{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dacia som brugt bil
  • #1   1. feb 2020 Det er et Renault bi-produkt, men forvent ikke du køber en Renault.
    Så bliver du skuffet. Det er min erfaring, jeg laver i begge mærker jævnligt på jobbet.


  • #3   1. feb 2020 Ja du kan finde modeller op til 2017-2018 som har kabel træk til at justere lygte højden med. Og der er absolut intet spræl at finde i kabine af lækkert lir man kan rode med, det føles somom man sætter sig i en 15 år gammel bil. En eftermarkeds radio til 799 kan mere end det der sidder originalt i en ny Dacia.

  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #4   1. feb 2020 Hvis du er ligeglad med gadget, komfort og udseende, Så er Dacia en udmærket bil til transport fra A - B

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #5   1. feb 2020 De Daciaer jeg ser til syn er 4-6 år der har ikke været de store fejl på og karrosseri mæssigt ligner de de fleste andre biler med begyndende kantrust på forbro og bagbro, men det er kraftig jern så ingen problemer endnu, men ville få en der er undervognsbehandlet eller i hvert fald få det gjort,. Eneste fejl jeg lige kommer i tanke om er skævbremsning på bagaksel,

  • #6   1. feb 2020 Min farfar har en Lodgy med automat gear. Den kører fint, men den måde den skifter gear på minder om noget fra 90erne. Meget langsomt og sejlende. Kabinen minder om noget fra en Micro bil ala Up, Aygo osv. Absolut billigste plastic, hvor der ingen lyddæmpning er og du kan se bar karosseri mange steder fordi de ikke engsng har dækket det med paneler eller andet. Alt i alt fin bil til prisen hvis det bare er A til B og man ellers er ligeglad med alt det fancy.

  • #7   1. feb 2020 #5
    Tak for svar.

    For i øvrigt imponerende at kun en ud af seks svar handler om det, jeg spørger om.
    Jeg ved udmærket godt hvordan en Dacia kører og føles ift. så meget andet nyt og brugt, det var ikke spørgsmålet gik på.


  • #8   1. feb 2020 Er det fordi du ikke kan li' de svar du får, du mener de ikke er brugbare ?
    For en ny dacia er et i forvejen dårligt køb, det bliver ikke et bedre brugtbils køb. Jeg har set min portion af fejl på de daciaer vi har kørende, samlekvalitet osv er ringe.


  • #9   1. feb 2020 #8
    Jeg spørger helt konkret til general holdbarhed på dem som brugte.

    Ikke køreegenskaber, hvordan plastik i kabinen føles, om der er kabeltræk til justering af forlygte eller andet i den boldgade.

    Overvejelsen er jo, en nyere Dacia brugt eller et anerkendt mærke, der er et par år ældre og har kørt noget længere i samme prisleje. En nyere bil er jo altid fristende, men hvis Dacia er billigere bygget og mange ting slides hurtigere, forsvinder fordelen jo.

    Hvilke fejl ser I typisk på Dacia?


  • #10   1. feb 2020 Partikelfilter efter 100.000km, softwarefejl på motorstyring, bremser slides ekstremt hurtigt, blink/lys kontakter går konstant istykker, bærekugler går konstant i stykker ( gør de så også på renault) osv. Jeg står hovedsagligt for Opel på mit arbejde, så det er ikke mig der normalt roder i dem når de er inde.

  • #11   1. feb 2020 Min logan har trillet 305000 km på næsten 6 år. Der er intet at komme efter. Den fik en suvo behandling da den var ny. Ellers har den intet supplerende fået. Den har en lille rustplet i bagklappen, som er fra en skade den har haft. Motor og gear kører som det skal endnu. Den bruger heller ikke olie. Køb bare sådan en vogn, hvis du vil have noget der bare skal fungere som transport middel.

  • #12   1. feb 2020 #11
    Er din Logan en diesel?


  • #13   1. feb 2020 ja 1,5 Dci

  • #14   2. feb 2020 Køb en Audi RS3 køre som en drøm aldrig haft problemer og den er dejlig støjsvag

  • #15   2. feb 2020 #14

    Ja audi eller Dacia, same same


  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #18   2. feb 2020 Nej Dacia er noget bedre.

  • #19   5. feb 2020 jeg prøvekørte en Sandero tilbage i 2012 og blev positivt overrasket! Jeg har haft en Clio 2 fra 05, og en Clio 3 fra 10, (begge 1.5 DCI) og den Sandero med 1.5 DCI motor går satme godt! Ingen slinger i valsen, fantastisk træk, kvik, ikke for langt mellem gearskift, støjsvag og rigelig plads!
    Lige præcis den model kan jeg anbefale, men Lodgy, Logan osv har jeg ikke noget kendskab til.


