{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.496 visninger | Oprettet:

Ir angreb under Klarlakken på fælge. {{forumTopicSubject}}

Hej. Har nogle flotte fælge med nogle polerede kanter hvor der er klarlak på. Men nu er der så lidt ir under klarlakken så
Lakken bobler. Tænkte at man kunne slibe det væk, med korn 240 derefter pudse med 400, så vandslibe med 800 - 1200 og så polere op med autosol. Derefter havde jeg tænkt mig og vandslibe resten af fælgen med 1000 og så få dem givet en gang ny klarlak. Er det måden og gøre det på, eller hvad? Skal man så gøre det med alle 4 fælge, eller?
Og hvis man gør det på den måde, får man så mere matte fælge end før?

Tips tricks modtages med kyshånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ir angreb under Klarlakken på fælge.
  • #1   29. feb 2020 Hvis du vitterligt har ir på dine fælge så er de enten lavet af kobber, messing eller bronze:

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=ir

Så jeg synes du bare skal lade det være, de kommer jo til at holde i 1000 år.

• #2   29. feb 2020 Ja du kan godt pusse det tæring/lak ned på dem på den måde og polere dem. godt arbejdslyst smiley . Har selv gjort det mange gange. det tager en del tid du kan også lade det stå uden klar lak bagefter. det plejer jeg at gøre,og så lige polere kanten ca 1 gange hver uge hurtig.så de holder sig flotte blanke. Du kan også som jeg også har gjort flere gang købe maling/lak fjerner. Og smøre på og lade det æde lakken. Og vaske det af og så vandslibe polere bagefter. har også fået nogen blæst med soda/glas/fin sand. Og så vandslibe polere bagefter. så der er mange måder at gøre det på.

• #3   29. feb 2020 Jeg tænkte bare at hvis man får
    Det slebet og poleret, og givet det hele en ny gang klarlak, så man får lukket af indtil alu’en så må det da holde uden man skal efter polere osv?

• #4   29. feb 2020 #3
    der skal bare være den mindste korrosion under lakken

så bobler og skaldet det af igen

det de fleste gør er og slibe og polere det
    også holde det rent,
    med vask og polering af fælg kanten.

eller mal kanten en farve, det holder længer, men er ikke så køn.
    (min mening)

• #5   4. mar 2020 Nu har jeg lige arbejdet en smule på dem.. hvis jeg vandsliber på alt det “polerede” hvor er er klarlak ovenpå, kommer der self. Lidt små ridser. Hvis jeg så kommer noget vand på kan man se det er ikke så blank og flot som de steder der ikke er slebet. Ville dette udligne sig når der kommer klarlak på igen?

• #6   4. mar 2020 nej du skal da have poleret aluminium når du har slibet klar lakken af. ellers bliver det ikke så blank igen det ikke nok bare at vand slibe det.

• #7   4. mar 2020 Freeway. Det er kun nogle få steder at jeg har slebet igennem lakken, pga ir angrebene. De steder der ikke er slebet igennem
    Lakken har jeg vandslebet, og der skal vel ikke poleres? For det er jo kun det øverste af lakken jeg har vandslebet på.

• #8   4. mar 2020 Det er vel kun de få steder hvor jeg er igennem lakken at der skal poleres

• #9   4. mar 2020 ja nemlig. men personlig så når fælgen har fået en del tæring bag lakken så plejer jeg at fjerne alt lakken. og polere det hele op igen men nu kan jeg heller ikke se hvor mange tæring under lakken din har.

Kommentér på:
Ir angreb under Klarlakken på fælge.

Annonce