{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Octavia 2,0 TDi Elegance
  • #2   30. jan 2020 Det kommer en del an på, hvilken årgang, du kigger på?

• jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   30. jan 2020 Det er en 2008 model

• #4   30. jan 2020 bare søg i forum på 2.0 tdi eller 2.0 pd tdi som din er. Så kan du se og læse seriøs mange indlæg om den motor,både hvad der er godt og dårlig ved dem.

• jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

#5   30. jan 2020 Har gjort men finder alt muligt forskelligt så der nogen der har kun haft problemer og nogen som har haft ingen, men den jeg har set på har gået 200000 så hvornår oplever folk problemerne?

• jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

#7   30. jan 2020 Hvad med dyserne har hørt de kan give et problem er det også først efter de 700000 km?

• #9   30. jan 2020 Jeg har set folk køre +400.000 km med kun udskiftning af olie oliefiltet dieselfilter luftfilter turbo og svinghjul gløderør på den motoren. Men jeg har desværre også set en hel del der var bleven utætte i O-ringen,ved dyser eller skævt dyse hul. hvor de så blander diesel og olie det Kan så også ske vis tandem pumpen bliver utæt indvendig. Og når det sker så soder/kokser motoren til indvendig og så ryger olie trykket til motor og turbo. Så det ny motor vis ikke det bliver opdaget i tide,da alt bliver lukket til indvendig,plus turboen er det første der går til. Men kan så nemt se om de er utætte på den måde inden man evt køber bilen. Det er bare og tage toppen af til diesel filteret,og se om filteret er helt sort er det det så blander den olie og diesel. Og så det videre til næste bil. men som sagt alm slid på turbo og dmf svinghjul vil gøre det skal skiftes på et tidspunkt.og sådan er det ved de fleste diesel motorer der køre med de ting. Men ryger turboen på dem så det altid vær at tjekke det ikke er pga af den blander olie og diesel. eller om det bare er alm slid der har taget livet af den. dyser kan der også gå til på dem men igen det kan ske på alle diesel biler. Og så er der dyse ledningnettet det er også en svaghed de har med det Kan gå til. Men det døjer alle pd vag motorer med. Og så er der det med den split i olie pumpen men syns nu det sker noget mindre end alt det andet jeg har skreven. Men ellers er man bange for det kan ske kan man tage den olie pumpe af. og montere en 1.9 pd tdi olie pumpe i stedet for. De de passer over når man fjerner den olie pumpe fra 2.0 tdi af med afbalanceret stangen i. Men det nu ikke alle 2.0 tdi der har den model olie pumpen der kan gå til.
    Og personlig ville jeg ikke være bange for at købe en bil,med den 2.0 pd tdi 140 hk i med manual gear. Jeg ville så bare tjekke den for de alm fejl de kan få inden køb. nu er der lidt at læse smiley

• jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

#10   30. jan 2020 Er diesel filteret nemt at komme til på en skoda octavia eller skal jeg til at tjekke tændrør inden jeg køber bilen?

• #12   30. jan 2020 Du kan ikke tjekke de gløde rør som sådan. du kan sætte en obd tester på og se om der er fejl på dem,eller måle dem ud med multimeter. men det er nu også en af de nemmer fejl de kan have. Så om den skal have nye af dem er ikke verden undergang da der kun er 4 og de koster ca 150 kr stk. Så om de virker eller ej var ikke det der gjorde om jeg købte sådan en bil eller ej. Men ja det er nemt at at skrue toppen af diesel filteret. Det sidder bare fast med nogen små torx. Men har du aldrig skruet selv så tag en med der har tjek på det så du ikke knækker noget. Har lagt et billedet ind hvor dieselfilter er .

profilbillede
  • #13   30. jan 2020 Desværre har 2,0 tdi motorerne ikke arvet 1,9 tdi'ernes evne til at være "evigheds" maskiner

Generelt har de flere fejl og er dyrere at holde kørende, men når de kører så går de altså også væsentligt bedre end de gamle 1,9 tdi motorer

Jeg ville nok få en kyndig med ud og se på bilen før køb, og som altid når vi snakker lidt ældre biler med km på klokken er det godt med værksted du stoler på til at lave bilen

Der er til tider ret stor forskel fra værksted til værksted hvad der er nødvendigt at lave, og hvad det skal koste

Kommentér på:
Skoda Octavia 2,0 TDi Elegance

Annonce