{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bilbatteri sendt fra Tyskland
  • #1   22. mar Jo altså... Der er en risiko for at få det tilsendt hvis du bestiller det..

• #2   22. mar tror ikke de lige frem kaster rundt med det.. der er nok noget farligt gods blandet ind i det og det tager speditøre normalt seriøst

• #3   22. mar Ja der er rimelig god risiko for at modtage et bilbatteri, hvis bestiller det.

Nu har de fleste bilbatterier jo en vægt, der gør at man ikke ligefrem gider at flytte/kyle for meget rundt med dem. Så mon ikke det når frem i hel tilstand. Jeg ville ikke tøve med at bestille.

• #4   22. mar Det må da være et vildt specielt bil batteri hvis det kan betale sig at spare 40 % på det.

• #5   22. mar det kan være det er et agm.. de er lidt dyre

• #6   22. mar Sidst jeg købte et agm kom det med syren for sig selv. Så sker der vel intet ved at det bliver vendt rundt under transport.

• #7   22. mar Det kan sagtens betale sig at købe bilbatteri i Tyskland, har gjort det mange gange og aldrig problemer !

• #8   22. mar igen... 40 % af hvad......

Man skal jo så heller ikke pive, over de højere afgifter, vi ender med at få fordi man ikke handler i det land man faktisk bor i.

Og ja man får jo også meget bedre kvalitet når man spare penge, det hører vi jo dagligt herinde, NOT
    Den hedder jo pris og kvalitet hænger sammen, og i Tyskland har de jo rigtig længe kæmpet med kopi produkter inden for autobranchen, i stor stil.

• #9   22. mar Jeg har lige fået mit batteri som blev afsendt fra Tyskland.
    Der var ingen problemer, alt var intakt!
    Afgifter!? der er 6% forskel på momsen og det gir så knap 150-200% mere i butikken!? så kan det godt være jeg er dårlig til at regne men det burde ikke være så meget dyrere!
    Jeg tjener ikke 200% mere end en Tysker i samme stilling!
    Jeg køber gerne i DK når prisen er rimelig! Jeg køber BMW stumper ved Schmiedmann og olie/smøreprodukter ved Billigbilpleje., der er meget lille forskel i prisen og det gir jeg gerne mere.
    Feks Bosch viskerblade T.hansen 299kr, Tyskland 120kr har man så 2 biler som bliver brugt(30-50000km året pr stk) så bliver det mange penge når der er samme % forskel på dæk, olie, filtre, bremser osv.
    Jeg købte engang en Mondeo der skulle ha skiftet kobling/svinghjul tilbud ved ftz 10000kr +moms Tyskland 2500kr inkl forsendelse! samme mærke osv!! det er jo vanvittigt!!!
    Igen handler gerne i DK men jeg betaler fanme ikke for at JEG skal bolles!!!

• #10   22. mar Der er prisforskel, men check lige forsendelsesomkostninger , for farlig gods er ikke billigt at fragte .

• #11   22. mar Snakker vi ikke et alm snollet batteri her.
    Det kan ikke vælte en bilejers økonomi.
    Så har du vel også ser og hørt om al den svindel i Tyskland om reservedele.
    Velrenommerede firmaer i Tyskland ligesom ftz som ikke kan kontrollere originalitet eller kvalitet på det de sælger.
    Påstande er gode at have, men at man kan underbygge dem er bedre.
    Nu.mener jeg at de har 19% moms i Tyskland nu i forhold til vores 25%
    Og de 6 % I difference kan ikke udgøre en forskel på 7500 på en kobling, så må det være kvaliteten eller originaliteten den beror på.
    Det kan ikke være afgifterne skyld der hele, som folk påstår.

• #12   22. mar Avance, løn osv. spiler også ind i forskellen på pris.

Tror kopivarer er lige så udbredt i Tyskland som Danmark.
    Luftfarts branchen er et af de steder med den hårdeste kontrol, og også her er "bogus parts" et problem.

• #13   22. mar Buggi Boy

Tjaa de sidste batterier jeg bestilte hjem, kostede ejeren 2500kr stk.. Der skulle bruges 4 til hans lift, tror gerne han havde sparet 40% hvis det kom til stykket..
    Men på alm bilbatteri til 8-1200kr, der er besparelsen jo ikke kæmpe, men 400kr er 400kr!

