{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Test T
Test T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Tjener sælger dobbelt ved bileksport? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står og skal til at importere en bil fra Sverige. Sælger er privatperson.

Hvis jeg køber bilen til den listede pris, skal bilen naturligvis afmeldes i Sverige. Betyder dette ikke, at sælger får den listede pris fra mig PLUS registreringsafgiften tilbage fra SKAT i Sverige?

Har sælgeren så ikke tjent ekstra meget på handlen?

Eller har jeg misforstået noget her? Måske skal bilen afmeldes først, således at jeg kun skal betale for bilen uden afgift i Sverige.

Håber på et hurtigt svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjener sælger dobbelt ved bileksport?
  • #1   15. feb 2020 At få registreringsafgiften tilbage i Sverige er ikke ligefrem noget, man bliver rig på smiley

• Test T
    Test T Tilmeldt:
    feb 2020

#2   15. feb 2020 Bay --> Det var nu egentlig mere tænkt som et spørgsmål om proces end profit. Nu ved jeg ikke hvor stor registreringsafgiften er i Sverige, men en besparelse er vel en besparelse.

Er det normalt at betale listeprisen direkte, eller skal bilen afmeldes først hvor registreringsafgiften fratrækkes listeprisen?

• #3   15. feb 2020 Mit indlæg var bare en anden måde at sige på, at der ikke ER nogen registreringsafgift i Sverige.

• Test T
    Test T Tilmeldt:
    feb 2020

#4   15. feb 2020 Mind = blown. smiley

Der må da være nogen i Danmark, som har tjent på dette ved salg til udenlandske købere?

• #5   15. feb 2020 En bil bliver ikke mere værd i udlandet af, at der er dansk registreringsafgift på. Så det reguleres helt automatisk på det frie marked. Sætter man bilen efter, hvad den er værd i Danmark med afgift, så er der ingen udlandske købere, der henvender sig.

• #6   15. feb 2020 I Danmark er der registreringsafgift på biler, det er der eks. Ikke i Sverige eller i Tyskland.dk er et af de få lande der betaler afgift tilbage ved export, det hele startede med at hvis du som dansker ønskede at flytte til Spanien og tage din corolla med, så skulle den ikke være dyre at tage med derned end hvis du valgte at købe en bil i Spanien. Det er en del af EU harmonisering.

• #7   15. feb 2020 "Sætter man bilen efter, hvad den er værd i Danmark med afgift, så er der ingen udlandske købere, der henvender sig."

Dette er det helt korrekte svar.

Hvis nu en udenlandsk køber forelsker sig i en dansk bil, og kender reglerne i DK, så skal han kontakte sælger og spørge om han er villig til at gå igennem hele eksportprocessen med alt det bøvl der kan være. Gør sælger dette, vil han få en pose penge i hånden fra SKAT som han så kan reducere prisen med så udenlandsk køber gider købe den. Men sælger VED ikke hvor mange penge han får førend han har fået et bindende svar fra SKAT som kan tage mange uger.

Men husk: Det er jo ikke et KRAV at man får sin regafgift retur hvis man eksporterer en bil. Vælger man ikke at gøre dette, så bidrager man bare til velfærdssamfundet hvilket en stor del i dette land synes er godt.

Hvis man har solgt sin bil til en udlænding og kommer i tanke om at få regafgiften tilbage, så er det for sent, for bilen skal kunne fremstilles til syn og det kan den jo ikke længere når den er i udlandet.

• #8   15. feb 2020 Der er nu flere som opkøber biler til eksport her i landet

Efter de har købt bilen med fuld afgift, fremstilles bilen til syn, og derefter sælges den uden for Danmark

Så får sælger pengene for bilen uden afgift, og afgiften minus gebyr fra skat

Vores gamle avensis blev solgt til eksport da vi skiftede til clio iv

• #9   16. feb 2020 Lige om lidt krydser Test øresundsbroen med bagagerummet fyldt med bagage smiley smiley smiley

Kommentér på:
Tjener sælger dobbelt ved bileksport?

Annonce