{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Sneplove, klage over opførsel..??????? {{forumTopicSubject}}

Hey...
Jeg har lige sammen med min mutter været ude for at hente min lillesøster fra arbejde. Blev jo nød til at køre selv vejret ik egner sig til at køre i..
Vi skulle "kun" 5km hver vej, men halvvejs derhenne med virkelig langsom kørsel, rammer jeg med Kadett'en en stor snedrive, og ryger direkte over i modsatte grøft. Skal dog sige, at det eneste spor som kunne køres i, var det modsatte spor..
2min efter kommer en af mine kammerater tilfældigvis forbi i han Lupo, og satter sig fast lige ved sidden af mig.. Hans far har heldigvis en rendergraver, som han så rykkede ud med, og hjalp os fri.. Det er en rimelig stor vej, men alligevel lå der kæmpe driver hele vejen..
Da vi så kommer fri, så holder der køer med biler i begge retninger, samt at sneplovene osse holder i køen.. Da vi så triller forbi den en lastbil med prov foran, råber chafføren ud mod os "SÅ KAN I SKU LÆRE AT KØRE ORDENTLIGT, SNOTHVALPE".. Hold kæft mand en måde at opføre sig på. Ingen af os var selv skyld i det..
Så'n en halvhjerne kan sætte mit pis i kog, og har tænkt at ringe til dem som står for alle dem som kører plov, og klage..
Men til hvem..?? Hvem står for det, amtet..??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sneplove, klage over opførsel..???????
  • #1   21. feb 2007 Jeg mener det er komunen...
    Det er oftest private med robuste køretøjer der lejes til formålet..

• #3   21. feb 2007 steg du ik af på ham? haha havde jeg satme gjort

• #4   21. feb 2007 Det ka være mange, ?
    I det entreprenør firma jeg er i, har vi os nogle sne ruter som ska køres,,
    men det ku da godt tænkes at det er kommunen ja smiley

• #5   21. feb 2007 Mig bekendt er det ofte diverse vognmænd der i "snetider" bijobber med snerydning, så det bliver sku nok svært at finde ud af hvem det lige var - medmindre du noterede dig hvem han kørte for? Jeg tror dog næppe det hjælper meget at klare, men der kan i hvert fald ikke ske noget ved at prøve.

• #6   21. feb 2007 jeg havde redt hen og klapped spasseren en på hoved..
    ja snedriver i en snestorm kan danne sig rigtig hurtig..
    så man kan ikke gøre en skid ved det..

• #7   21. feb 2007 Puha, jeg havde satme krøllet ham sammen og smidt ham om i saltbeholder på lastbilen.

• #8   21. feb 2007 bare husk DU skal flytte dig det skal han ikke hvis ploven er i jorden... nå han har fået af hvide han skal tage midter rabatten så skal han tage den så skal vi andre flytte os... bare ikke noget en kørelærer fortæller... Men forstår dig sgu godt...

• #9   21. feb 2007 hey mester.. vil du låne mit bat ?

i det her vejr er der ikke nogen grund til han siger sådan noget pis...

godt det ikke var din manta .. !

mvh

• #10   21. feb 2007 Mathias A: OKay, men osse stadig efter alt det her kommune sammenlægninger..

Thomas: Det hjælper jo heller ik noget hvis man ik gør noget.. Brokker du dig ik osse over de danske reg. afgifter, det hjælper jo heller ik noget...

Nick J: Det var jo først bagefter jeg jeg fortryd jeg ik havde stoppet hele traffiken igen, og fortalt ham et par ting...

• #11   21. feb 2007 smask ham en!!! jeg havde da gået amok.., ja men hvis man ikke kan flytte sig KAN MAN IKKE Jesper!

• #14   21. feb 2007 Phillip: HAr selv et alu-bat, men det står ved døren herhjemme, i tilfælde af at der skulle komme ubudne gæster og kigge på nogen af mine biler...

• #15   21. feb 2007 Der er vist ikke så meget at gøre. Kan heller ikke lige se hvorfor det er så kompromitterende? De fleste mennesker har vel fået en sviner i ny og næ....

Og hvis ikke det er din skyld, at du kører ind i en snedrive og lander i modsatte vejbane, hvis er det så????

