{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Anbefaling af dæk i størrelsen 225/40/18 {{forumTopicSubject}}

Med fare for at blive "slagtet" herinde, fordi der i forvejen findes mange spørgsmål vedr. anbefaling af dæk, så prøver jeg alligevel smiley Sagen er nemlig den, at lige hvad angår den størrelse jeg selv søger, da er de fleste tråde herinde af lidt ældre dato.

Kort fortalt skal jeg have nye sommerdæk til min Opel Vectra 2,8 V6 Turbo.

Størrelse: 225 / 40 / 18

Jeg har brugt SÅ meget tid på at søge rundt omkring på nettet, finde dæktest osv. osv. - men det har bare gjort mig endnu mere forvirret.

Da min holdning er, at alle kvalitetsdæk (Michelin, Uniroyal, Hankook, Conti, Dunlop, Vredestein mv.) ikke afviger vildt og voldsomt når vi taler køreegenskaber, våd-/tørvejsegenskaber, så er mit ALLERVIGTIGSTE købskriterie, at dækkene skal støje så lidt som muligt.

Jeg har hidtil kørt med Hankook Ventus Evo2 - og dem har jeg været OK tilfreds med. De har holdt rimelig længe. Det kunne godt være et valg igen, men jeg ved dog ikke, om der er kommet nye udgaver?

Jeg ved godt, at næsten ALLE anbefaler Continental, men jeg må så bare personligt erkende, at jeg ikke selv har haft de bedste erfaringer med mærket. Bl.a. synes jeg de Conti dæk jeg har haft, har støjet for meget.

Jeg har tidligere også haft gode erfaringer med Dunlop og har kigget lidt på Dunlop Sport Maxx RT2. De står også med en lav dB-værdi i oversigterne. Men når jeg så læser en rækker brugererfaringer med dette dæk på nettet, så siger mange, at de støjer meget. Hvad kan man så bruge de dersens dB-værdier til?

Med fare for, at spørgsmålet er blevet stillet mange gange: Hvad kan i anbefale i den dækstørrelse? Og går man helt galt i byen, hvis man bestiller via daekonline.dk? Er der andre sider i kan anbefale.

Tak - og pas på jer selv i disse Corona-tider smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af dæk i størrelsen 225/40/18
Kommentér på:
Anbefaling af dæk i størrelsen 225/40/18

Annonce