{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Fedt til glider i kaliper {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal igang med at rense bremser, og jeg har keramisk fedt til åg og klodser.

Jeg har så en lille tube fedt, som jeg næsten er sikker på jeg fik med et hjulleje engang, men er det syrefri, der står bare NK på den?

Jeg regner ikke med jeg kan bruge det keramiske til glider, og jeg kan ikke finde nogle via søgninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedt til glider i kaliper
  • #2   20. mar 2020 Selvfølgelig er hjullejefedt syrefri, du skal over 50 år tilbage i tiden før det ikke var en selvfølge at smørefedt ikke syreneutralt. Jeg tvivler på du overhovedet er i stand til finde syreholdig smørefedt, om du så søgte direkte efter det.

Det mere relevante spørgsmål er fedtet opløser den gummimanchet, der beskytter gliderne. Af den årsag anbefales det at bruge silikonefedt.
    Keramisk fedt kan sandsynligvis også bruges på gliderne, selvom det ikke helt ideelt.

• #3   20. mar 2020 Ok, nu har jeg fået fat i en tube ved jysk autodele til 38kr. Thansen ville have 130kr.

• #4   20. mar 2020 brug siliconefedt

• #5   20. mar 2020 Og i tilfælde af at du skulle være i tvivl, så er det altså KUN silikone fedt der dur til opgaven...

• #6   21. mar 2020 Simon: Dejlig befriende kommentar omkring syrefri fedt. Det viser bagsiderne ved internettet. Der slæber sig nogle udtryk med som folk har hørt i febervildelse "engang" og det har slet ikke sin gang på jorden. Jeg hører tit udtrykket "konsistensfedt". Men hva faen er det? Man kan ikke købe nogen tuber/bøtter hvor det står på overhovedet ... men folk render stadig rundt og siger man skal bruge syrefri konsistensfedt smiley

Kommentér på:
Fedt til glider i kaliper

Annonce