{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

Pewe O
Pewe O
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Dansk bil i Sverige 2020 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg flytter snart til sverige og bliver der mindre end 1 år for så at flytte tilbage til DK. Kan jeg beholde min dansk indregistreret bil og køre rundt i den i sverige såvel som i DK uden problemer? Er det lovligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk bil i Sverige 2020
  • #1   1. feb 2020 Tror de fleste lande har noget med at den skal indregges hos dem dem efter 3mdr. Men i Sverige skal du jo ikke betale regafgift. Spørgsmålet er så om den danske regafgift skal pilles af ved eksport minus 15% ... og du så skal have afgiften på igen når du kommer hjem. Sikkert med masser af tab igen.

• #2   1. feb 2020 "Tror" er noget man gør i kirken.

• #3   1. feb 2020 Læs hvilke regler der gælder hvis du ønsker at tage din bil med når du flytter til Sverige.
    Hovedreglen er at bilen skal være registreret i det land, hvor ejeren har sin egentlige bopæl. Flytter du til Sverige, skal din bil derfor indregistreres i Sverige.

Når du flytter til Sverige med din bil må du højst bruge bilen i én uge efter du har indført den. I denne uge skal du have en gyldig trafikforsikring.

Alle køretøjer der indføres til Sverige for at anvendes her, skal gennemgå oprindelseskontrol inden de kan registreres. Du skal ansøge om oprindelseskontrol af din bil hos færdselsstyrelsen, Transportstyrelsen. Når du har fået oprindelseskontrollen godkendt, skal du kontakte bilinspektionen for en registreringsbesigtning.

Hvor længe må jeg køre med min udenlandske bil når jeg opholder mig midlertidigt i Sverige?
    Hvor længe må jeg køre med min udenlandske bil når jeg opholder mig midlertidigt i Sverige?
    Hvis du er statsborger i et andet nordisk land og opholder dig midlertidigt i Sverige, må du højst køre med en udenlandskregistreret bil i Sverige i op til et år.

Er du turist i Sverige, bør du kontakte dit forsikringsselskab i dit hjemland for nærmere information.

• #5   1. feb 2020 Ellers kan du vel altid afmelde din bil i dk og så lease en bil i Sverige i den periode smiley

Kommentér på:
Dansk bil i Sverige 2020

Annonce