{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Nicklas H
Nicklas H
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21

Vej vrede og løsningen på det? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle her på BG.
Nu er jeg en af de personer der lider af vej vrede, specielt når det går for langsomt.

Jeg bor i en lille by der sådan set kun kan nåes af landevej. Så ofte støder jeg på personer der ikke kører de 60, men ligger og tuller med en 40-50 km/t, der er ingen mulighed for at overhale.

Også kommer min vrede, det sker at jeg holder 4-5 m afstand og farer op i min kabine, måske endda bruger hornet hvis det er sneglefart.

Jeg ved godt det er retarderet opførsel, Der må være andre end mig der har det på den måde, og en løsning. Måske jeg bare skulle lære at chille, eller køre 10 min hjemme fra tidligere. Dyrke noget yoga eller noget.

Men for pokker kan langsom kørsel få mig op i det røde felt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vej vrede og løsningen på det?
  • #1   8. apr 2020 Forstår dig udmærket, min ide er at købe en gammel spand, gerne med diverse defekter, og så må den gerne larme, vindstøj osv, for pludselig så synes du at det at køre en 40 50km/t er helt vildt, eller passende smiley
    Ejj, forstår dig godt, et godt bud er at tage hjemmefra en ti minutter før, sætte lidt musik på, og ikke tænke på det som den anden bilist gør, er ikke for at genere dig, ikke tage det personligt, men bare at vedkommende er ny i trafikken eller ældre.
    Hvis man har stress i sit liv kan det give sig udtryk i trafikken, for den der køre foran os er et objekt, ikke en person, men prøv at se dem som personer, det hjælper ofte. smiley

• #3   8. apr 2020 Køb en gammel Lada!

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   8. apr 2020 køb en stor us truck, og tryk deres bagrude ind smiley

• #5   8. apr 2020 Folk der kører mindre end det tilladte hvor der ikke er mulighed for overhaling ER også mega irriterende!

Ligesom stort set alle lastvognschauffører, og traktorførere der nægter at trække ind smiley

• #6   8. apr 2020 Jeg kan også blive stjernetosset hvis jeg ender med at køre bag en bil der triller 60-70 km/t på landevejen.

Dog giver jeg aldrig fingeren eller sådan noget. Holder bare mine verbale svinere for mig selv.

• #7   8. apr 2020 det kan virkelig ikke hidse mig op at blive "fanget" bag en tosse med sneglefart, men kan stjerne helt af når en psykopat lægger sig helt op i røven af mig..

• #8   8. apr 2020 #7
    Jeg sænker ofte farten til 70 km/t hvis en idiot kører helt oppe i røven af mig.

• #9   8. apr 2020 Eller folk der bare kører ud foran en så man skal op og stå på bremsen men på ingen måde har travlt med at komme op i fart!!(vi har et par kryds hvor jeg bor hvor det er et stort problem med folk der "fejlvurdere" eller bare er pisseligeglade med at folk skal bremse.
    Nicklas H: Jeg har det helt på samme måde, det er dog slet ikke fordi jeg har travlt men det pisser mig totalt af at blive taget som gidsel bag en der ligger og kører 65 km/t hvor man må køre 80km/t
    Jeg er ikke i "fingeren" fasen men jeg skal satme tage mig sammen for ikke at ende med det.
    Jeg tror også det ender med terapi for mig da folk bliver mere og mere hensynsløse og ligeglade i trafikken.
    Fransk trafik DET DUR!!!!!!!!!

• #10   8. apr 2020 Jeg må også indrømme jeg kan blive irriteret af folk der kører langsommere end det er forsvarligt og lovligt på en strækning. Men hvis en tosse kommer hjernedødt stærkt og lægger sig helt oppe i min bagende, så sænker jeg farten det skal jo passe med bremseafstand.

