2.578 visninger
|
Oprettet:
Beskediget fælge efter dækmontering {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været hos den lokale mekaniker , for at få monteret nye dæk.
Da jeg kommer hjem opdager jeg at den ene fælge og dæk er beskadiget da de har monteret det.
Kan jeg kræve noget af mekanikeren, da det jo er ham der har gjort det. Er lidt skuffet over de ikke engang siger noget. Det burde de jo nærmest ikke have undgået at set.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.296
Det er dårligt de ikke har sagt det, men hvad vil du gerne opnå nu?
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
men nu kan man se der også mangler noget af dækkets sides så ligner desværre mere du har kørt mod noget
nov 2011
Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 42
#2 Ja, men fik det ikke gjort. Har kun 5 km hjem fra mekanikeren og har 100% sikkert ikke være i mod noget.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 11
Kan jo være de har ramt noget da den blev kørt ud. kør da ned til dem og find en løsning. det er det eneste rigtige
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 333 Emner: 79 Svar: 869
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 33 Emner: 1 Svar: 564
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Men tag evt en snak med værkstedet.
nov 2011
Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 42
#11 Nu var mekanikeren ude og test køre den efter montering af fælgene så kan være det er sket der. Skal jeg ikke kunne sige. Men jeg ved 100% sikker det er ikke mig der har ramt noget.
Hvis jeg var ude på at snyde nogen havde jeg nok ikke lavet et indlæg her men istedet bare henvendt mig hos mekanikeren. Så pak du bare dine latterlige beskyldninger væk
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Seriøst, denne skade er 100% kørselsrelateret. Du har på intet tidspunkt nævnt, at mekanikeren OGSÅ har været ude at køre i den (som ellers er meget unormalt efter almindeligt dækskifte). Det eneste, vi får at vide, at det var dig, der kørte. Er det ikke meget naturlig konklusion, at det var dig, der ramte noget så?
Hvorfor skulle han i hele taget prøvekøre bilen efter dækskift, hvis jeg må være så fræk at spørge?
nov 2011
Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 42
Nej, det er ikke en naturlig konklusion jeg har ramt noget, når jeg nu skriver jeg IKKE har ramt noget.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Men så kan du passende ringe til ham og spørge, hvorfor fuk skulle han ud at køre i din bil? For det er meget mærkeligt?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Lad nu være med at sige, at dækmænd i dækcentre rundt i landet kører i kundernes biler efter hvert enkelt dækskift/hjulskift. Det er simpelthen løgn. Ingen normale mekanikere prøvekører bilen efter noget så simpelt som et dækskift. Er der ubalance, så siger ens afbalanceringsmaskine det forhåbentligt INDEN hjulene bliver sat på bilen. At et spritnyt dæk skulle være sprunget i kassen, er noget vrøvl. Der kan selvfølgelig være fabriksfejl på dæk, men det kan man kun afsløre ved meget længere tur i bilen, end 5 min. Og lad være med at blande "coatede bremseskiver" ind i sagen, for vi snakker et dækskift her. Selvfølgelig findes der reparationer, som kræver en efterfølgende prøvekørsel - men fandeme ikke et dækskift.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Hvad faen betyder det, forresten? Er det noget i stil med "Er heller ikke læge, men har nu arbejdet som sådan i en del år"?
sep 2018
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
En god og sandfærdig historie
Men hvorfor kunne du ikke se, om dækket var ovalt og om fælgen var skæv, imens hjulet roterede i afbalanceringsmaskinen? Det burde man kunne se efter et par rotationer - også uden noget som helst opreklameret vejtryk (ret ofte giver Hunter maskiner ingen udslag på skæve fælge, selvom man tydeligt kan se skævheden)
Og hvor højt op i fart kom I så under selve prøveturen?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Så er man sgu da også mekaniker? Om man er udlært, eller ej? Arbejder man som mekaniker, så er man satme også mekaniker? Du siger sgu da ikke "Jeg afleverer lige bilen hos min SOSU assistent", når du snakker om en selvudlært mekaniker?
sep 2018
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Rundt i industrikvarteret ligefrem? Må jeg så spørge om, hvor hurtigt man må køre på disse veje? Og ved du, hvor hurtigt man så skal køre for at mærke fejl ved afbalanceringen?
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Jeg kan godt lide hans selvsikkerhed - "folk river sig i håret, men kommer til mig og jeg fikser deres rystende rat"... Ved 50 km/t
sep 2018
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Øh nej, under ingen omstændigheder, hvorfor skulle han dog det?
Alle kan godt selv mærke om deres hjul er blevet afbalanceret ordentligt, det behøves der ingen mekaniker til.
"det er vel bedre at køre en tur hvor hastighedsgrænse bliver overholdt end ingen tur"
Nej det er bedre at mekanikeren ikke kører i min bil, når det er formålsløst. Og det er i den grad formålsløst at teste afbalancering i en byzone.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Seriøst, ingen dækmand skal køre tur i min bil efter dækskifte. Det giver INGEN mening at gøre det og det er spild af min tid og min benzin. Det virker også uprofessionelt og mærkeligt, at mekanikeren ikke stoler på sit afbalanceringsudstyr og har behov for at køre rundt bagefter for at tjekke om hans egen afbalancering er god nok??
