{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.508 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 Urea fejl {{forumTopicSubject}}

Har læst om mange med en 208, hvor Adblue pumpen i tanken brænder af, hvilket betyder, at der skal en helt ny tank med integreret pumpe til, der koster omkring 10.000 kroner.

Er der nogen der ved, hvordan man kan forebygge at pumpen brænder af? Min garanti udløber nemlig i næste måned på bilen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 Urea fejl
  • #1   10. mar 2020 tvivler på der er nogen måde at forbygge det på. en af min gode venner har lige fået den ny tank og pumpe/dyse på hans fra 17 af. Den hade kørt 90.000 km. Og ja det er godt nok dårligt det ikke kan holde til flere år og km end det.

    https://www.ebay.co.uk/itm/AdBlue-Fluid-Tank-Original-Citroen-Peugeot-C3-C4-DS-208-2008-9818703780-/372918137617


  • #3   10. mar 2020 Den gik også på min 307er 1.6 hdi jeg hade sidst. Men det var så først ved 280.000 km. pumpe bliv utæt og stikket til pumpen tæret. så jeg skiftet tank beholder da det var samme. Og så nyt stik til pumpen og fik sat en ny pose med cerin/Eolys i. Det køre den så stadig med uden noget problem i nu den har kørt 370.000 km. Og har brugt ca det halve af væsken. da jeg gav min den gamle bilen efter jeg købte en anden. Og den er da ikke gået til i nu... Men bilen hade så kørt 240.000 km da jeg købte den. så hvem ved om tidliger ejer også har fået udskiftet den pumpe/tank også smiley .

  • Hurtig E
    Hurtig E Tilmeldt:
    jan 2020

    Svar: 2
    #4   10. mar 2020 Cactus har samme problem.. Mange har fået dem skiftet

  • #5   10. mar 2020 Jeg har en Peugeot 208 1.6 bluehdi fra 16 som har kørt 102.000 km nu og har oplevet problemer med at den skrev fejl og ikke ville starte pga. fejl i systemet. Er selv mekaniker, så legede lidt med testeren og fandt ud af at det var selve tankmåleren i Adblue tanken som aflæste forkert. så jeg fyldte den op og nulstiller systemet med tester og har siden har der ikke været nogle fejl. Nogle gange kan det betale sig at rode med tester, idet man kan aktivere alle komponenter i systemet.

  • #6   10. mar 2020 Bedste råd er at holde aut service, så får man som regel delene pr kulance og man skal kun betale lønnen smiley
    Min er dog fra 15 og har kørt omkring 160.000 uden at have problemer smiley


  • #7   12. mar 2020 Kulance er ikke noget du kan være sikker på at få.

    Mange gange så skal du selv betale fx 50% af regningen.
    Det du skal betale er så det samme som en 100% regning hos et frit værksted.
    Det er set så tit.


  • #8   12. mar 2020 Det er noget som stort set alle i Peugeot 208 gruppen på fb er blevet tilbudt smiley Det er ikke mange tilfælde der er derinde, men der er da nogle smiley

  • #9   12. mar 2020 Meget muligt.
    Men du kan ikke være sikker på kulance.


  • #10   24. mar 2020 Vores 208 har også adblue fejl. Er fra december 15.
    Værksted mener også her skal ny tank i og på vores egen regning da de sidst to service ik lige er holdt til tiden.. Men hvad hvis nu ik det er tanken men selve tank måler som Daniel L skriver. Hvordan kan man være sikker og stole på sit værksted. Som andre siger er det jo ik en slid del og skulle gerne holde.. Burde peugeot ik se på det som et problem hvis det er i biler der er de 4 år.. Kan jo ik passe at det er et problem om man har kørt 40.000 eller 140.000. Hvis fejl kommer ved 4 eftersyn. Når vi får bilen nu stillet køre den jo uden problem. Så må jo være måler og ik tank. Har fået den nul stillet flere gange.. Men hvad sker der når den står på nul. Mon den stadigvæk kan køre.. Tør jo ik tage chancen
    Nå skulle lige ha luft for er godt negativ og at ha en peugeot disse dage. Ik det mærke jeg går efter næste gang. Kunne faktisk finde på at levere den tilbage..


  • #11   24. mar 2020 Problemet er jo at måleren er indbygget i tanken, og det er derfor man skifter hele tanken smiley Peugeot er rigtig god til at tilbyde kulance og oftes gratis arbejdsløn så længe man holder aut service og til tiden selvfølgelig, men sådan er det jo med alle mærker/garantier smiley
    Min er snart 5 og har kørt 165.000 og har heldigvis aldrig fejlet noget, måske er det fordi den får lov at strække ben engang i mellem


  • Bent C
    Bent C Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   6. jul 2020 Har også fået at vide der skal en ny tank til. Får at vide at service ikke er overholdt, men det er de, det i 18 er bare fortaget ved en Automester.
    Har selv ejet bilen fra midt maj 19 og fik for en måned siden problemer 1. gang, hvor de nulstillede så alle lamper slukkede.
    Men så kom problemet igen for et par dage siden. Og nu vil de have at jeg skal betale 7500 for at få udskiftet tanken.


  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 1 Svar: 3
    #13   23. feb 2023 Hvis der er tale om en pose med tilsætning som man skifter efter ret mange km, så er det et ældre og betydeligt mere holbart system. Ikke at forveksle med en Ureatank med sensorer og pumpe som ofte går i fejl efter få år. Urea er stærkt korosivt mod elektronik og ledninger (metal) så der skal ikke ret meget utætheder til før det går galt. Alle biler og lastbiler har problemer.

Kommentér på:
Peugeot 208 Urea fejl

Annonce