{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Bosch brændstoffilter {{forumTopicSubject}}

Hvad er den tud i bunden til?

Jeg har søgt på youtube, og der kommer flere metoder op med fremgangsmåde til skift af brændstoffilter. Hvad er den rigtige?

Her bruger han en lille pumpe for at suge brændstoffet hen til udløbet på filteret.
https://www.youtube.com/watch?v=JLN8QaS-4OY

Og her tager de toppen af og fylder brændstof i til udløbet af filteret og filteret er fyldt.
https://www.youtube.com/watch?v=CScyXDc3iNc

Jeg synes ikke det virker fedt at begynde at skille et helt nyt filter ad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bosch brændstoffilter
  • #1   16. jan 2020 Til at kunne tømme filteret

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #2   16. jan 2020 Jeg bruger en bremseudlufter og så suger jeg på returslange fra motor, først kommer der alt det diesel der er tilbage i slangerne fra filter og fremad, bagefter kommer det luft der er i filter når så der kommer diesel uden luft, så starter jeg motor inden jeg samler returslange

  • #3   16. jan 2020 Da jeg skiftede på min, kørte jeg et udluftningsprogram på min Delphi tester. Pumpen kørte i en 30 sekunder og så var filteret fyldt. Ved dog ikke om den kan gøre det på alle biler.

  • #4   16. jan 2020 Jeg plejer at bruge sådan en lille el pumpe jeg har til at suge med. Det også utroligt at når de lægger den psa motor i en Ford. de ikke kan finde ud af at lave den lille hånd pumpe oven på motoren. som de fleste har når den lægger i en Peugeot Citroen. Hvor man bare pumper/trykker på den ind til den bliver hård og så er diesel systemet luftet ud.

  • #5   16. jan 2020 #3 Det kan du ikke gøre ved de 1.6 hdi/tdci psa motorer. da de ikke har en el pumpe i tanken. det skal suges op med hånd pumpe til filteret eller hvad man nu har til at suge med. da højtrykpumpen der bliver trukket af tandremmen,selv suger dieselen fra tanken af.

  • #6   16. jan 2020 Jeg fik den igang men så gik den ud lidt efter. Vi prøvede at løsne omløber ved dyser og kørte på starteren til der kom diesel ud, men så begyndte den at mangle strøm så jeg har sat lader til, og så må jeg prøve igen senere.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #7   16. jan 2020 Du skal suge det ud, den starter ikke når der ikke er nok diesel i retur systemet og luft i fremløb . Du får også 800 fejlkoder

  • #8   16. jan 2020 Nu har jeg haft den igang men den gik ud efter et par minutter. Regner med det er fordi der mangler strøm.
    Ellers skal det være fordi filteret er utæt.


  • #9   16. jan 2020 Henrik h... returslangen, er det en af dem på filteret, for så vil jeg prøve som du nævner med at sætte den på til sidst efter man har startet.

  • #10   16. jan 2020 Den i bunden er vel bare til at tappe vand ud af filteret.

    Jeg havde på et tidspunkt samme problem med en kundebll.
    Kunden kendte en værkfører ved Ford, som fortalte mig at det kunne være problematisk.
    Men han sagde at jeg skulle holde klampen i bund, og blive ved med at køre på starter en til den kom, og det gjorde de selv, og bileñ gik i gang, så det er sådan jeg har gjort siden, jeg fylder dog i inden jeg monterer filteret, for det syntes jeg er nemmest.


  • #11   16. jan 2020 # 10
    MEGET dårlig metode ! ! ! !
    højtrykspumpen bliver kun smurt af den dieselolie der kommer gennem pumpen !

    Når der kun er luft bliver den IKKE smurt og den tager meget hurtigt skade ved rivninger i selve pumpehuset og så kan den ikke opnå det høje tryk der skal til før en common rail motor starter så den type brændstofsystem skal altid udluftes korrekt !


  • #12   16. jan 2020 #11

    Ja lidt vildt, at en værkfører ved Ford anbefaler dette.
    Men dieselen fordamper jo ikke sådan lige i pumpen, for det vil da ikke være særligt godt...??


  • #13   16. jan 2020 # 11
    det var i forbindelse med filterskift der blev spurgt om og hvis man blot kører løs med starteren UDEN at udlufte korrekt kører højtrykspumpen MEGET hurtigt uden olie og så kan du jo prøve at gætte hvor lang tid det kan gøres før pumpen tager skade !


  • #14   16. jan 2020 Ja men olien der er i pumpen forsvinder vel ikke, fordi filteret bliver skiftet, der må vel stadig være noget tilbage der kan smøre.
    Men jeg kender nu heller ikke værkføren, fik ham bare stukket i hånden via en tlf


  • #15   16. jan 2020 Når pumpen sætter tryk går det overskydende olie retur i tanken
    Motoren starter kort og går så i stå pga manglende olie
    Pumpen suger fra filteret MEN det er jo tomt så pumpen suger bare luft som IKKE smører særlig godt
    Når der er luft i pumpen suger den ikke ret godt og derfor kan den ikke trække brændstof frem fra tanken
    Forstår du nu prpblemet ?


  • #16   16. jan 2020 Det er jo ikke om jeg forstår det.

    Jeg refererer bare hvad en værkfører ved Ford siger.


  • #17   16. jan 2020 Værkfører eller ej
    Stadig dårlig metode
    Bosch FRARÅDER al kørsel af højtrykspumper uden olie og afviser al garanti behandling hvis de ser spor af tørkørsel


  • #18   16. jan 2020 Ja så.må Bosch jo opdatere Ford...??

  • #19   16. jan 2020 Har Ford DK helt sikkert gjort med service meddelse !

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #20   16. jan 2020 Returrøret til tanken, mener der sidder en samling lige over øverste tandremsdæksel, det er den tynde af dem Ca 1-2 mm i forskel.

  • #21   17. jan 2020 Nu har jeg fået den igang, men når jeg ville give lidt omdrejninger, så gik den ud, men kunne startes igen, og nu har den stået i tomgang ca 10 hvorefter den så gik ud, og kunne startes igen.
    Jeg går ud fra, at det er fordi der måske stadig er lidt luft i systemet.

    Kommer det ud af sig selv efter lidt tid i tomgang, og efterfølgende kørsel, eller skal man helt forfra med udluftning?

    Kan det være andet?


Kommentér på:
Bosch brændstoffilter

Annonce