{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.369 visninger | Oprettet:

Nicolaj J
Nicolaj J
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 6

Ingen nummerplade??? {{forumTopicSubject}}

Hej BilGalleri

Jeg modtager en ny bil om under 2 uger.
Min nuværende er blevet solgt i dag. Da jeg har ønskenummerplader skal de bestille nye grundet at man ikke må genbruge sine gamle åbenbart. De har sagt der nok går 2-3 uger før de kommer. Så jeg har en bil i en uge uden nummerplade. Hvad er løsningen på dette? Kan man lovligt kører uden nummerplade hvis man kan bevise at man har nogle nye på vej? Håber i kan hjælpe mig

Mvh. Nicolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen nummerplade???
  • Nicolaj J
    Nicolaj J Tilmeldt:
    feb 2020

#2   28. feb 2020 Morten C:

Jo, har haft ønskenummerplade på den gamle bil i 3 år. Var hos Skattestyrelsen i Høje Taastrup hvor der var 3 personer involveret og den ene vidste mindre end den anden og en lidt mere end den 3. person - at jeg måtte indbetale kr. 60,- i ekspeditionsgebyr og dernæst indbetale kr. 1.180,00 i form af "genbestilling af ønskeplader", læs: ny nummerplade. Ingen mulighed for omregistrering.

Skriver det med at køre uden grundet at det er lovligt i få andre lande hvis man har bevis på at nummerplade er på vej. Man kunne jo håbe at der var noget i DK der mindede om

• Nicolaj J
    Nicolaj J Tilmeldt:
    feb 2020

#5   28. feb 2020 Jeg prøvede at fortælle at de følger ejer og ikke bil. Men grundet at jeg ikke har en ny bil at omregistrere dem til lige nu og her skulle jeg købe nye nummerplader og aflevere mine gamle ønskenummerplader.

-
    Ved jeg godt, men vidste ikke om vi havde nogen lignende i DK. Blot det.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   28. feb 2020 Eneste der kan gøres er det Morten skrev, spilde penge på alm plader indtil ønskepladerne kommer..
    Det er og har aldrig været tilladt at mangle pladerne på bilen, 1 manglede plade med bevis på ny er bestilt kan LIIIIIGE gå an, men de er ikke glade for det.. Begge no go!

• #7   28. feb 2020 Det mest betryggende er, at hvis du var kørt til Motorkontor i Århus, Odense eller Aalborg så havde du fået noget andet at vide smiley

• #8   28. feb 2020 Løsningen kunne være at bestille nogle midlertidige prøveplader, som du bruger indtil dine ønskeplader dukker op smiley

• #10   28. feb 2020 Skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke er inde i priserne på sådan noget skidt smiley

• #11   28. feb 2020 Når du køber ny bil, hvorfor har du så ikke involveret forhandleren ?

Han vil da typisk have helt styr på hvordan man kan løse det lille problem

• Nicolaj J
    Nicolaj J Tilmeldt:
    feb 2020

#12   28. feb 2020 Mikkel J:

Tesla er desværre knap så dygtige hvad angår kundeservice i dette tilfælde.

• #13   28. feb 2020 Så får man hvad man betaler for smiley

I dette tilfælde nye plader og glæden ved at finde alternativ transport, indtil du kan have de rigtige plader til bilen. smiley

• #16   28. feb 2020 så havde man skulle finde en bil, der stadig havde syn og ikke kostede alverden, og sætte ønske pladerne på i mellemtiden

• Nicolaj J
    Nicolaj J Tilmeldt:
    feb 2020

#17   28. feb 2020 Morten C:

Jeg er helt enig og dybt chokeret over processen samt hele oplevelsen med motorkontoret i Taastrup. Jeg tager derned på mandag og spørger efter en overordnet, men som det ser ud skal jeg købe nye normale nummerplader (1400 kr. ca) for den uge jeg står uden mine ønskenummerplader. En desværre kompleks process der både spiler min og skats tid

• #18   28. feb 2020 Mødte en som havde disse nr plader, han kunne frit omregistrere fra den ene til den anden bil, det gjorde han ofte, derfor han købte den type plader, og det var vidst gratis at omregistrere.
    Men der er åbenbart nye regler???