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #11   8. apr 2020 Jeg kan anbefale vejrtrækningsøvelser - helt seriøst.
    Når du kører bag ved Gammelnok, som kører så langsomt at han risikerer at få en parkeringsbøde, så prøv at fokusere på at trække vejret helt ned i maven, hold det inde nogle sekunder, og pust langsomt ud.. Og gentag igen og igen.
    Fokusér på din vejrtrækning, for så fjerner du dit fokus fra aggressionen.. Du grounder dig selv.
    Hvis du alligevel ikke kan overhale, så er der ingen grund til at lade dig opsluge af dårlig energi smiley

• #12   8. apr 2020 Få din bil til at larme eller se “skummel” ud, det virker. Har næsten aldrig de problemer på enkelt sporet veje, kun i arbejdsbilen smiley
    De gange jeg har haft det har personen skulle dreje meget hurtigt eller direkte stoppet ind til siden og ellers har det været på veje hvor jeg kunne overhale smiley

• #13   8. apr 2020 det er mig en gåde hvorfor der skal være så mange der mener der skal diktere hvordan trafikken skal være.
    var det ikke bedre at man bare passede sig selv , og så tage tingene som det kommer.
    det eneste der hidser mig op i trafikken er folk der kører for helt op i kofangeren, dytter og blinker med lygterne selvom jeg faktisk er igang med en overhaling og allerede kører ret meget mere end det tilladte el dem der kommer kørende hen mod vejkryds,rundkørsler m.m i høj fart og som bremser ned i allersidste øjeblik.

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
    #14   8. apr 2020 Ja tak gode råd alle sammen, det underlige er af at det normalt tager en del for at få mig til at hidse mig op.
    Trafikken er dog det eneste det sted der virkelig kan få mig til blive hys!

Jeg må prise mig lykkelig over jeg ikke har større problemer end folk der kører for langsomt smiley

Normalt lægger jeg altid på ca det der er lovligt, ofte en 4-5 km/t over det tilladte. Så det er ikke fordi jeg ser mig selv som en der ligger og blæser med 100 på en 80 strækning.

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #16   8. apr 2020

profilbillede
  • #17   8. apr 2020 Jeg har et job hvor det bare ikke er en mulighed at komme 10min for sent. Derfor har jeg vendet mig til at køre hjemmefra 10-15min før det egentlig er nødvendigt. Jeg bor 16km fra mit job og kører altid hjemmefra 30min før jeg skal møde.
    Når man ved at man er i god tid, så er det bare SÅ meget nemmere at kapere dem der kører sneglekørsel.
    Samtidig, så giver jeg en sviner når jeg så havner bag en af dem. Ikke noget vildt med at råbe og skrige og presse dem. Nej, jeg sidder stille og roligt for mig selv og forklarer dem at de er så store idioter at de skulle have en præmie, at de er grimme og lugter, at deres bil er grim og forhandleren griner stadig over at han tog røven på dem, osv osv... Den får ikke for lidt.
    Det kan virke lidt dumt at sidde og snakke med sig selv på den måde, men det tager lige det øverste af trykket. smiley Og tit ender det med at man griner af sig selv.

• #18   8. apr 2020 Tænker du en dag presser og dytter af den forkerte, eller helt rigtige.
    To brækkede arme, ben eller andet giver en pause til at få kølet ned.

• #19   8. apr 2020 Jeg tror jeg har samme job som lille Dan men det virker ikke for mig at kører 15 min før da folk stadig kører 65 km/t.

• #20   9. apr 2020 Kører hjemme fra 30 min før job og har km 36 derop, 25-27 min med 105 på motorvejen kan gøre det.

• #21   10. apr 2020 En anden god måde at tackle sin vrede på er ganske enkel...alt under 20 km til og fra job, foregår på cykel!
    En god racer, eller anden god cykel , så er man afslappet og i godt humør når man når frem, eller hvis man er lidt doven, en scooter

• henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 41
    #23   14. apr 2020 til alle de hysteriske,slap dog af,,,, at man må køre 100 eller 110 er jo ikke ensbetydende med at man absolut skal køre de 100 eller110, 130 for den sags skyld..

