Vej vrede og løsningen på det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle her på BG.
Nu er jeg en af de personer der lider af vej vrede, specielt når det går for langsomt.
Jeg bor i en lille by der sådan set kun kan nåes af landevej. Så ofte støder jeg på personer der ikke kører de 60, men ligger og tuller med en 40-50 km/t, der er ingen mulighed for at overhale.
Også kommer min vrede, det sker at jeg holder 4-5 m afstand og farer op i min kabine, måske endda bruger hornet hvis det er sneglefart.
Jeg ved godt det er retarderet opførsel, Der må være andre end mig der har det på den måde, og en løsning. Måske jeg bare skulle lære at chille, eller køre 10 min hjemme fra tidligere. Dyrke noget yoga eller noget.
Men for pokker kan langsom kørsel få mig op i det røde felt.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.304
Ejj, forstår dig godt, et godt bud er at tage hjemmefra en ti minutter før, sætte lidt musik på, og ikke tænke på det som den anden bilist gør, er ikke for at genere dig, ikke tage det personligt, men bare at vedkommende er ny i trafikken eller ældre.
Hvis man har stress i sit liv kan det give sig udtryk i trafikken, for den der køre foran os er et objekt, ikke en person, men prøv at se dem som personer, det hjælper ofte.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Ligesom stort set alle lastvognschauffører, og traktorførere der nægter at trække ind
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Dog giver jeg aldrig fingeren eller sådan noget. Holder bare mine verbale svinere for mig selv.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Jeg sænker ofte farten til 70 km/t hvis en idiot kører helt oppe i røven af mig.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Nicklas H: Jeg har det helt på samme måde, det er dog slet ikke fordi jeg har travlt men det pisser mig totalt af at blive taget som gidsel bag en der ligger og kører 65 km/t hvor man må køre 80km/t
Jeg er ikke i "fingeren" fasen men jeg skal satme tage mig sammen for ikke at ende med det.
Jeg tror også det ender med terapi for mig da folk bliver mere og mere hensynsløse og ligeglade i trafikken.
Fransk trafik DET DUR!!!!!!!!!
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
jul 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
Når du kører bag ved Gammelnok, som kører så langsomt at han risikerer at få en parkeringsbøde, så prøv at fokusere på at trække vejret helt ned i maven, hold det inde nogle sekunder, og pust langsomt ud.. Og gentag igen og igen.
Fokusér på din vejrtrækning, for så fjerner du dit fokus fra aggressionen.. Du grounder dig selv.
Hvis du alligevel ikke kan overhale, så er der ingen grund til at lade dig opsluge af dårlig energi
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
De gange jeg har haft det har personen skulle dreje meget hurtigt eller direkte stoppet ind til siden og ellers har det været på veje hvor jeg kunne overhale
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
var det ikke bedre at man bare passede sig selv , og så tage tingene som det kommer.
det eneste der hidser mig op i trafikken er folk der kører for helt op i kofangeren, dytter og blinker med lygterne selvom jeg faktisk er igang med en overhaling og allerede kører ret meget mere end det tilladte el dem der kommer kørende hen mod vejkryds,rundkørsler m.m i høj fart og som bremser ned i allersidste øjeblik.
feb 2018
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
Trafikken er dog det eneste det sted der virkelig kan få mig til blive hys!
Jeg må prise mig lykkelig over jeg ikke har større problemer end folk der kører for langsomt
Normalt lægger jeg altid på ca det der er lovligt, ofte en 4-5 km/t over det tilladte. Så det er ikke fordi jeg ser mig selv som en der ligger og blæser med 100 på en 80 strækning.
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Når man ved at man er i god tid, så er det bare SÅ meget nemmere at kapere dem der kører sneglekørsel.
Samtidig, så giver jeg en sviner når jeg så havner bag en af dem. Ikke noget vildt med at råbe og skrige og presse dem. Nej, jeg sidder stille og roligt for mig selv og forklarer dem at de er så store idioter at de skulle have en præmie, at de er grimme og lugter, at deres bil er grim og forhandleren griner stadig over at han tog røven på dem, osv osv... Den får ikke for lidt.
Det kan virke lidt dumt at sidde og snakke med sig selv på den måde, men det tager lige det øverste af trykket.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
To brækkede arme, ben eller andet giver en pause til at få kølet ned.
feb 2005
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2020
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 10 Svar: 80
En god racer, eller anden god cykel , så er man afslappet og i godt humør når man når frem, eller hvis man er lidt doven, en scooter
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 41
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
Jeg kan også blive irriteret i trafikken, men jeg finder ro ved at tage det med ro, og være i god tid. Og nu bliver det måske fucking hippie agtigt, men det giver overskud at give plads til andre i trafikken. Holde tilbage så andre kan komme ud, det giver bare god stemning.
I sidste ende er det jo ikke noget, der betyder noget, det vigtige er hvordan man oplever køreturen. Og det kan man selv afgøre. Jeg kører morfar og hører god musik. Så gør det ikke noget at turen tager lidt længere tid
feb 2005
Må man kører 80 km/t skal man kører 80 km/t!!!!! MEDMINDRE der er eksterne forhold som gøre at det ikke er forsvarligt!
Er du på en motorvej med 130 km/t skal du kører 130km/t uanset hvor go tid du har!!
Man skal kører det der er angivet hvis det er muligt, ellers er man til unødig fare for trafikken og det kan du faktisk få en bøde for.
Det er bare sjovt her i DK at flere og flere bilister tror ALLE regler er vejledende!!!
Jeg kommer ikke for sent på arbejde! ikke én eneste gang de 12 år jeg har arbejdet som LKF MEN den tankeløshed og respektløshed andre trafikanter udviser pisser mig totalt af!!