• #14   22. mar Hej Alle
    Herhjemme har jeg fået en pris på et Banner batteri ikke AGM til 942,90kr,jeg har valgt dette batteri fordi jeg havde et for mange år siden,som holdt i 11år det er et fremragende batteri og vinder foran de andre anerkendte mærke.
    Det samme batteri i Tyskland 691kr leveret så lige knap 30% kom til at skrive 40% sorry
    Det kommer ikke under betegnelsen farligt gods
    Næste nummer i rækken ligner de første batterier, men er af typen, der er beskyttet mod udsivning. For at kunne klassificere et batteri under dette Un-nummer skal det kunne bestå en vibrations- og trykprøvning, uden at der lækker akkumulatorvæske. Disse batterier kan transporteres som ikke-’farligt gods’ forudsat, at elektrolytten ikke løber ud ved en temperatur på 55 ºC i tilfælde af, at batterihuset er ødelagt eller har en revne, eller hvis der ikke er nogen væske til stede, som kan løbe ud, alt under forudsætning af, at akkumulatorens poler er beskyttet mod kortslutning, når den er emballeret for transport.

UN 2800 AKKUMULATORER MED FLYDENDE ELEKTROLYT, SIKRET MOD UDSIVNING,
    elektriske ( Batteries, wet, non-spillable), fareklasse 8
    Selv, hvis elektrolytten kan løbe ud ved en temperatur på 55 ºC kan batterierne fragtes på vej som ordinært gods, såfremt betingelserne i særlig bestemmelse 598 efterleves. Disse bestemmelser er meget lempelige og handler dybest set om at sikre batterierne mod at glide, vælte og blive beskadigede. Kontakt os, hvis I har spørgsmål hertil!

• #15   22. mar Det er bestemt ikke afgifterne men hvor meget der skal tjenes på hver del der er problemet.
    Dette er bare et snollet batteri MEN så finder han ud af at der spares 30-60% på alt andet og så bliver det mange penge.
    Buggi: Det er org kvalitets dele, vi nåede at kører 280000km på det nye dobb. massesvinghjul og det fungerede stadig uden problemer da bilen blev skrottot.
    Jeg har handlet voldsomt mange dæk og reservedele fra bla. Tyskland og har aldrig fået billige kopi dele der ikke levede 100% op til de forventninger jeg havde.
    Det er klart hvis man køber de billigste af de billigste mærker er det nok en anden sag men det svinghul jeg købte var Sachs.
    Jeg tror firmaer som FTZ giver gode rabatter til firmaer men tager ved når det er en privat der skal bruge lidt!
    Det er også fint MEN så mister de bare flere af de private der gerne vil/kan skrue selv og kan handle på nettet.

• #16   22. mar FTZ og Au2parts har ikke salg til private, ihvertfald ikke officielt ??.

Men der bliver som regel givet så meget rabat til deres mekanikker kunder at de også kan tjene på de reservedele som de monterer.

Der er altid nogen der er imod at mekanikkere/værkstedet tjener på reservedelene.

Men alle skal tjene på det de sælger Hvad enten det er kuglepenne eller plomber til tænderne ??

• #17   22. mar Jeg er helt enig!! men skal alle tjene 100% så bliver det hurtigt for meget!
    Jeg tror ikke billigbilpleje taber penge på det olie de sælger men de er væsentligt billigere pr liter en t
    T.hansen, auto g osv.
    Jeg har ikke købt ved FTZ l i over 10 år så de har nok ændret det med salg til privat siden.
    Den gang hed det også mekonomen, bak og urenfeldt og midtjysk reservedelslager.
    De må gerne tjene alt hvad de vil for mig så længe vi er med i eu!!
    Feks. skal tandstangen nok skiftes på konens s-max. 7200kr hos Refako for et mærke jeg aldrig har hørt om før eller 5016kr for en org. Ford Fomoco tandstang i Tyskland.
    Så spare jeg gerne 2200kr og får en org tandstang

Kommentér på:
Bilbatteri sendt fra Tyskland

x