  • #20   6. feb 2020 Der hvor vi købte vores Renault havde de også Dacia og der ER Forskel på de to mærker
    Renault er mere “lækker” end Dacia uden at Renault kommer på niveau med Mercedes og BMW
    Som forhandleren sagde vi har Dacia fordi importøren af Renault er den samme og de kræver de er i samme bilhus men vi har det ikke fordi vi tror Dacia bliver en bragende succes smiley
    Han sagde også ja Dacia bliver lavet af produkter som også bruges i Renault men betragt det som med mange andre varer Renault er første sortering så kommer anden sortering det kan bruges til reservedele og så er der tredje sortering det bruges til Dacia smiley
    Om det passer ved jeg ikke men jeg var inde at sidde i en hos forhandleren og du får sgu hvad du betaler for og ikke en dyt mere.
    Så den er billig fra ny og ikke et specielt godt køb og hvorfor skulle den så være god som brugt køb ??
    Se på de brugte der er til salg jeg syntes de er frygtelig dyre i forhold til hvad en ny koster.
    Men skal du fra A til B og alternativet er et buskort så er den sikkert fin, men du skal ikke gå op i design, komfort, kvalitet og du skal være ligeglad med hvad andre tænker om dig
    I vores husstand er det fruen der bruger vores Megane på job og jeg cykler (har også kun 3 km)
    Men jeg vil faktisk hellere cykle og få frisk luft (hvis man kan det i København) istedet for at køre i en Dacia smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #21   6. feb 2020 Hvis man køber en Renault og så skal have den på værksted, så ville jeg da bruge et uautoriseret værksted, der bruger kvalitetdele end autoriseret som bruger 2 sortering som reservedel, den tror jeg ikke helt passer, Dacia bruger ofte Renaults ældre teknik, har set en del brugte Dacia og de ser ok ud, men de kører ikke som en helt ny Renault og lignende (audi) men prisen er også derefter,

  • #22   6. feb 2020 #21
    Henrik jeg tvivler også på historien omkring anden sortering
    Men hvis man kigger i en Dacia er det jo gammel Renault teknik og gamle Renault knapper
    Og som jeg også skrev man får hvad man betaler for i mange tilfælde


  • #23   6. feb 2020 Køb en Mercedes C63 AMG køre som en drøm aldrig haft problemer og den er dejlig støvsvag

  • #24   6. feb 2020 #23
    Ja og så koster den præcis det samme som en Dacia smiley


  • #25   6. feb 2020 Hahaha, ja lige præcis smiley

  • #26   6. feb 2020 #20

    Sikke et langt svar på et spørgsmål, jeg aldrig har stillet......


  • #27   6. feb 2020 #25
    Så lad mig gøre det kort
    - Nej Dacia er ikke et godt køb som brugt

    Skrev også i mit lange indlæg:
    du får sgu hvad du betaler for og ikke en dyt mere.
    Så den er billig fra ny og ikke et specielt godt køb og hvorfor skulle den så være god som brugt køb ??
    du skal ikke gå op i design, komfort, kvalitet

    Og til sidst: Jeg ville hellere cykel end køre i en Dacia, det er bare ikke en god bil - det er min holding smiley smiley smiley smiley

    Men for nogle hvor alternativet er et buskort kan den sikkert være fin

    Men for at citere deres reklamer:
    Det kan ikke Lasse gøre at lokke mig ind i en Dacia
    smiley smiley smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #28   7. feb 2020 Hvis det bare er et transportmiddel, så er en 4 år gammel Dacia bedre end en 8 år gammel Renault, mine forældre har en lodgy kørt 150000 km der snart bliver 5 år og den har kun fået service og så har de en duster kørt 110000 km som er 4 år og den har også kun fået service, begge som diesel,de er glade for dem

  • #30   7. feb 2020 #27
    Har du overhovedet læst min oplæg?
    Jeg spørger konkret indtil nogle tekniske ting, ikke om du vil ses i en Dacia.
    Der er jo ikke pligt til at svare.

    #28 og 29
    Ja, lige nu kigger jeg bare efter et godt tilbud på brugtmarkedet.
    Jeg ligger ikke fast på noget som helst, men jeg overvejer da en Logan Dci 90, budgettet er ca 50.
    Jeg har også meget kig på Megane Dci 110 samt Citroën C4 hdi samt Ford Focus Tdci. Men til samme budget, er det jo så biler, der er 3-4 år ældre og har kørt 100.000 mere.

    Jeg HAR prøvekørt en Logan og et par af de andre. Kører en Logan lige så godt? Nej, men køre nu ganske fint og jeg kunne sagtens leve med den, hvis ellers jeg kan regne med lavere driftsudgifter.

    Som jeg spurgte om fra start, holder komponenterne lige så længe på en Dacia, hvis ikke den kan forventes af have lavere vedligeholdelses omkostninger, så er der jo ikke nogen ide i at købe den.


  • #31   7. feb 2020 Du har kørt i en Dacia og syntes den køre fint så køb du en Dacia, er det ikke bare det svar du gerne vil have smiley

    Om den holder det vil jo vise sig, det kommer jo ligeså meget an på hvordan den vedligeholdes

    Men hvis du passer på den hvorfor skulle den så ikke holde.


  • #32   7. feb 2020 De Dacia jeg kender til er ikke oftere på værksted en alle andre biler.

  • #33   31. maj 2020 Jeg har haft en Sandero fra ny i 3 år og solgt den for nylig.
    Motor og gear fungerer. Men resten er noget billigt møg.
    De er slet ikke pengene værd


Kommentér på:
Dacia som brugt bil

Annonce