BEDSTE OG DÅRLIGSTE MOTORERE {{forumTopicSubject}}
Tænkte det kunne være sjovt lige at se hvilke motorer folk syntes er toppen af poppen og hvilke der bare burde smides i havnen!
Jeg starter
Jeg vil mene de bedste motorer der har været er følgende:
De bedste:
1,9 TDI(både rotor og pumpedyse)(før motorkoderne BXE OG BLS)
1,2 TDI(Den første årgang der sad i Lupo 3L)
3,0 Diesel fra Mercedes W124
1,3i 4E-FE fra Toyota Corolla og Carina
De dårligste:
1,3 JTD/CDTI 75HK fra bla Punto og Corsa 2006-2010
2,0 DIESEL n47 BMW motor som findes i bla 118d fra 04-11
1,2i 8V Fiat Punto 95-02
1,6i SR fra Golf 4
Lad mig høre hvad i har
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 56
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Men man er ikke i tvivl om at du er VAG mand!
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 49 Biler: 1 Svar: 468
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
opel 1,8xe1
en af de bedste motorer jeg har haft er
renault 1,5 dci 110 hk.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Ydeevne
Stabilitet
Få kendte problemer
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 139 Biler: 9 Emner: 149 Svar: 2.817
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
+
Pålidelig.
Overdesignet.
Rigtigt godt olieflow
-
Tørstig
Tung.
OM648
+
Pålidelig
God effekt.
Godt designet.
-
Tung
Relativt tørstig
Common rail øger risikoen for elfejl og lidt højere reservedels priser.
4A-FE
+
Super pålidlig og passer godt til en bil på onkring 900-1100kg.
-
Olie forbrug fra olietyve
Ikke let at hive effekt ud af.
VW 1.8T 20V
+
Stabil.
Tunings venlig.
Let at skrue på
God effekt.
-
Olie pumpe fejl
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
1.6 fra Carina e
1.5 dci fra Renault
Er blandt de bedste jeg har haft baseret på stabilitet.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Men bedste er nok
C20XE
C20LET
C25XE
Dårligste
A13DTC 1.3 CDTI (Fiat)
A20DTH 2.0 CDTI (Fiat)
Z22YH 2.2i (SAAB)
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Med færre krav til emissioner og ikke yder ret mange HK i forhold til moderne motorer.
Og vi ved jo alle sammen hvordan VW har det med emissioner
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Bedste:
B230 (8v med og uden turbo -Volvo)
C20XE (2,0 16v - Opel)
1ND-TV (1,4 - Toyota diesel)
L36 (3,8 V6 - Buick/Holden/GM)
M50 (R6 BMW)
Dårligste motore:
B27/B28 (V6 motor fra Peugeot/Renault/Volvo)
CS/JX (1,6 d/TD VW T3)
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
Mercedes 124/300 turbo 147 hk
Mercedes 270 cdi. 156 hk turbo
Dårligste:
Vw t5/toureg 2,5 130/174 hk
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
BMW N54(Med afstand)
BMW M50
1,6 HDIerne fra PUG/CITROEN
Dårligste:
Det meste af de små benzinmotorer.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Dårligste på hvilken måde??
Og hvad er en lille motor egentlig ??
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 97 Biler: 33 Emner: 22 Svar: 476
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Det er vel en kombination af en der måske trækker ud, og dem bagved ikke stille og roligt tager farten af frem for netop en kraftig opbremsning
Altså i dag er de fleste nyere biler vel i din optik med små motorer, men med forskellig teknologi og trykladning spadserer de da fint med motorvejshastighed
Men ud fra din optik er din BMW jo også et problem for de som kører i en hyperbil og må bremse ??
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
Tjaa
1,6-2,0 HDI fra psa synes jeg er gode motorer.
Ældre toyota benzin motor generalt ældre japser benzin.
Nogen mercedes motor (især 642 v6 diesel fuck den er lækker den motor)
1,9 tdi kommer vi vel ikke uden om.
Generalt er de fleste motor gode synes jeg, dog trækker der ned når de har kæde synes jeg. især når de ikke kan få lortet til at holde.
1,5DCI
Dårligste?
2,0 CDTI i opel insignia od diverse modeller (fiat motor)
1,6 cdti i astra K synes sku der er for mange fejl.
VAG: generalt alle deres motor med kæde. ud med det lort.
peugeot 1,2 benzin, nej tak.
Opels 1,0 liters motor der sidder i corsa D, den kan man nærmest skifte kæde på til hvert service.
Har haft en del biler, også mange der fik tæsk til de døde, og der var det generalt japaner der kunne holde til mest tæsk (gammel suzuki alto fra 98 kunne jeg bare ikke slå ihjel)
Ellers har alle biler producenter sku lavet både godt og skidt.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
-Okay, så siger vi at en 1.0 motor ikke er problemet når der mangles kræfter.
