1.797 visninger
|
Oprettet:
Dansk bil i Sverige 2020 {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg flytter snart til sverige og bliver der mindre end 1 år for så at flytte tilbage til DK. Kan jeg beholde min dansk indregistreret bil og køre rundt i den i sverige såvel som i DK uden problemer? Er det lovligt?
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
Hovedreglen er at bilen skal være registreret i det land, hvor ejeren har sin egentlige bopæl. Flytter du til Sverige, skal din bil derfor indregistreres i Sverige.
Når du flytter til Sverige med din bil må du højst bruge bilen i én uge efter du har indført den. I denne uge skal du have en gyldig trafikforsikring.
Alle køretøjer der indføres til Sverige for at anvendes her, skal gennemgå oprindelseskontrol inden de kan registreres. Du skal ansøge om oprindelseskontrol af din bil hos færdselsstyrelsen, Transportstyrelsen. Når du har fået oprindelseskontrollen godkendt, skal du kontakte bilinspektionen for en registreringsbesigtning.
Hvor længe må jeg køre med min udenlandske bil når jeg opholder mig midlertidigt i Sverige?
Hvor længe må jeg køre med min udenlandske bil når jeg opholder mig midlertidigt i Sverige?
Hvis du er statsborger i et andet nordisk land og opholder dig midlertidigt i Sverige, må du højst køre med en udenlandskregistreret bil i Sverige i op til et år.
Er du turist i Sverige, bør du kontakte dit forsikringsselskab i dit hjemland for nærmere information.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Dansk bil i Sverige 2020