{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.733 visninger | Oprettet:

Fjernelse af partikelfilter {{forumTopicSubject}}

Hej
En diskussion over frokostbordet skal nu afgøres gennem bilbasens eksperter:-)
Kan man fjerne indmaden på et partikelfilter og lade diverse sensorer sidde i og dermed køre som normalt uden fejlkoder osv og tilmed få bilen synet ved godt det er ulovligt men tænker på forureningstallene om de vil blive påvirket af at partikelfilter indmaden er fjernet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af partikelfilter
  • #3   4. apr 2020 Det burde kunne ses på røggastesten, da det uden partikkelfilter nærmest ville være umuligt at opnå så lave røggastal som det er påkrævet. Men skal ikke kunne sige om nogle motorer vil kunne udlede så få partikler uden et filter.

    Derudover vil motorstyringen hurtigt opdage at der mangle et difference tryk henover partikkelfilteret, og melde fejl.


  • #4   4. apr 2020 Ja selve diskussionen startede med at nogle af mine kolleger mente man nemt kunne fjerne indmaden og så køre videre og ennda syne bilen uden,mens vi var andre der stillede spørgsmålstegn ved det såsom forureningstallene og om motorstyringen ville "fucke op"..:-)


  • #5   4. apr 2020 Der skal en "DPF off" i software, så køre den uden problemer.

  • #6   4. apr 2020 Det kan nemt synes uden indmad da filtret(skallen) fysisk er til stede og røggastallene er fine hvis den kører ordentligt(De kan ikke måle diesel partikel udledning endnu)
    Bilen kan starte og kører dog kan den kører mærkeligt da der pludselig er meget mindre modtryk i udstødningsrøret før dpf.
    Det kan ryge forfærdeligt første gang den forsøger at regenerere men det stopper hurtigt og du får fejl.
    For at kører uden dpf skal der kodes i ecu så fjernes fejllamper og motoren kører "normalt" igen.



  • #7   4. apr 2020 Partikelfilter off.. Du kan monteret downpipe eller rentrør og køre til en tuner og få lavet dpf off så melder den ikke fejl mere

  • #8   4. apr 2020 i_Ipek: Det kan man 100% men den bliver svær at syne da de fysisk kan se at dpf mangler

  • #9   4. apr 2020 Ja så må man montere det igen hver anden år eller finder en der vil syne bilen sådan under bordet

  • #10   4. apr 2020 Jeg gjorde det på min gamle altea. Den kørte perfekt i 6mdr men pludselig meldte den fejl på partikelfilter og måtte have lavet en dpf off ved en "chiptuner" for at sen kørte ordentlig igen. Så det kan lade sig gøre hvordan bilen opfører sig bagefter er så en anden snak

  • #11   4. apr 2020 Når dette opdages ryger typegodkendelsen ...og man kan bruge bilen til markrace.... oveni kommer bøden........

  • #12   4. apr 2020 #11
    Hvor kan dette findes?
    Jeg har hørt det "rygte" herinde et par gange nu, det kunne være fedt at se sort på hvidt.
    VW fuskede med udledningen men de mistede vel ikke deres typegodkendelse og blev brugt til markrace?
    Man får self en bøde men mister bilen sin identitet fuldstændigt?
    Det gælder vel det samme hvis man så montere en ikke E mærket intercooler eller svejser en udst selv?

    Jeg har prøvet at søge man kan ikke finde det præcise svar


  • #13   5. apr 2020 En kammerats forældre fik det gjort på deres BMW 530d den kørte uden problemer her efter, og gik endda igennem syn uden at det blev opdaget ved røggastest.
    Personlig havde jeg ikke regnet med at den kunne klare den test, men det gik. Om det så var pga. synsmanden, defekt røggastester, eller motor der rent faktisk kunne overholde værdierne skal jeg ikke kunne sige.


  • #14   5. apr 2020 Ascar: Bilen overholder værdierne, ingen problem.


Kommentér på:
Fjernelse af partikelfilter

Annonce