Og endnu værre - komme tilbage efter at have kørt 50 km/t og sige: "en ryster ikke i rattet, så må min afbalancering være god nok"???
Så ja, jeg ville nok finde et andet værksted ret hurtigt...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Jeg tror, at du har misset pointen, eller med vilje forsøgte at skifte emnet... Men din meget rørende beskrivelse af et godt gammeldags værksted er klart til 10 tallet.
Jeg vil dog stadig have en uddybende forklaring på denne her:
"prøvetur før og efter afbalancering = glad kunde"
Som jeg kan forstå, så når du på max 70 km/t på en prøvetur - både før og efter afbalanceringen, hvilket skulle efter sigende gøre dine kunder glade.
Så nu kommer spørgsmålet... Hvad gør dine prøveture i forbindelse med et almindeligt dækskift så super fantastiske, at dine kunder bliver så glade? Hvilke fejl ved dæk og fælge, som du opdager ved disse prøveture, som du absolut ikke ville kunne opdage i en god gammel afbalanceringsmaskine?
Eller mener du virkelig, at du kører 10 km rundt i bilen og venter til bilen har fundet TPMS'er, imens kunden sidder på værkstedet og venter? Noget, kunden selv ikke kunne finde ud af?
What?!
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Det sted, jeg får foretaget hjulskifte, tager det ca. 4 minutter. Jeg kan dårligt nok når at drikke min kaffe. De nulstiller TPMS, når de kører bilen ud og fortæller mig, at bilen finder sensorer i løbet af 10-15 min. Det er jeg så godt klar over, for de gør det to gange om året, men de husker mig på det hver gang. Jeg kører og lampen slukker kort efter.
Jeg kan virkelig ikke se idéen i "den gode service", at jeg skal sidde og vente yderligere i 15 minutter, imens en mekaniker kører bilen rundt for at lampen skal slukke?? HVORFOR?? Jeg går også udfra, at mekanikere har bedre ting at tage sig af, end bare cruise rundt i bilen, hvilket jeg nemt selv kunne have gjort??
Beklager, men det er toppen af idioti, at en dækmand skal køre bilen rundt i kvarteret for det. At der er så nogen, som ikke ved bedre og bare sidder i venterummet i 15 minutter og tror, at du foretager dig noget fornuftigt imens, er selvfølgelig deres problem...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
okt 2007
Følger: 1 Svar: 5
Dækket er fuldt ud brugbart selvom det måske ikke ser pænt ud med hakket i siden.....
Det er kun fælgbeskyttelsen det er gået ud over og der ses ikke nogle "tråde" i såret, så det kan sagtens køre videre.
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 70
Der kan opstå så meget valg af billige dæk anden lyd noget kunden mener han ikke har hørt før dækskifte.
Går man til lægen og bliver bedt om at komme tilbage efter et par dage for at se om medicinen virker så er lægen vel heller ikke kompetent for det burde jo virke det han har ordineret.
Jeg har 35 år erfaring som mekaniker og tro mig der kan ske så meget under og efter en reparation (så altid prøvekøre for min og kundens sikkerhed.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Reparation? Vi snakker dækskift / hjulskift. Hvad kan der ske efter det? Noget, som du - en erfaren mekaniker - ikke kan opdage INDEN du sænker liften?
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 70
Det er ikke noget kunden skal finde ud af det skal jeg! Og det kan man kun ved at prøvekøre bilen.
Du giver heller ikke dine elever et kørekort når du mener de er klar,de skal prøves.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 70
Ja der findes mange måder at løse et problem på.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
sep 2018
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
Kan du ikke selv lave det, så er du stadig klogere end uddannet folk, tænker jeg vil være kørelærer næste gang, så kan jeg rigtig kloge i tingene.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 70
Det opdager en fagmand ved at prøvekøre,og ved du hvad kunden bliver glad for de fleste gider ikke køre rundt i noget der er halv defekt.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.015
Mange opdager heller ikke, at der er fejl på A/C anlægget? Hvad med at sætte manometer på og kontrollere lav- og højtryk, når man alligevel er igang med et hjulskift? Hvad med at sætte en tester på og aflæse evt. fejlkoder? Det tager endnu kortere tid, end en prøvetur på 10 min? Hvad med at tage en hurtig støvsugning inde i kabinen? Vaske hjul? Tjekke forurening? Smide den i bremseprøvestanden? Tjekke olien?
Der er satme mange ting, man kan opdage som fagmand på en bil. Det er bare starte fra enden af Kunderne skal nok blive glade for alt, som er gratis - med garanti
Ups... Og selv tak...
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 70
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 70
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 448
Hvis manden ser det nødvendigt at tage en prøvetur i bilen efter dækskifte, så må han være usikker på det arbejde han har udført.
Hvis afbalanceringen er tip top, så ser jeg ingen grund til at bilen skal længere end til parkeringsbåsen udenfor.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.363
Har omvendt heller aldrig haft problemer med mine hjul.
Dog en gang hvor et fjols ikke kunne styre skraldnøglen og kvæstede lakken i flere bolt huller samt omkring. Det gør nu at jeg tager billeder af alle fire hjul og tager manden bag skranken med ud for at konstatere at fælge er ridsefri, ellers påbegyndes arbejdet ikke.
Alle kan jo lave en fejl.
Beskediget fælge efter dækmontering