• #16   21. feb 2007 Nick.. Nej men sådan er det... selv i lastbil har jeg selv været tæt på og blive pløjet af vejen både i norge og sverige... desuden er personbilen osse meget nemmere og hive op end 24 ton metal og salt... Som regel har jeg da haft heldet med mig i bil hvis jeg har holdt i grøften og en sneplov er gået forbi så smider de lige en strop i og så har man sparet en falck regning smiley

• #17   21. feb 2007 Nej, jeg fik jo ik noteret i skid, men det kunne jo være at ved kommunen så, ved hvilke vognmænd der har kørt på den rute, omkring den tid... Man når ik tænke ret meget i sådan en situation, når man lige har stået i det værste møgvejr...

• #18   21. feb 2007 kan godt forstå

• #19   21. feb 2007 Mårdæn D: Det jeg mente med at det ik var selvforskyldt, at jeg røg i grøften, var at jeg da kørte stille og roligt, uden noget som helst..

• #21   21. feb 2007 Nick: Hehe..ja ja, men normalt så tænder jeg os totalt af. Har dog ik smækket nogen ned i traffiken, endnu;)

• #22   21. feb 2007 det skal jo ikke være i bilen med indendørs så du kan overraske dem ...ikke om vendt

• #23   21. feb 2007 Ja vold ville helt klart hjælpe:( uanset om du har kørt pænt eller ej

• #24   21. feb 2007 Hmmmm

Hvis din VInterbil med de flotte alufælge røg i grøften, vil jeg mene håne retten er på deres side.

• #25   21. feb 2007 BB M utrolig så klog man kan være man ændre sig meget når sådan noget sker,

• #26   21. feb 2007 det er der for man altid har et bat i bilen det er til sådan nogen fjolser

• #27   21. feb 2007 Thomas: Nej, har næsten nye vinterhjul på Kadett'en.. Det kan da godt være at han blev forsinket i hans arbejde, men hva hjælper det når vejen totalt sneet til.. Da vi holdte de 2 biler og sad fast. Så begyndte folk at holde flere 100meter fra os, fordi at de ik turde at køre igennem, hvis de så os satte sig fast.. Så var det jo lige så meget de andre som spærrede....

• #28   21. feb 2007 det er komunen der udliciere ruderne til forskællige firmaer

• #29   21. feb 2007 Må man spørge hva du ville klage over? at han siger sådan til dig eller hva???? Det vil de da bare grine af.

Jeg kører selv sneplov, og det er faste ruter bilerne kører på, så ved du det.
    Men hva er det lige du vil klage over? At ploven ikke har været der? Jamen han kom da senere, og han har jo været sendt ud af kommunen. Så der er intet at gøre.

Det eneste du kan klage over ved en sneplov er hvis deres hastighed er for høj.... det kan være svært at vurdere, men de må faktisk ikke køre over 50 km/t med en alm stålplov/sjapplov. Og det er tydeligt at se hvis de kører stærkere....
    Men igen, medmindre i har fået noget ødelagt deraf, så vil det være en klage der ender i skraldespanden.

• #30   21. feb 2007 BB M: Jeg har heller ik nævnt noget om vold...!

Phillip: Det var osse det jeg mente=)

Flemming S: Den har næsten nye vinterdæk på i øjeblikket. Havde jeg fast alu på, så var jeg ik engang kommet ud af indkørelsen derhjemme...

• #31   21. feb 2007 Det er sku da altid flovt at køre fast, sne eller is, uanset skyld. Tag det som en oplevelse og grin af det næste gang du er sammen med familien og venner.

Livet er er for kort til den salgs nærtagenhed

• #32   21. feb 2007 Kom videre i livet! Alle folk er forskellige, ellers ville det blive en kedeligt hverdag.. Det ville nok sætte dit pis mere i kog, hvis de så slet ikk var til stede, til at rydde den forpulet lorte sne..

• #33   21. feb 2007 "smask ham en!!! jeg havde da gået amok"

"jeg havde redt hen og klapped spasseren en på hoved."

"Puha, jeg havde satme krøllet ham sammen og smidt ham om i saltbeholder på lastbilen."

"hey mester.. vil du låne mit bat ?"

Okay, hvad er det i fejler... Der er selvfølgelig ingen af jer der ville være trætte af at blive sænket i jeres arbejde.. Er da enig i at det var noget latterligt noget at sige, men nu har i da for alvor overgået ham..

