{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Berke K
Berke K
Tilmeldt:
21. apr 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5

Opel Corsa F {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg undrede mig egentlig bare om folks meninger vedrørende den nye Corsa.
Personligt synes jeg det fedt den endelig er kommet, men at den har for meget Peugeot og for lidt OPC.
Er folk gået i gang med og undersøge tuning muligheder allerede?
Vil gerne høre jeres meninger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa F
  • #2   21. feb 2020 Syntes faktisk at den nye Corsa er blevet fin, den er blevet lidt frækkere og det pynter da på Opel’s image som måske tidligere har været lidt “blød hat” agtigt.

    Men en super fin bil og så ligner den lidt den nye 208 og måske lidt ny Clio
    Der er måske ikke så mange der “skiller” sig ud mere


  • Berke K
    Berke K Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5
    #3   21. feb 2020 #2 Peugeot har jo købt Opel og derfor minder de så meget om hinanden.
    Synes bare det lidt nedtur at de ikk har en OPC mere


  • #4   21. feb 2020 #3 Ved godt der er lidt ejerskab sådan er det jo med mange bilmærker efterhånden om det er godt eller skidt skal jeg ikke gøre mig til dommer over smiley men lige i det konkrete tilfælde syntes jeg at Opel er blevet mere smart men det er så på bekostning af at den nu ligner en Peugeot.
    Det var positiv ment for Opel at den nu er mere fræk og smart men den ligner bare “alle” andre jo.
    Jeg må indrømme at der er ikke meget forskel på designs idag, det jo naturligvis fordi der er ejerskab på kryds og tværs og man “genbruger” og “låner” lidt her og der, men omvendt er det sgu også synd at der ikke er større forskel


  • Berke K
    Berke K Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5
    #5   21. feb 2020 Helt korrekt med design. Power mæssigt kunne der måske de måske have brugt mere opel teknologi i stedet for en 1.2l 3 cylinder turbo motor.
    Derimod håber jeg at de tyske tuner genier fabrikerer stroker kits eller turbo opgraderinger.
    Den kunne jo blive fed med et sækningskit, fælge og en anden udstødning.


  • #8   22. feb 2020 corsa D og E var sku da også kun for folk der var 60 +
    Ren fiat punto, da noget af det mest kedelig bil at kører i


  • #9   22. feb 2020 Det har intet med en Opel at gøre mere, desværre.

    Men alternativet er jo at mærket var død og borte.
    Flot bil, men 208 er lige en tand federe efter min mening.


  • #10   22. feb 2020 Jeg tilslutter mig Jesper, det er desværre ikke en Opel. - Og jeg har kørt den.

    Det er en rigtig fin bil og kan sikkert dække manges behov ganske fornuftigt. Men det er ikke en Opel. Udover nogle få 'mærkesager' som indretning af førerposition, sæder mv. så er der Peugeot over hele linjen. Bagdørene er alt for små og giver elendige adgangsforhold, det er nok det tydeligste tegn på at det ikke er ingeniører fra Rüsselsheim der er ansvarlige for Corsaen. Er man over 1,75 m høj vil man mangle loftshøjde. Men det værste er dog ligegodt den totalt håbløse franske gearkasse.

    Trist for de af os for hvem Opel som mærke betød noget. Men de sidste rigtige Opel-biler dør når den nuværende linje af Insignia og Astra udfases. Hvad ræsonnementet bag GM's beslutning om at afhænde Opel til PSA har været, kan man undre sig over. For guderne må vide hvem der så skal levere ekspertise til udvikling af de mindre bilklasser og økonomiske motorer til GM's øvrige portefølge af mærker.


  • Bjørn B
    Bjørn B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 13
    #11   31. dec 2021 Købte med en vis skepsis en Corsa F 1,5 D i sommers, for jeg var udemærket godt klar over det nu var en fransk bil jeg købte og ikke en tysk - og har aldrig villet ha en fransk bil tidligere. Men dem jeg har talt med som har haft Peugeot/Citroen med 1,6 liters dieselmotor har ikke meldt om problemer! Har selv haft mange Opel'er siden min første bil, som også var en Corsa (A), og de har altid været driftsikre, snusfornuftige og godt skruet sammen, så det er absolut afgørende for mig

    Den her Corsa kører virkelig også godt, den trækker fint, er lydsvag og føles bare frisk! Dog kan jeg absolut IKKE anbefale den lille 75 hk benzin, var nærmest chokeret over forskellen på dén og diesel'en, det føles som to vidt forskellige biler på alle planer!
    Men men men, alt i alt har jeg været godt og grundigt irriteret over den åbenbart umulige franske tilgang og totale mangel på omtanke når en bil skal skrues sammen. Det gælder ting som:
    -Regnsensor hvor jeg simpelthen ikke kan få lov at vælge forskellige pauseintervaller selv, sensoren styrer 100% det hele.
    -Klimaanlæg der altid går i on-position istedet når nøglen drejes til start, istedet for blot at huske on/off indstilling fra tidligere. Virker iøvrigt ikke særligt effektivt, bilen dugger for et godt ord
    -Kabinelys der ikke slukker såsnart jeg kører, men tilgengæld slukker alt alt for hurtigt når jeg er igang med at læse varer ud af bilen i mørke, det skal stilles som et fast ufleksibelt tidsinterval på mellem 15 og 60 sek. Også meget lyssvagt så man knapt kan se noget.
    -Døre der skramler og spiller med når jeg spiller bare lidt højt på anlægget som iøvrigt lyder fremragende og spiller ganske detaljeret og opløst
    -Et handskerum som er absurd dybt så jeg ikke kan nå indholdet i det, tiltrods for jeg er ganske lang-armet! Ej heller noget lys i det, men til gengæld fuldstændigt ligegyldige lysdioder at finde i f.eks de små siderum i dørene...hvorfor???
    -Håbløs placering af udetemperatur og klokkeslet i bilens radiodisplay, hvor det konstant forsvinder afhængig af hvad skærmen viser. Hvorfor ikke placere det permanent i hvert øvre hjørne af det iøvrigt meget spartanske og mangelfulde digitale cockpit hvor der er rigeligt med plads??

    Alle sammen irriterende og helt unødvendige, uigennemtænkte og direkte idiotiske løsninger. Den slags ville man ikke finde på en Opel uden fransk ejerskab!


Kommentér på:
Opel Corsa F

Annonce