{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Vedligehold af motor {{forumTopicSubject}}

Hey folkens! Vil gerne sørge for at min bil har en god og sund motor. Derfor er jeg bla. begyndt at bruge Oktan 100. Men er det ren og skær mental indbildning at da jeg tankede Oktan 100 i Sønderborg og kørte til Kolding og tilbage igen, at man allerede kan mærke en effekt? En anden ting er at jeg har fået fat på noget, der siges at skulle rense motoren og holde den sund. Men skal det bare puttes direkte i tanken, eller? Det er en Volvo V70 fra 1997. 5-cylinderet 2.5 benzin med 144hp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligehold af motor
  • #1   22. jan 2020 det komme and på hvilken form for rens du har fået.
    de findes mange forskellige.


  • #2   22. jan 2020 Oktan 100 vil give lidt ekstra effekt på de fleste biler.
    Glem alle de additiver du kan købe de hjælper ikke og er i de fleste tilfælde bare en blanding af mineralsk terpentin og/eller petroleum til overpris.
    Du vil sikkert få mere ud af at afkorte dine olieskift service en smule.
    eneste middel jeg kan komme på der har uvildige test hos TUV er fra http://www.rvs-tec.dk/ og der findes nok heller ikke et middel der har flere positive anmeldelser, så måske det var noget du skulle kikke nærmer på og så glem alt om Bell Add o.l. produkter. desuden findes der rensende midler i fks. Shell Vpower så vil du endelig køre på oktan 100 med rensende egenskaber så køb det og spar ekstra additiver.


  • #3   22. jan 2020 Indbildning.

  • #4   22. jan 2020 Om Oktan 100 har en effekt på en Volvo V70 2.5 fra 1997 ved jeg ikke, men mange nyere biler har en positiv effekt frem for Oktan 95.
    Den jeg har set der har fået flest Hk på højoktan er en Mercedes AMG 63 (så vidt jeg husker) så fik den 68Hk (altså mere end 10%) i forhold til Oktan 95, altså som jeg lige husker det uden at tjekke op på det.


  • #5   22. jan 2020 ville bare bruge oktan 100 og så skifte motorolie noget ofter.

  • #6   23. jan 2020 Aaaargh.. jeg har nu nogle gode eksempler med Bell Add fx, hvor det har hjulpet rigtig godt.

    Men Olieskift for hver 15.000 er en god start.


Kommentér på:
Vedligehold af motor

Annonce