Jeg er et yderst sympatisk menneske og skal på ingen måde bokse, række fingeren eller andet til andre MEN den Danske mig først, det går lige når det er bare mig og FUCK jer andre mentalitet er jeg ved at være træt af!!!
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
feb 2005
Jeg skriver jo også hvis forholdende er til det!!!!
Men på en lang lige landevej uden bakker og farlige kryds må man ikke ligge og tulle 65 km/t!
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
feb 2005
Jeg må indrømme at jeg nægter at spillde min tid på at lede færdselsloven igennem.
men du kan da selv Google: må jeg kører for langsomt.
Så kan du selv se at det må man ikke!!!
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
jan 2020
Aner ikke om det er rigtigt med hensyn til loven men er fuldstændig enig med dig om folk kan lide det eller ej...
Det er farligt at køre så langsomt som nogen gør på motorvejene.
Og stod det til mig (da det oftes er ældre mennesker) så burde det være lovlpligtigt efter 60 år at man kom op til en køreprøve engang imellem. Er selv villig til at betale 1500kr. Hvert år til hvert andet år for at finde ud af i den alder om jeg stadig er egnet til at have kørekort. Jeg tror så som min holdning er, så ville jeg slet ikke køre bil hvis jeg var usikker på kørslen om jeg så var ung eller gammel.
Der sker så mange fejl fra de ældre menneskers sider hvad angår kørsel så det ville klart kunne hjælpe at trække kortet fra nogle af dem man ved, føler sig usikre i deres kørsel. Og jeg siger ikke at unge/middelaldrene mennesker ikke laver fejl, jeg siger bare at der er mega mange ældre der er usikre i deres kørsel og derved er til fare for alle andre.
Lige såvel burde det heller ikke være så nemt at tage kørekort, da der også er rigtig mange unge der er alt for usikre på deres kørsel.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
Ved du hvad mindstehastigheden er på motorvejen?
Hastighedstavlerne er den maximale hastighed, ikke det du Skal køre.
feb 2005
Du må IKKE være til unødig ulempe for trafikken!!! dette indebære UDEN særlig grund at kører for langsomt! det gælder også andre ting.
feb 2005
jan 2020
Det vil jeg give dig ret i, men lige pludselig kommer der en lastbil eller bil med trailer der køre 80 og hvad gør man så? De fleste vælger at gøre det der så i teorien (som også står i dit link) er farligt ved at trække ud i sporet ved siden af og overhale med 90 km/t. Hvilket gør at man sænker farten for dem der kommer med 110 km/t når der er proppet i det spor ved siden af igen..
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.
Der står intet om at man skal køre den maksimalt tilladte hastighed. Men googler man "må jeg køre for langsomt", kommer der en tekst som godt kan misforstås.
Så jo, man må gerne køre mindre end det maksimalt tilladte. Jeg gør det selv tit... Dels fordi min bil er åndsvagt lavt gearet og dels fordi det faktisk er mindre stressende når man f.eks er på vej hjem fra arbejde. Dog er jeg altid opmærksom på om der er andre bag mig, hvor jeg selvfølgelig hæver hastigheden.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Hvad er det du påstår når du siger:
Du må IKKE være til unødig ulempe for trafikken!!! dette indebære UDEN særlig grund at kører for langsomt!.
Siger du at det er ulovligt at køre 100km/t i højre spor i en 130 zone ?
mar 2014
Hilsen en gammel panser..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jan 2020
Nej det skal forstås som at folk er idioter fordi de tror de ikke er til fare ved at køre meget langsommere end hvad der står man må..
Selvfølgelig er det ikke personen med trailer eller i lastbil der laver en fejl, de gør hvad der er tilladt, personen bag i derimod (for det meste) er idioten fordi han køre oppe i røven af lastbilen eller bilen med trailer og pludselig trækker ud på et spor hvor folk køre 110km/t.
Det må du vel kunne se ikke er det smarteste, og det er bare det jeg mener er forkert.
Hvis man vil køre bag i en lastbil eller en trailer så skal man være velkommen til det ude i højre spor men hvis du så beslutter at nu går det for langsomt, så sænk hellere farten med 2km/t og fald langsomt bagud til du har dannet nok rum mellem dig og lastbilen til at kunne accellere og komme ud i sporet hvor de køre det hurtigere, og selvfølgelig hvis der ikke er nogen i miles omkreds så kan du jo bare gøre det, så længe du bare ikke gør det og TROR du godt kan nå at overhale før den bagfrakommende er i nærheden.
jan 2020
Og det er også disse idioter jeg skriver om
Jeg indrømmer da også at jeg køre 90km/t på en 110 motorvej når jeg er i arbejdsbilen både fordi at jeg får penge for det
mar 2014
jan 2020
mar 2014
jan 2020
okt 2019
Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 1
Det gælder i særlig grad dem, som ikke holder til højre.
Der er mange tyskere, svenskere og nordmænd, som synes vi kører dårligt i DK. Det har de ret i. Hvorfor er der så mange danskere, som bare ikke kan finde ud af at følge flowet i trafikken og køre ordentligt?
Jeg har desværre ikke nogen løsning til dig, men deler din frustration.
okt 2011
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Hallo, han skriver bedre dansk, end du gør. Det trækker din danskhed 24% ned i min optik. Og jeg er naturligvis godt nok selv landets største racist, men din kommentar giver sgu ingen mening... Hvad faen skal HAN gøre ved det? Skal han tage til Kbh og Århus og få styr på sine landsmænd??
okt 2011
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Vej vrede og løsningen på det?