{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.545 visninger | Oprettet:

Vand i bagklap på VW Up {{forumTopicSubject}}

Der kommer vand ind i bagklappen på min kærestes Up. Ikke meget, men nok til at man kan "tappe" ca. 0,5 dl ud engang om ugen ved at tage gummistoppet ud i højre hjørne af bagklappen. Har i en idé om hvor det kommer ind? Jeg tænker umiddelbart at det måske kommer ind ved en utæt pakning ved den 3. bremselygte i toppen af bagruden, men det kan være i at har et bedre bud?

Mvh. Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand i bagklap på VW Up
  • #1   13. feb 2020 Der plejer at være nogen små huller i bunden af bagklappen vandet kan løbe ud af vis der kommer vand ind. har du tjekket de ikke er stoppet til ?

  • #2   13. feb 2020 Der er ikke umiddelbart nogle huller i bagklappen, jeg har kigget.

  • #3   13. feb 2020 ok heller ikke i selve kanten af bag klappen i bunden. nogen gange er de der de små huller hvor pladen bliver bukket ind over. men ellers det kan kun komme ind ved vinduvisker hullet. Så tjek det gummi ved den er ok. Og så tag bremselyset ud og tjek den gummi pakning ved den er tæt. Og tjek ved låsen også.plus det kan også være ved hvor ledninger i toppen af bagklappen,hvor de går ind at den kan være utæt. Du kan også tage det bag klap beklædning af. Og så hoppe ind bag i og få en til at sprøjte vand bag på bilen med en vandslange. og så kan du se om det kommer oppe fra lyset/kabel. eller ved lås bagrudevisker.

  • #4   13. feb 2020 Hej
    Cgheck rudeliste og rudevisker-gennemføringen samt dræn i bund
    MvH KP


  • #5   14. feb 2020 Det plejer at være den gummi "prop" som visker motor sidder igennem bagruden ved, der bliver træt og utæt. Ny "prop" løser problemet.
    Og ja der er ikke dræn i bagklappen.


  • #6   14. feb 2020 Kan denne prop fåes ved f.eks. Thansen, eller kan jeg kun få den ved VW?

  • #7   14. feb 2020 Umiddelbart ser det ud som om at vandet kommer ind ved gummiproppen ved vinduesviskeren, se vedhæftede billede. Jeg vil prøve at kontakte VW for at høre om de kan skaffe en ny.

    profilbillede
Kommentér på:
Vand i bagklap på VW Up

Annonce