• #19   28. feb 2020 Du skulle bare have været i en synshal, men der må ikke være mellemrum imellem bilerne, de skal DIREKTE over på den nye bil, digitalt, med det samme.
    Så hvis du sælger din bil og der går så meget som 10 min før den nye er klar, så kan du ikke flytte dem over.

Så de har nok fat i den lange ende smiley

• Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #20   28. feb 2020 Nummerplade Med Navn? Alt Om Personlige Nummerplader

santanderconsumer.dk

Nummerplade med navn? Sådan får du en personlig nummerplade

Her er alt, du skal vide, hvis du drømmer om en personlig nummerplade med egen tekst eller en historisk nummerplade, som matcher den tid, din bil er fra.

De seneste år er antallet af personlige nummerplader og nummerplader med navn på de danske veje faldet som følge af en prisstigning tilbage i 2012. Det fik i 2016 regeringen til at sætte priserne ned igen, for at få flere danskere til at købe deres egen tekst på nummerpladen, også kaldet "ønskenummerplader".
    Kunne du godt tænke dig at spare penge på brændstofregningen?
    Så læs her hvordan du giver brændstofregningen baghjul.
    Dermed koster det i dag i alt 9.180 kroner for et sæt nummerplader med navn – 8.000 kroner for registreringen og 1.180 kroner for selve de personlige nummerplader. 

Ønsker du et sæt historiske nummerplader, der kan fås i flere varianter, kan du købe et sæt for 2.180 kroner og sprede nostalgi på landevejene.
    Du kan søge om at få historiske nummerplader, også kaldet veterannummerplade, til både bil og motorcykel, men køretøjet skal som minimum være registreret første gang før den 1. april 1976. Den første registreringsdato afgør, hvilke type historiske nummerplader du kan få. 

Lyder det som noget for dig? Så læs med her i vores guide til personlige nummerplader.

Hvad er kravene til personlige nummerplader?

Skal være mellem 2 og 7 tegn

Selvom du næsten har frit valg til at vælge netop din tekst til din personlige nummerplade, skal du alligevel være opmærksom på nogle få regler:

Teksten på din personlige nummerplade skal være på mindst to og højst syv danske bogstaver eller tal

Du kan ikke vælge en kombination, som allerede er i brug

Du må heller ikke vælge to bogstaver efterfulgt af kun tal

Din tekst må ikke virke stødende eller være til ulempe for nogen. Du må for eksempel ikke bruge et firmanavn, som du ikke selv ejer retten til

Det er SKAT, som afgør, hvorvidt dit ønske til nummerplader kan opfyldes

Sådan bestiller du en personlig nummerplade

Du kan bestille nummerplader med navn eller andre former for personlige nummerplader direkte gennem SKAT:

Log på Motorregisteret med dit NemID

Vælg plader, bestil specialplader og så bestil ønskenummerplade

Angiv, hvilket af de fire motorcentre, pladerne skal leveres til. De fire motorcentre ligger i Høje-Taastrup, Odense, Aarhus og Aalborg

Når dine personlige nummerplader er klar, kontakter motorcenteret dig for at høre, om du foretrækker at få sendt pladerne til en nummerpladeoperatør tættere på dig. Herefter kan du selv aftale afhentningen med dem

Du bestiller en veterannummerplade på samme måde – du vælger dog i stedet fanen bestil historisk nummerplade i trin to. Leveringstiden er cirka fire uger til nærmeste motorcenter for en personlig nummerplade og cirka otte uger for en historisk nummerplade.
    Nysgerrig på nummerpladens visuelle historie? 
    Se, hvordan nummerpladen har udviklet sig gennem årerne.

