{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Tandrem. {{forumTopicSubject}}

Tjah. En sad sad og kold dag. Måtte yde lidt førstehjælp til min vens Ford Sierra 2.0 (ikke i) fra 1989.
Tandremmen lå slap og var revet itu. Så kan man lære at skifte selv om bilen går godt.

Nogle af jer der har erfaringer? Klarer ventilerne en sådan omgang på sådan en 5NE motor?
Jeg vil prøve at smide en anden rem på og se om den går, men hvis der er andre der ved at det er helt slemt kan jeg jo lige så godt se om jeg kan finde en anden top til ham.
Een der ved hvordan den skal stå på mærkerne så sig gerne til.
Hav en god weekend og kør pænt derude!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandrem.
  • #1   24. feb 2007 Er du sikke på motortype nr.? Jeg kan ikke finde den i min tolerance data......

• #2   24. feb 2007 vis det var en 1,6 fra mit 80 så kan den ikke men er jo en 2,0 så måske heldig men ved det ikke....

• #3   24. feb 2007 drej krumtappen med en fastnøgle og se om de kan nå hele turen rundt!

• #4   24. feb 2007 Motortype NES = Remspænding med måler 21 - 113 skal være:

Ny rem: 10,5 ± 0,5.
    Brugt rem: 5 ± 1.

Måles ca. 60° før top. (= 3 tænder på knastakselhjul).
    Cyl. 1 i kompr. top. Pil på knastakselhjuls skive ud for mærke på topstykke. Krumtapremskivens OT mærke ud for mærke på fordæksel.

Remspænding:
    Drej krumtap 2 omg. i omløbsretning. Løsn remstrammer, så den ligger an mod remmen.

• #5   24. feb 2007 NicK - The Oldschool Poloclub .

Det mener du ikk seriøst vel.... hva så hvis en ventil står helt åben kan den så dreje hele vejen rundt.....

• #6   24. feb 2007 Tak for det Mike.
    Jeg har kun lige løseligt set motoren og må finde en rem på mandag så vi kan få den i gang og se om den går jævnt. Nu har jeg da trods alt lidt data at gå ud fra.
    Motortypen er åbenbart NES og ikke NE5 som jeg ikke engang ku få rigtigt. hehe
    Selvfølgelig kan I ikke spå men det ville jo være lækkert hvis een sagde. Ork for fanden den klarer det som en mis. smiley

• #7   24. feb 2007 prøv at sætte ny rem på og tjek komp. hvis der ikke er komp. så er der nok gået en ventil.

• #8   24. feb 2007 Proxie P

citat "tandremmen er helt slap og revet itu"
    det betyder ingen kontakt mellem krumtap og knast dvs at du ved at dreje på krummeren møder modstand hvis en ventil er åben.... ved godt at man gør sådan efter en udskiftning/rep men nu skriver manden jo at der ingen rem er på.... så først skal han ha den på mærkerne og ha rem på for så at kunne konstatere at en ventil er bukket....

• #9   26. feb 2007 tjah...
    Det gik sgu. Fik fundet mærkerne. Gjort som jeg plejer og remmen er nu spændt med lidt følelse.
    Bilen kører fint. smiley Der er ikke noget at høre eller mærke ifht før og den går fint jævnt i tomgang og hele vejen op.
    Kanon.
    Tak for hjælpen med data osv.

Kommentér på:
Tandrem.

Annonce