{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Diesel eller ej...? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg skal købe ny brugt bil, og lige pt. er der ikke meget der falder i min smag indenfor benzinbiler i prisklassen.

Det er der til gengæld i diesel-kategorien, og jeg kan generelt bedre lide at køre diesel end benzin, men udfordringen er at jeg ofte kører få kilometer.

Det bliver til ca. 2 småture dagligt (3-4 km.), og så et par gange om ugen hvor jeg kører lidt længere ture.

Er det helt håbløst at overveje ældre dieselbiler (fra 2006 og frem)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diesel eller ej...?
  • #2   28. feb 2020 Nej ikke diesel til de små ture,køb en større motor i benzin det vil du blive mere glad for..

Du skal iøvrigt passe på med at spørge for meget herinde til trods for det er et FORUM emne ellers går folk helt i baglås ligesom Morten der..

• #3   28. feb 2020 Ellers kommer ham den nye HAer og siger det er en repost, og så bliver du frosset.

Diesel i de årgange er for dyre i afgift, men man kan få stor bil for få kroner, og laaangt på literen osv.

• #4   28. feb 2020 De ældre diesel biler er knap så sårbare som de helt nye

Men du skal forvente at med de mange små ture, så kommer der nogle udgifter til løbende vedligehold på motor

De ældre diesel modeller er billige i indkøb, fordi de oftest er dyre i ejerafgift og der er få købere.

Hvis det er turbo og dens måde at levere kræfterne på du godt kan lide, så er noget turbo benzin et godt alternativ

• #5   28. feb 2020 aldrig diesel.. sig nej til diesel, ligesom man siger nej til stoffer.

• #6   28. feb 2020 Mht dine småture. 2x3,5 km om dagen i ca 300 dage om året er 2100 km om året. Dertil nogle lidt længere ture en gang imellem. Skal vi gætte på 5000 km om året?

Hvad med at købe et ondt jern af en amerikaner veteranbil med 7 liters benzinmotor og tosse billig vægtafgift? 5000 km er jo virkelig ingenting.

• #7   29. feb 2020 Tak for jeres svar. I alt tror jeg det bliver til ca. 10.000 km. årligt, og ja... hvis jeg havde haft en garage, kunne en amerikansk V8 have været et bud ;-).

Mit budget til bil lige nu ligger på max. kr. 70.000,-, og det er ikke helt nemt at finde en benziner i ordentlig stand, fornuftig i vedligeholdelse og som ikke er bovlam, men jeg må bare finde tålmodigheden frem, og vente på at det rigtige dukker op. Det er nok en skidt idé med diesel...

• #8   29. feb 2020 Du kan for 70.000 kr fint få en hurtig bil

Dog er det jo som regel lidt ældre biler, så vedligehold kan svinge en del

Et par eksempler
    Corsa opc/gsi
    Mondeo 2,5 turbo
    Fiesta st150

• #9   29. feb 2020 Så hurtig behøver en ny bil heller ikke at være. Under 9-10 sek. og så er jeg egentlig tilfreds, og jeg skal have træk på, så det udelukker også visse biler ;-).

• #10   29. feb 2020 Mine forældre har lige solgt deres volvo v70 2,5T

dem kan du finde til dit budget, men samme motor findes netop i mondeo
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/25-20v-turbo-titanium-stc-5d/4624331

den opfylder kravet om træk, kraft og driftstabil motor

Hvilke diesel biler havde du overvejet, så kan det jo være det er nemmere at ramme noget der falder i din smag

• #11   29. feb 2020 Tak for dine indspark René. Det er brugbart.

Ford'en er ikke tosset (måske lidt kedelig mht. udseendet), men den vil være ret dyr i forbrug (benzin og vægtafgift).

Jeg har selv kigget efter stationcars som Avensis 2.0, Mazda 6 2.5, Audi A4 1.8T (men her er jeg lidt nervøs over udgifter til vedligehold), og så er der jo de øvrige VW/Audi motorer med TSI og TFSI, som jo har ry for at kunne udløse større regninger på værkstedet...

Jeg har lige kigget lidt diesel her til morgen, og jeg kan godt se at vægtafgifterne er voldsomme, så jeg hopper nok af den vogn...

• #12   29. feb 2020 Jeg havde klart overvejet en benziner, snakker vi avensis eller mazda 6 i diesel uden dpf, bliver det en vild vægtafgift

• #13   29. feb 2020 #11
    Ejerafgift er selvfølgelig højere end på en mindre og nyere bil, men den vil kun bruge for 200 kr mere om måneden i benzin end en 1,8 avensis eksempelvis

Generelt synes jeg, at turbo motorer har en række fordele til hverdags kørsel. De levere kræfterne i det område jeg typisk gerne ville have omdrejningerne i, også giver selv en mindre kraftig bil indtryk af kraftigere acceleration

Hvis du kan nøjes med 1000 kg trailer, er dette også et lidt sjovt og anderledes bud på en kommende bil. Hvor økonomien også er fornuftig
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4592036

• #14   29. feb 2020 Peugeot diesel fra 2015-16 til omkring 80.000 og få hundrede kroner i afgift samt 33 km/l

Kommentér på:
Diesel eller ej...?

Annonce