• #24   14. apr 2020 Jeg synes det er super fedt at TO erkender det, det er det første step.

Jeg kan også blive irriteret i trafikken, men jeg finder ro ved at tage det med ro, og være i god tid. Og nu bliver det måske fucking hippie agtigt, men det giver overskud at give plads til andre i trafikken. Holde tilbage så andre kan komme ud, det giver bare god stemning.

I sidste ende er det jo ikke noget, der betyder noget, det vigtige er hvordan man oplever køreturen. Og det kan man selv afgøre. Jeg kører morfar og hører god musik. Så gør det ikke noget at turen tager lidt længere tid

• #25   14. apr 2020 henning o: Det skal man rent faktisk!!!
    Må man kører 80 km/t skal man kører 80 km/t!!!!! MEDMINDRE der er eksterne forhold som gøre at det ikke er forsvarligt!
    Er du på en motorvej med 130 km/t skal du kører 130km/t uanset hvor go tid du har!!
    Man skal kører det der er angivet hvis det er muligt, ellers er man til unødig fare for trafikken og det kan du faktisk få en bøde for.
    Det er bare sjovt her i DK at flere og flere bilister tror ALLE regler er vejledende!!!
    Jeg kommer ikke for sent på arbejde! ikke én eneste gang de 12 år jeg har arbejdet som LKF MEN den tankeløshed og respektløshed andre trafikanter udviser pisser mig totalt af!!
    Jeg er et yderst sympatisk menneske og skal på ingen måde bokse, række fingeren eller andet til andre MEN den Danske mig først, det går lige når det er bare mig og FUCK jer andre mentalitet er jeg ved at være træt af!!!

• #26   14. apr 2020 #25 jeg tror da vist lige du skal tjekke op på de danske færdselsregler, ikke så meget for din egen skyld, men mere for os andre derude i trafikken.

• #27   14. apr 2020 #26 nej den er sku go nok, man må ikke ligge og kører så langsomt som man vil!!!
    Jeg skriver jo også hvis forholdende er til det!!!!
    Men på en lang lige landevej uden bakker og farlige kryds må man ikke ligge og tulle 65 km/t!

• #28   14. apr 2020 25 vis mig lige hvor i loven der står du SKAL køre 130...

• #29   14. apr 2020 Der står man skal kører det der er anvist ellers er du til unødig gene for trafikken.
    Jeg må indrømme at jeg nægter at spillde min tid på at lede færdselsloven igennem.
    men du kan da selv Google: må jeg kører for langsomt.
    Så kan du selv se at det må man ikke!!!

• #30   14. apr 2020 Man SKAL altså ikke køre så hurtigt som man højst må, men jeg gider simpelthen ikke lige referere til nogen specifikke paragraffer i færdselsloven.. google det... smiley

• #31   14. apr 2020 #25
    Aner ikke om det er rigtigt med hensyn til loven men er fuldstændig enig med dig om folk kan lide det eller ej...
    Det er farligt at køre så langsomt som nogen gør på motorvejene.
    Og stod det til mig (da det oftes er ældre mennesker) så burde det være lovlpligtigt efter 60 år at man kom op til en køreprøve engang imellem. Er selv villig til at betale 1500kr. Hvert år til hvert andet år for at finde ud af i den alder om jeg stadig er egnet til at have kørekort. Jeg tror så som min holdning er, så ville jeg slet ikke køre bil hvis jeg var usikker på kørslen om jeg så var ung eller gammel.
    Der sker så mange fejl fra de ældre menneskers sider hvad angår kørsel så det ville klart kunne hjælpe at trække kortet fra nogle af dem man ved, føler sig usikre i deres kørsel. Og jeg siger ikke at unge/middelaldrene mennesker ikke laver fejl, jeg siger bare at der er mega mange ældre der er usikre i deres kørsel og derved er til fare for alle andre.
    Lige såvel burde det heller ikke være så nemt at tage kørekort, da der også er rigtig mange unge der er alt for usikre på deres kørsel.

