{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Golf 4 1.9 tdi drypper fra toppen {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har den her golf 4 1.9 tdi 101 hk fra 2003. Den drypper fra toppen og løber hele vejen ned af bagsiden. Den drypper efter og have været startet i 20 sek. Jeg har lige skiftet ventildæksel pakning, men dog stadig utæt. Nogle der har en ide om hvad det kan være???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 1.9 tdi drypper fra toppen
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   12. jan 2020 Ja, det er din toppakning, måske endda et flækket topstykke.

  • #2   12. jan 2020 Behøves dog ikke være et topstykke, tager an på hvor olien løber fra.
    Hvis det er topdækslet/ventildækslet det kommer fra er pakningen måske bare skredet.


  • #3   12. jan 2020 Rens det af og se hvor det kommer ud henne

  • #4   12. jan 2020 Havde du afrenset og det hvor det kom fra inden du skiftede pakningen? Lyder ik til at du har gjort forarbejdet ordentligt

  • #5   12. jan 2020 Lyder til du har monteret den gummi topdækslet pakning forkert. tag topdækslet af igen og tjek om den sidder rigtig er den blive mast flad,ved den har været i klemme så du nok nød til at købe en ny igen.

  • #6   12. jan 2020 Forkert pakning. Købte en til min I thansen den virkede ikke og det køn ud af den. Købte så EN erlinger (eller hvad det mærker hedder) den var noget svære at på lagt på plads i dæklset men den var helt tæt efter følgende. Husk at fangen skal være helt tør og glat inden du montere

  • jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

    Emner: 1 Svar: 199
    #7   13. jan 2020 Er du sikker på at det ikke er pakningen til din tandempumpe der er utæt.
    En 100hk er da en pd motor


  • #8   14. jan 2020 Jeg har haft afrenset inden montering af ny pakning, endda den helt originale pakning spændt med de Newton den nu skal. Jeg har renset af og kigget mere efter, er rimelig sikker på at det kommer fra knastaksel pakningen, også løber derfra og ned af motoren. Er det noget folk har hørt om gå før, og ja det er en 100 hk atd motor, med nu 180 hk 400 nm og 318 tusind på klokken, hvis det hjælper folk.

Kommentér på:
Golf 4 1.9 tdi drypper fra toppen

Annonce