{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Hvilken af disse 2 Hyundai I10 skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu bestemt mig for at købe en bil, og ikke lease!

Det skal være en lille bil, og en Hyuandai i10, jeg har kig på denne model som sælger fortæller mig er bedre, pga større motor, 1,25 L. Og 87HK, 4 cyl, og der er også et bedre automatgear i den ( jeg vil kun ha en med aut gear!)
Det er denne https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/10-mpi-essential-komfort/4674932

Eller skal jeg hellere vælge den helt nye Hyundai i 10 , den kommer i næste uge, men er ikke med så stor en motor, samt sælger af den brugte fortæller mig at den rykker mere i gearene pga færre heste kræfter og mindre motor, prisen er den samme på begge!
Hvad skal jeg dog vælge, en brugt som har kørt 13000 km, er undervogns behandlet, og med alt i udstyr, eller en helt ny, men med en mindre motor, og kun 67HK, jeg kører ikke så ofte på motorveje skal lige siges, men kunne dog godt tænke mig at bruge bilen til ferier også
Tak for jeres hjælp herinde , i er rigtigt rigtigt flinke, og bifalder jeres hjælp og synspunkter virkelig meget, stort smil fra mig og god påske til jer alle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken af disse 2 Hyundai I10 skal jeg vælge?
  • #2   8. apr 2020 Ok tak Henrik, Har i haft nogle nævneværdige udgifter på den?

• #3   8. apr 2020 Kan se at automatgearet i den nye er en automatiseret manuel gearkasse. Den kan nok kræve lidt tilvænning.
    Prøv da at køre en tur i dem begge to, og så se hvad du selv er mest til.

• #4   8. apr 2020 Ja skal også ud at prøvekøre dem begge, det automatiseret gear i den nye model 2020, er nok lidt mere , rykkende og uroligt end det som sidder i den ældre 2017 model, da den er med større motor og flere gear i det automatiske

• #8   8. apr 2020 Hvis du er vant til små biler ville jeg vælge den ny, kommer du fra en større med mere udstyr, så den brugte.
    3 cylindre køre mere ruskende end 4, på biler, ville vælge 4 cylindre.

• #9   9. apr 2020 jeg havde klart taget den nye 2020 model, dels får du en længere periode med garanti, og ved gensalg er bilen altså en 2020 og ikke 2017 model

derudover får du automatisk nødbremse, vognbaneassistent, android auto og apple carplay. Det er ikke sikkert du vægter den slags, men det vil klart gøre et gensalg nemmere hvis bilen ikke skal ejes til den er kørt helt ned

hvad med forbrug, hvad er en 2020 automatgear opgivet til?? for en 2017 udgave er opgivet til 16,9 km/l, så ejerafgiften er noget dyrere end en som er opgivet til over 20 km/l

som udgangspunkt er jeg enig i at 4 cylindre er mere behageligt at køre med, og mindre vibrationer. Men i dagligdagen så behøves en moderne 3 cylindret ikke at være larmende og vibrerende, der er helt sikkert sket meget de seneste år, og i dag er mange langt dyrere biler med 4 cylindre med frakobling af cylindre så de kører på 2 eller 3 cylindre på motorvej og landevej med stabil hastighed

Kommentér på:
Hvilken af disse 2 Hyundai I10 skal jeg vælge?

Annonce