Du ejer personlige nummerpladen i otte år

Når din personlige nummerplade er blevet godkendt hos SKAT, er den din i otte år, og din bil vil nu blive registreret og udstyret med de nye plader hos en nummerpladeoperatør, mens de gamle nummerplader ikke længere er gyldige.
    Du skal huske at fornye din licens, når fristen nærmer sig, hvis du altså gerne vil beholde dine ønskenummerplader. Der gælder de samme regler for personlige nummerplader som for de almindelige af slagsen. Det vil sige, at nummerpladerne skal være tydelige og fastgjorte, ellers kan det koste dig en bøde. Du kan frit bevæge dig inden for EU’s grænser på samme vilkår som med almindelige nummerplader.
    Står du og skal købe bil snart? Men er i tvivl om hvad du skal vide? 
    Så læs med her, hvor vi gennemgår alt det du skal vide når du køber bil.
    I forbindelse med salg af din bil skal du desuden være opmærksom på, at du som hovedregel ikke kan overdrage de personlige nummerplader til den nye ejer – med mindre det er din ægtefælle eller samlever.
    Køber du en ny bil, kan du overføre ønskenummerpladerne til denne mod et gebyr på 360 kroner.

• #21   29. feb 2020 Prøve mærker koster vist 100 kr pr dag incl forsikring, måske skal du ikke bruge bilen hver eneste dag? smiley
    Alternativt kan du leje en bil, det må kunne gøres til en overkommelig pris også smiley

• #23   29. feb 2020 Nu er i nødt til at forholde jer til fakta...
    Manden har jo åbenbart afmeldt sine plader fordi har har solgt bilen, og det er jo hans egen fejl og ikke skats, for han skal jo have en bil og sætte dem på eller havde ladet dem sidde på den gamle bil, det har han jo ikke gjort og derfor må han jo aflevere dem og betale et gebyr når han aflevere pladerne

Jeg læser det også som om at har har bestilt nye ønskeplader, og har han det, så kan han ikke få nye alm plader hvis han har bestilt og betalt nye plader, det samme vil jo gælde evt prøveplader.

• #24   29. feb 2020 Men lidt mærkeligt at det er sådan nu.
    Min svigerfar havde nr plader med WD på, gæt hvad der tit stod når han kom ned mandag morgen smiley

• #25   29. feb 2020 Jeg har også ønskeplader på min bil.

Der er intet problem i at flytte dem over på en anden bil ifm med skifte af bil hvis man har købt en anden bil inden den gamle er solgt, men det er ikke muligt at afmelde dem og få lov at 'lægge dem på lager' hvis der eksempelvis går lidt tid inden man får sin næste bil.

I det tilfælde er man nødt til at afmelde dem, og genbestille dem med det samme. Ikke særligt fleksibelt.

• Nicolaj J
    Nicolaj J Tilmeldt:
    feb 2020

#27   4. mar 2020 Bare lige en update til jer alle.
    Så har jeg været på motorkontoret igen i Taastrup.
    Hvis man har en anden bil klar kan man for 360 kr i overførsel til anden bil genbruge sine plader. Min daværende Audi var leaset skulle den afleveres tilbage på en bestemt dato. Da min nye bil ikke er kommet må jeg jo tage "straffen" og dermed købe ny plader i følge lovgivningen til 1180 kr. Motorkontoret opholder ikke nummerplader længere da det er en for stor omkostning for dem og man må ikke opbevarer dem selv. Det er et halvdumt system der destruer fine nummerplader og øger produktion af nye, men sådan er det og det kan der ikke gøres så meget ved. Til gengæld var der en sød dame på kontoret der har gjort det til en hastesag og dermed ankommer mine nye plader den dag bilen skal hentes om en uges tid.
    Tak for alle jeres svar!

• Nicolaj J
    Nicolaj J Tilmeldt:
    feb 2020

#29   4. mar 2020 Martin P:
    Skulle betale de 1180 kr det koster for nye nummerplader.
    Jeg har rettighederne til dette nummerplade navn i 8 år hvoraf 3 nu er brugt, så får samme navn på de nye plader. Skal ikke betale de 8000 kr. det koster for rettighederne en ekstra gang nej. Ikke før om 5 år hvis jeg ønsker at forlænge med yderligere 8 år

Kommentér på:
Ingen nummerplade???

Annonce