• #32   14. apr 2020 Simon J
    Ved du hvad mindstehastigheden er på motorvejen?

Hastighedstavlerne er den maximale hastighed, ikke det du Skal køre.

• #33   14. apr 2020 Mindstehastigheden er ikke 45km/t det er bare den hastighed et køretøj skal kunne kører for at kunne opholde sig på motorvejen! 45 knallert undtaget.
    Du må IKKE være til unødig ulempe for trafikken!!! dette indebære UDEN særlig grund at kører for langsomt! det gælder også andre ting.

• #34   14. apr 2020 Claus M: Mindstehastigheden på motorvejen er den hastighed hvor du ikke længere er til unødig ulempe for de trafikanter der uden fare kan kører for den stræknings tilladte hastighed!!!!!

• #36   14. apr 2020 #35
    Det vil jeg give dig ret i, men lige pludselig kommer der en lastbil eller bil med trailer der køre 80 og hvad gør man så? De fleste vælger at gøre det der så i teorien (som også står i dit link) er farligt ved at trække ud i sporet ved siden af og overhale med 90 km/t. Hvilket gør at man sænker farten for dem der kommer med 110 km/t når der er proppet i det spor ved siden af igen..

• #37   15. apr 2020 Jeg tror Simon har misfortolket noget. I Færdselsloven §41 stk 3 står følgende:

Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.

Der står intet om at man skal køre den maksimalt tilladte hastighed. Men googler man "må jeg køre for langsomt", kommer der en tekst som godt kan misforstås.

Så jo, man må gerne køre mindre end det maksimalt tilladte. Jeg gør det selv tit... Dels fordi min bil er åndsvagt lavt gearet og dels fordi det faktisk er mindre stressende når man f.eks er på vej hjem fra arbejde. Dog er jeg altid opmærksom på om der er andre bag mig, hvor jeg selvfølgelig hæver hastigheden.

• #41   15. apr 2020 Simon J.

Hvad er det du påstår når du siger:

Du må IKKE være til unødig ulempe for trafikken!!! dette indebære UDEN særlig grund at kører for langsomt!.

Siger du at det er ulovligt at køre 100km/t i højre spor i en 130 zone ?

• #42   15. apr 2020 #25 Det er forkert, det du siger. Man må ikke køre overdrevet langsomt, og så langsomt at det er til fare for andre. Men det er en skønssag af politiet. Man må gerne køre 70 på motorvejen, hvis man ikke mener man har mere travlt end det.

Hilsen en gammel panser..

• #43   15. apr 2020 Det er sjovt som folk aldrig har tid til at finde paragraffer, men har tid til at skrive lange indlæg smiley det tog mig 20 sekunder at finde paragraf 41 styk 3

• #44   15. apr 2020 #38
    Nej det skal forstås som at folk er idioter fordi de tror de ikke er til fare ved at køre meget langsommere end hvad der står man må..

Selvfølgelig er det ikke personen med trailer eller i lastbil der laver en fejl, de gør hvad der er tilladt, personen bag i derimod (for det meste) er idioten fordi han køre oppe i røven af lastbilen eller bilen med trailer og pludselig trækker ud på et spor hvor folk køre 110km/t.
    Det må du vel kunne se ikke er det smarteste, og det er bare det jeg mener er forkert.
    Hvis man vil køre bag i en lastbil eller en trailer så skal man være velkommen til det ude i højre spor men hvis du så beslutter at nu går det for langsomt, så sænk hellere farten med 2km/t og fald langsomt bagud til du har dannet nok rum mellem dig og lastbilen til at kunne accellere og komme ud i sporet hvor de køre det hurtigere, og selvfølgelig hvis der ikke er nogen i miles omkreds så kan du jo bare gøre det, så længe du bare ikke gør det og TROR du godt kan nå at overhale før den bagfrakommende er i nærheden.