"Det er vel en kombination af en der måske trækker ud, og dem bagved ikke stille og roligt tager farten af frem for netop en kraftig opbremsning"
Når du skifter til det hurtige spor med 80 i timen for at komme op på 110, så er det jo ikke bagfrakommendes skyld.
"Altså i dag er de fleste nyere biler vel i din optik med små motorer, men med forskellig teknologi og trykladning spadserer de da fint med motorvejshastighed"
Der findes må motorer N/A og der findes små motorer med tryk. Så nej, alt er ikke skidt i min verden.
"Men ud fra din optik er din BMW jo også et problem for de som kører i en hyperbil og må bremse ??""
Prøv nu at komme dummere. Jeg snakker ikke om at biler skal kunne bryde fartgrænserne - men om at de små biler ofte i min dagligdag giver udfordringer af mangel på trækkraft når der skal overhales og bruges motorvej. Har set utrolig mange farlige situationer med mikrobiler der overhaler på landevej fordi de ikke forstår at deres 1.0 ikke kan gå fra 80 til 100 i timen på 3 sekunder for at lave en overhaling.
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 97 Biler: 33 Emner: 22 Svar: 476
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Den bedste motor jeg selv har haft, var uden tvivl den 4.2 V8’er der lå i RS5’eren. Den med motorkoden CFSA - ikke at forveksle med den 4.2 V8 der lå i mange andre Audi, som eks. S5. Der er kæmpe forskel.
Motoren var som i en sportsvogn. Den redlinede ved 8.250 omdr/min og fortsatte endda endnu højere. Den elskede omdrejninger, og der skete intet under 4.000 omdr/min. Jeg har aldrig kørt en bil så hårdt til hverdag. Den blev trukket ud til begrænseren på næsten enhver tur jeg kørte i den. Og den kunne holde til det. Eneste problem var, at den kun havde 450HK, hvilket jo ikke er meget efter dagens standarder. Og på en sugemotor koster det penge hvis man vil have flere kræfter.
Blandt biler jeg har kørt, står McLaren’s 3.8 og 4.0 turbo motorer som noget særligt for mig. De er meget omdrejningsvillige, men de har også et ok moment ved lave omdrejninger. Nærmest det bedste fra begge verdener. Normalt må man vælge mellem høj redline, eller godt moment ved lavere omdrejninger.
Den 6-cylindrede turbo motor der ligger i de nye BMW, som eks. M340i og 540i er også sindsygt gode. Det er nok de bedste all-round motorer efter min mening.
Jeg synes ikke rigtigt at jeg har haft dårlige motorer, men jeg har aldrig kørt en diesel jeg kunne lide. Jeg havde engang en Fiat Brava 1.6 som havde en del motorproblemer, men når den kørte, var motoren fin nok.
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.363
Carsten, jeg har både en med 5 og 6-trins, på 1.0 125 hk. Dem der smadrer gearkassen på 5-trins, vil jeg påstå er dem der høvler for meget moment igennem dem, både ved tuning men også ved alm kørsel, altså hård igangsætning, hård nedgearing osv. Vi har dog ikke oplevet noget endnu.
Og lige ang. små 1.0 motorer, Thomas M, så er de 1.0 125/140 hk ikke særlig sløve i optrækket vil jeg lige påstå. Nej nej, de følger da nok ikke med en BMW M5, meeen!
God motor, så kan jeg primært snakke Ford.
Den Mondeo jeg havde med 2.0, den VED jeg var tæsket af tidligere bekendt, men den gjorde ikke én ting forkert den tid jeg havde den.
1.3'eren jeg har, også meget stabil ventil-klikkende motor.
Min dengang RS2000 motor og gearkasse, heller ingenting.
Havde også en Corolla fra '93, den gjorde også som den skulle efter 300.000+ km.
Escort'erne har heller ikke lavet mærkelige ting.
Men alle kan vel komme med skrækhistorier?
Kan f.eks. voldsomt lide VR6 lyden, og selvfølgelig nogle BMW række-seks
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Men det er heller ikke dem jeg omtaler - har uddybet lidt oppe i indlæg.
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 105
1,9 Tdi fra vag efter 2005. De har det med at skyde stempler ud af side, turbo er der hyler fuldstændig vanvittigt, koblinger og svinghjul er en del af service på dem
2.0 Tdi fra samme firma... Ahhr, har hverken tid eller lyst.. Kunne skrive for evigt. Bæ
Alle deres små TSi motore findes der flere negative forums om end offentlige ansatte som snyder økonomisk.
Holdbarhed : alt gammel japser
1,5 diesel fra Renault.
