1.641 visninger
|
Oprettet:
Tjener sælger dobbelt ved bileksport? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg står og skal til at importere en bil fra Sverige. Sælger er privatperson.
Hvis jeg køber bilen til den listede pris, skal bilen naturligvis afmeldes i Sverige. Betyder dette ikke, at sælger får den listede pris fra mig PLUS registreringsafgiften tilbage fra SKAT i Sverige?
Har sælgeren så ikke tjent ekstra meget på handlen?
Eller har jeg misforstået noget her? Måske skal bilen afmeldes først, således at jeg kun skal betale for bilen uden afgift i Sverige.
Håber på et hurtigt svar.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
feb 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er det normalt at betale listeprisen direkte, eller skal bilen afmeldes først hvor registreringsafgiften fratrækkes listeprisen?
maj 2006
feb 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Der må da være nogen i Danmark, som har tjent på dette ved salg til udenlandske købere?
maj 2006
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
Dette er det helt korrekte svar.
Hvis nu en udenlandsk køber forelsker sig i en dansk bil, og kender reglerne i DK, så skal han kontakte sælger og spørge om han er villig til at gå igennem hele eksportprocessen med alt det bøvl der kan være. Gør sælger dette, vil han få en pose penge i hånden fra SKAT som han så kan reducere prisen med så udenlandsk køber gider købe den. Men sælger VED ikke hvor mange penge han får førend han har fået et bindende svar fra SKAT som kan tage mange uger.
Men husk: Det er jo ikke et KRAV at man får sin regafgift retur hvis man eksporterer en bil. Vælger man ikke at gøre dette, så bidrager man bare til velfærdssamfundet hvilket en stor del i dette land synes er godt.
Hvis man har solgt sin bil til en udlænding og kommer i tanke om at få regafgiften tilbage, så er det for sent, for bilen skal kunne fremstilles til syn og det kan den jo ikke længere når den er i udlandet.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Efter de har købt bilen med fuld afgift, fremstilles bilen til syn, og derefter sælges den uden for Danmark
Så får sælger pengene for bilen uden afgift, og afgiften minus gebyr fra skat
Vores gamle avensis blev solgt til eksport da vi skiftede til clio iv
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
Tjener sælger dobbelt ved bileksport?