• #34   21. feb 2007 Det er da vist nogle hårde gutter vi har her på BG...

Ryst da på hovedet og se at komme hjem..

• #35   21. feb 2007 Bigfoot: Du har vist misforstået det lidt, jeg var hans opførelse jeg ville klage over. Det var en af de typer som bander os unge langt væk...

• #36   21. feb 2007 Men Thomas, hvorfor er det anderledes end hvis det var en af de andre trafikanter der sad og ventede som råbte det efter dig?

• #37   21. feb 2007 Flemming: Flovt,! det var intet at gøre med at jeg kørte fast. Det var bare for at fortælle sammenhængen...

Nå men har da fået afvide det jeg sku vide..

• #38   21. feb 2007 Thomas H : Jeg ville ikke foretage mig noget andet end at trække på skulderne. Hvorfor sidde og ødelægge sig selv over en komentar fra en mand der sikkert har kørt og pløjet sne hele dagen og var stredset og sikkert ved at være træt af alle de andre der "bare lige skal ud og køre"
    Tror han er blevet straffet nok af alt det sne. Gad du køre og skovle sne?? eller vil du hellere som mig hellere sidde hjemme i varmen og holde kæresten i hånden??

Tro mig min ven, det er bedre at bare lade det ligge. Du får alligevel ikke noget ud af det ud over en dårlig aften.......

• #39   21. feb 2007 Kasper S: Der havde ik været nogen forskel, der havde så bare ik været nogle steder at brokke sig henne..!

• #40   21. feb 2007 Nej og det er der heller ikke nu... Manden hader dig jo ikke.. Som BG's fører skriver, så kom videre, der er vigtigere ting i livet end hvad folk du ikke kender siger til dig...

• #41   21. feb 2007 Jeg syntes ellers det var flovt at svigerfar skulle trække min Octavia fri i hans 250HK John Deer på deres mark vej. Men fusk hvor var det sjovt at snakke om bagefter, selv om jeg blev hånet et par gange.

Det er et spørgsmål om din egen karater, hvordan du hånterer det.

Til dem med alubat og ligende, søg hjælp !!!

• #42   21. feb 2007 Er der andet en din "stolthed" der har lidt skade....?
    Snup en kiks og kom vider, hvis det er det enste modgang du for i livet så er det billigt sluppet....

Og hvad fanden har i gang i? alubat og jeg skal gi jer, er i total galt afmanceret i jeres hover? havde i tænkt jer at slå folk til sprælle-mænd pga. dette? det er sku en gal holdning at ha´ gutter, prøv med lidt tolorance i stedet, ro på, manden ville jo nok heller være hjemme hos sin familie istedet for, og så reddet i hans dag.... og hvad så???

• #43   21. feb 2007 He he. Sjovt som emnet lige pludselig vender....

• #44   22. feb 2007 Rene E

Jeg kunne ikke være mere enig!!

Det er fandme en sær tendens man ser hos unge mennesker.. "Hvis verden går mig imod.. Så smadrer jeg den!!"

Tænk før i taler..

• #45   22. feb 2007 Nu tænker i jo heller ikke lige på, hvor mange en sneplov fører, ser unge folk lege i sneen i deres biler.

Eller hvor mange de oplever på 1 dag, der ikke trækker til side så ploven kan komme forbi.
    Kørte selv lastbil i går, Så en lille bil foran, der ikke trak ud til sin vognbane, (Han/Hun kørte midt på vejen) Så modkørende lastbil var helt ude i rabatten. Kunne se den gynge noget og kæmpede med at få den op på vejen igen.

Kunne os se i går, at det går rigtig hurtig fra ploven har været der, til man ikke kan se den har været der. Hvor skal de os gøre af sneen efterhånden når der er mørkt.

Til alle jer med alubat, tag jer dog sammen. Alle kan have en dårlig dag, især så sent på aftenen. Hvem ved lige hvor mange timer han havde haft.

• #46   22. feb 2007 det skal faktisk lige siges, at kørsel med sneplov er undtaget for køre/hviletiderne.... Så de må faktisk køre 24 timer i døgnet..... Så pak nu alubat væk, og tag jer lidt sammen istedet. Ellers kunne i bruge jeres energi på at rydde fortovene med en skovl istedet. Så gør i da nytte så længe.

Kommentér på:
Sneplove, klage over opførsel..???????

Annonce