1,6 crdi hyundai/kia
Lidt af hvad jeg selv har måtte erfare.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Nej selvfølgelig er min 107 ikke så hurtig fra 80-120 km/t som en 3,0 med tryk
Men at give skylden på en bestemt klasse bil, er efter min mening forkert. Det er ligeså meget chaufførerne, hvis jeg kører bag en lastbil og gerne vil ud laver jeg afstand og starter så med nedgearing og acceleration allerede før jeg trækker ud
På landevej er der efter min mening mange som tager chancer, og overhaling gennem sving eller over bakketoppe er ikke uset. Den sidste slags overhaling er så efter min mening folk i større biler
Vores 1,5dci er jo heller ingen raket, og den er jo oftest tungere læsset. Så trods flere kræfter og 50% større motor samt træk er den jo ikke meget bedre i en overhaling hvis man ikke kører bilen på dens præmisser..
Prøv og se på 80-120 tider og se hvor skræmmende langsomme mange biler er hvis man vil køre i 6 gear
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 97 Biler: 33 Emner: 22 Svar: 476
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 105
Men som der er snakket om tidligere. Vi har alle positive og negative oplevelser med de forskellige biler...
Vi kender alle nogen eller hørt om.
Olie skift interval. Korte ture, lange ture.
Nogle mennesker kan holde for rødt i et lyskryds, og sætte bilen i 1 gear 2,3,4 gange... Og hvorfor?
Pas..... Men det slider fuldstændig unødvendigt.
Andre kan køre med batteri lampen tændt, klima anlæg begynder pludselig at holde op med at virke, lys går ud. Men fortsætter med at køre alligevel... Indtil bilen selv stopper, hvor mekanikeren opdager efterfølgende at man har sprunget en v rem, som driver alle de nødvendige dele, inklusiv vandpumpen... - ny motor...
Så der er mange fakta der spiller ind
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
M20 BMW er nu også en ok motor i betragtning af en gammel svend. Har den rigtige lyd af en række 6 med alu indsugning. De tikker lidt, men starter selv efter 3 års stilstand
M50 er også fin.
Mercedes 3,2 liter 204 hk diesel der kom i E klassen fra 2001/02 holder også godt.
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 556
Drømmer stadig om at skaffe mig en 2,4D magen til igen selvom behovet ikke længere er der
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
Er det 1,9 d 0-100 på 12 km stabil men sløv, det er vist ikke en hdi
maj 2011
Følger: 1 Svar: 2
Den første TDI var en 1.9 - senere chippet, i en Seat Toledo, brutalt moment - ikke velegnet til bjergkørsel, og en 2.0 Hdi chippet 406'er med Bosch indsprøjtning var en hurtig bil.
Også. 2,5 TDi V6 (163 hk) med Multitronic i en A4 Avant - det virker - lyden er også perfekt.
En 2.0 TDI Commonrail (170 HK ) med 6-trins DSG i en SuperB Combi er harmonisk - hurtig optælling giver at jeg har haft 11 diesella'er
Har også haft benzin motorer 3.0i 12V i Mitsubishi Sigma med manuelt gear - ren sportsvogn med bundtræk - og en Z3'er med 1.9i og manuelt gear - perfekt
De dårlige motorer med "skæve"gearkasser i fht. bilmodeller har jeg solgt med det samme.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 118
Nr.2) er VW 2,0 TDI 16V med pumpedyse, 175HK/385 Nm m. DSG. Motor og gearkasse har aldrig slået en prut forkert i 14½ år trods 191000 km. Ligger i min Altea fra 6/2005. Den trækker som et godstog, og alligevel 15 km/L i snit
Har også en motor hadeliste, men den er så lang at forum går ned
maj 2011
Følger: 1 Svar: 2
Korrektion - det er 12 diesella'er- en 208'er med 100HK HDi er også kvik
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
PSA 2.0 HDI er også værd at fremhæve
Jeg har generelt dårlige erfaringer med de mindre motore som 1.6 og nedefter hvis man bruger dem lidt hård så køre de generelt for kort på literen og får en noget tidligere død og øget olieforbrug
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 97 Biler: 33 Emner: 22 Svar: 476
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 559
Kører godt og tåler rigtigt fint smæk
Min har snart rundet de 90k Og den er nu til tider blevet kørt hårdt hvilket der ikke kan mærkes
Tu3jp
evighedsmaskine økonomisk
Ulemper
Toppakningen
Tu3m kdy+ kdx
evighedsmaskiner
Ulemper
Toppakningen
sluger godt
jan 2010
Følger: 1 Svar: 4
Dårlig ford 2.2 155 hk diesel 175.000 km på en transit så var der hul i stemblet ??
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 71
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 118
Tror ikke Greta Tintin Thunberg giver likes, anyways
BEDSTE OG DÅRLIGSTE MOTORERE