• #46   15. apr 2020 Jeg kunne ikke være mere enig! smiley
    Og det er også disse idioter jeg skriver om smiley

Jeg indrømmer da også at jeg køre 90km/t på en 110 motorvej når jeg er i arbejdsbilen både fordi at jeg får penge for det smiley men også fordi at den bil jeg køre i har et helt telt bagpå så køre jeg hurtigere end det så er det som at køre over Storebælt konstant, og samtidig køre jeg med vare så for at vise folk at de trygt kan handle hos os uden en eller anden gls gut køre råddent med det folk har betalt for, også en af grundene til (som en af de eneste) at jeg fortrækker at støtte postnord frem for udlændinge der ikke engang gider at bruge tid på at lære dansk men det er så en helt anden historie, pointen er at folk kan jo se hvis jeg køre råddent og ville personligt selv tænke “der skal jeg ikke have fragtet noget fra”

• #47   15. apr 2020 #46 Jeg havde en Fiat Punto før min Golf. Når jeg kørte til Jylland, var 90-100 en langt bedre hastighed end de 110-130!

• #49   15. apr 2020 #47 kunne jeg godt forstille mig, jeg syntes det er meget at køre 110km/t fra Ballerup og til Glostrup med min golf, med omdrejninger på mellem 3000 og 4000... jeg gør det dog alligevel fordi jeg elsker fart xD (ja er stadig ung hehe) må da indrømme at hvis det er om natten og der ikke er en sjæl på vejen så får den da også lidt ekstra hammer, men der går ikke længe før jeg bliver træt af støjen og så køre jeg de 110km/t igen smiley nu ved jeg ikke hvordan din Punto var men tænker det er noget at det samme siden det har været en belastning smiley

• #50   15. apr 2020 #49 Det var mere når jeg skulle til Jylland og hjem til Kbh. Det er lidt træls i sådan en papkasse. Dels larmede den, og så kunne den ikke trække skindet af en kop cacao. Der lagde jeg mig også i en passende afstand efter en lastbil.

• #51   15. apr 2020 Og det er lige det, det handler om, man kan sagtens køre “langsomt” uden at genere eller være til fare for andre, det handler bare om at brugen hovedet lidt

• Hassan E
    Hassan E Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 1
    #52   24. maj 2020 Jeg har det på samme måde. Der er ikke meget, som hidser mig op, men dårlige trafikanter kan godt få mig i det røde felt.

Det gælder i særlig grad dem, som ikke holder til højre.

Der er mange tyskere, svenskere og nordmænd, som synes vi kører dårligt i DK. Det har de ret i. Hvorfor er der så mange danskere, som bare ikke kan finde ud af at følge flowet i trafikken og køre ordentligt?

Jeg har desværre ikke nogen løsning til dig, men deler din frustration.

• henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

#53   24. maj 2020 hallo,hvor kommer du fra?,dit navn og udseende siger mig at du ikke er af dansk herkomst, Der er mange der ikke er af dansk herkomst ,og som færdes i trafikken som det passer dem, set for nylig på FB ,både i Kbhvn og i Århus..

• #54   25. maj 2020 #53

Hallo, han skriver bedre dansk, end du gør. Det trækker din danskhed 24% ned i min optik. Og jeg er naturligvis godt nok selv landets største racist, men din kommentar giver sgu ingen mening... Hvad faen skal HAN gøre ved det? Skal han tage til Kbh og Århus og få styr på sine landsmænd??

• henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

#55   30. maj 2020 nå gør han virkelig det,og om det trækker ned i din optik rager mig en papand,din opik giver jeg ikke fem flade ører for, god pinse til dig kloge Åge

• #56   30. maj 2020 Kæft, godt skrevet

profilbillede
Kommentér på:
Vej vrede og løsningen på det?

Annonce