{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Søren M
Søren M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køre til København i gammel bil? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg går rundt med lidt trykken i brystet, da jeg skal til København og besøge en ven på fredag!

Jeg har lige fået kørekort for 3 uger siden, og skal så køre ind til min ven på Nørrebro fra Nykøbing Falster. Sagen er den at jeg låner min mors bil, en Volkswagen Lupo - ved ikke hvilket årstal den er fra, men den har lige netop rundet 500.000 km smiley Der har været lidt bøvl med den tidligere, men min onkel har altid fixet den så den kørte igen.

Er bare nervøs for at den står af midt på motorvejen el. lign. smiley Hvad siger I? Skal jeg tage toget eller chancen?

Den køre fint og starter hver gang, og var i Næstved den ene dag uden problemer.

Find helt lokale nyheder lige her
Savner du også helt lokale nyheder samlet ét sted? Læs alle nyheder om netop din by lige her og bliv klogere på hvad der sker på Vores-mediehus.dk.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre til København i gammel bil?
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #1   29. jan 2020 Hvad er lotto tallene til 1. præmien på lørdag.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #2   29. jan 2020 Men for, at være seriøs. Vi kan ikke svare på det, da vi ikke nogen anelse, om standen på bilen.
    Og selv nye biler kan gå i stykker.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   29. jan 2020 Fair play - det kan jeg godt se. Tror jeg tager chancen og holder mig fra motorvejen

• #4   29. jan 2020 bare der er autohjælp på, så er det lige meget, så kan man nemlig altid få bilen på værksted.

men er bilen i orden, er det ingen problemer.
    men er det noget misbrugt lort man køre i, kan man være uheldig

• #5   29. jan 2020 De 500.000 km er jo ganske givet ikke rundet ved at køre 500m til og fra købmanden

Med vejhjælp er det jo bare og få den ind i nædsporet også ringe efter hjælp

Jeg ville nok faktisk foretrække motorvejen, særligt omkring selve København. Husk at vælge spor i god tid og forsøg at holde afstand. Google maps er ifølge de lokale taxa chauffører ret præcis med ankomst og forventet køretid

Der vil ganske givet være en del trafik hvis du rammer Storkøbenhavn før kl 17

Derudover så måske lige have en plan for parkering under besøget, det er ikke fordi der er gratis parkering og masser af tomme pladser rundt i byen

Så det skal efter min mening ikke være bilen, men mere din nervøsitet for at køre i meget tæt trafik der skal afgøre om det hedder bil eller tog

• #6   29. jan 2020 Det skal du ikke. Gamle biler kan ikke køre mange km - kun korte ture.

Det er det samme med toge - de kan også kun køre korte ture når de bliver gamle.

Selvfølgelig kan den da køre til KBH... smiley

Med al den info vi har fået, er svaret lige for...

• #7   29. jan 2020 Bare have nummeret til autohjælp. Der skal være autohjælp på en bil, så man altid kan køre med ro i sindet..

• #9   29. jan 2020 Rigtige mænd har ikke autohjælp men et topnøglesæt med i bilen!

• #10   29. jan 2020 Mon ikke du skal sprøge dig selv om du overlever turen ind til Nørrebro:-)

• #11   29. jan 2020 #9 Rigtige mænd gør meget for at spænde ben for sig selv..

En hel del af de selvproklamerede rigtige mænd, virker faktisk som om de krampagtigt forsøger at holde fast i noget, der er gledet ud af deres hænder..

• #14   29. jan 2020 Trolle-->>
    Jeg er personligt ikke angst for at køre bil, og er enig i man kun får rutine ved at køre ude i trafikken

Men motorring 3 fredag i myldretiden er måske ikke stedet at øve sine færdigheder. Der var måske i virkeligheden mange som burde være langt mere angst for at køre bil end tilfældet er ??

• #15   29. jan 2020 Bilen skal nok overleve, men Nørrebro overlever du måske ikke.

• #16   29. jan 2020 nørrebro ????

• #22   29. jan 2020 Det ville jeg ikke tænke over, min 9 år gamle getz rundede 270.000 km på vej ned til Barcelona.

• #24   29. jan 2020 Krystal kuglen siger, det kan du godt smiley

profilbillede
  • #25   30. jan 2020 Det kan den ikke holde til.. det er helt sikkert, jeg kørte engang i en Lupo FRA København til Jylland, det gik nemlig ikke så godt.

• #26   30. jan 2020 #25
    det er den forkert vej.
    havde du kørt den anden vej, havde det ikke været noget problem smiley

• #27   30. jan 2020 "jeg skal til København og besøge en ven på fredag!"
    "min ven på Nørrebro fra Nykøbing Falster"
    "var i Næstved den ene dag uden problemer"

Ligegyldig info too much?

Du skulle bare have skrevet "Kan en bil, som har kørt i 20 år, køre et par timer ekstra?"

• #28   30. jan 2020 Hej
    Bare giv den noget Anna.
    En go måde at teste holdbarhed på.
    Men tag noget mønt med ifald dytten ikke er tilmeldt autoservice
    MVH KP

• #29   10. feb 2020 Selv en ny Folkevogn kan pludselig eksplodere. Jeg turde ikke.

Kommentér på:
Køre til København i gammel bil?

Annonce