også kun 19 år så langture med familien kommer jo ikke på tale men en fræk lille sporty sag ala Pug Rallye, nyere Rolla XLi eller til nød ZX'eren falder mere i min smag..

Men tak for anbefalingen da Mads H...

• #5   8. mar 2008 det lyder sku for dyrt

• #6   21. aug 2008 Kevin - Jeg tror sku du er kommet 4 år for sent du ..

• #7   3. nov 2008 GODT KØB

Kommentér på:
Råd ang Citroën ZX

Annonce