2.083 visninger
|
Oprettet:
Bilbatteri sendt fra Tyskland {{forumTopicSubject}}
Kan man risikere at få tilsendt et Bilbatteri fra Tyskland,tænkere nærmere på hvis det kastes rundt,vendes på hovedet m.m.
prisen på dette batteri er 40% lavere end i Danmark
apr 2003
Følger: 38 Følgere: 15 Biler: 1 Svar: 20
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 139 Biler: 9 Emner: 149 Svar: 2.817
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 139 Biler: 9 Emner: 149 Svar: 2.817
mar 2015
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Svar: 25
okt 2005
Følger: 12 Følgere: 20 Biler: 13 Svar: 1
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Man skal jo så heller ikke pive, over de højere afgifter, vi ender med at få fordi man ikke handler i det land man faktisk bor i.
Og ja man får jo også meget bedre kvalitet når man spare penge, det hører vi jo dagligt herinde, NOT
Den hedder jo pris og kvalitet hænger sammen, og i Tyskland har de jo rigtig længe kæmpet med kopi produkter inden for autobranchen, i stor stil.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Der var ingen problemer, alt var intakt!
Afgifter!? der er 6% forskel på momsen og det gir så knap 150-200% mere i butikken!? så kan det godt være jeg er dårlig til at regne men det burde ikke være så meget dyrere!
Jeg tjener ikke 200% mere end en Tysker i samme stilling!
Jeg køber gerne i DK når prisen er rimelig! Jeg køber BMW stumper ved Schmiedmann og olie/smøreprodukter ved Billigbilpleje., der er meget lille forskel i prisen og det gir jeg gerne mere.
Feks Bosch viskerblade T.hansen 299kr, Tyskland 120kr har man så 2 biler som bliver brugt(30-50000km året pr stk) så bliver det mange penge når der er samme % forskel på dæk, olie, filtre, bremser osv.
Jeg købte engang en Mondeo der skulle ha skiftet kobling/svinghjul tilbud ved ftz 10000kr +moms Tyskland 2500kr inkl forsendelse! samme mærke osv!! det er jo vanvittigt!!!
Igen handler gerne i DK men jeg betaler fanme ikke for at JEG skal bolles!!!
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det kan ikke vælte en bilejers økonomi.
Så har du vel også ser og hørt om al den svindel i Tyskland om reservedele.
Velrenommerede firmaer i Tyskland ligesom ftz som ikke kan kontrollere originalitet eller kvalitet på det de sælger.
Påstande er gode at have, men at man kan underbygge dem er bedre.
Nu.mener jeg at de har 19% moms i Tyskland nu i forhold til vores 25%
Og de 6 % I difference kan ikke udgøre en forskel på 7500 på en kobling, så må det være kvaliteten eller originaliteten den beror på.
Det kan ikke være afgifterne skyld der hele, som folk påstår.
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Tjaa de sidste batterier jeg bestilte hjem, kostede ejeren 2500kr stk.. Der skulle bruges 4 til hans lift, tror gerne han havde sparet 40% hvis det kom til stykket..
Men på alm bilbatteri til 8-1200kr, der er besparelsen jo ikke kæmpe, men 400kr er 400kr!
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 306 Emner: 191 Svar: 91
Herhjemme har jeg fået en pris på et Banner batteri ikke AGM til 942,90kr,jeg har valgt dette batteri fordi jeg havde et for mange år siden,som holdt i 11år det er et fremragende batteri og vinder foran de andre anerkendte mærke.
Det samme batteri i Tyskland 691kr leveret så lige knap 30% kom til at skrive 40% sorry
Det kommer ikke under betegnelsen farligt gods
Næste nummer i rækken ligner de første batterier, men er af typen, der er beskyttet mod udsivning. For at kunne klassificere et batteri under dette Un-nummer skal det kunne bestå en vibrations- og trykprøvning, uden at der lækker akkumulatorvæske. Disse batterier kan transporteres som ikke-’farligt gods’ forudsat, at elektrolytten ikke løber ud ved en temperatur på 55 ºC i tilfælde af, at batterihuset er ødelagt eller har en revne, eller hvis der ikke er nogen væske til stede, som kan løbe ud, alt under forudsætning af, at akkumulatorens poler er beskyttet mod kortslutning, når den er emballeret for transport.
UN 2800 AKKUMULATORER MED FLYDENDE ELEKTROLYT, SIKRET MOD UDSIVNING,
elektriske ( Batteries, wet, non-spillable), fareklasse 8
Selv, hvis elektrolytten kan løbe ud ved en temperatur på 55 ºC kan batterierne fragtes på vej som ordinært gods, såfremt betingelserne i særlig bestemmelse 598 efterleves. Disse bestemmelser er meget lempelige og handler dybest set om at sikre batterierne mod at glide, vælte og blive beskadigede. Kontakt os, hvis I har spørgsmål hertil!
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Dette er bare et snollet batteri MEN så finder han ud af at der spares 30-60% på alt andet og så bliver det mange penge.
Buggi: Det er org kvalitets dele, vi nåede at kører 280000km på det nye dobb. massesvinghjul og det fungerede stadig uden problemer da bilen blev skrottot.
Jeg har handlet voldsomt mange dæk og reservedele fra bla. Tyskland og har aldrig fået billige kopi dele der ikke levede 100% op til de forventninger jeg havde.
Det er klart hvis man køber de billigste af de billigste mærker er det nok en anden sag men det svinghul jeg købte var Sachs.
Jeg tror firmaer som FTZ giver gode rabatter til firmaer men tager ved når det er en privat der skal bruge lidt!
Det er også fint MEN så mister de bare flere af de private der gerne vil/kan skrue selv og kan handle på nettet.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Jeg tror ikke billigbilpleje taber penge på det olie de sælger men de er væsentligt billigere pr liter en t
T.hansen, auto g osv.
Jeg har ikke købt ved FTZ l i over 10 år så de har nok ændret det med salg til privat siden.
Den gang hed det også mekonomen, bak og urenfeldt og midtjysk reservedelslager.
De må gerne tjene alt hvad de vil for mig så længe vi er med i eu!!
Feks. skal tandstangen nok skiftes på konens s-max. 7200kr hos Refako for et mærke jeg aldrig har hørt om før eller 5016kr for en org. Ford Fomoco tandstang i Tyskland.
Så spare jeg gerne 2200kr og får en org tandstang
Bilbatteri sendt fra Tyskland