Hvilken af disse 2 Hyundai I10 skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu bestemt mig for at købe en bil, og ikke lease!
Det skal være en lille bil, og en Hyuandai i10, jeg har kig på denne model som sælger fortæller mig er bedre, pga større motor, 1,25 L. Og 87HK, 4 cyl, og der er også et bedre automatgear i den ( jeg vil kun ha en med aut gear!)
Det er denne https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/10-mpi-essential-komfort/4674932
Eller skal jeg hellere vælge den helt nye Hyundai i 10 , den kommer i næste uge, men er ikke med så stor en motor, samt sælger af den brugte fortæller mig at den rykker mere i gearene pga færre heste kræfter og mindre motor, prisen er den samme på begge!
Hvad skal jeg dog vælge, en brugt som har kørt 13000 km, er undervogns behandlet, og med alt i udstyr, eller en helt ny, men med en mindre motor, og kun 67HK, jeg kører ikke så ofte på motorveje skal lige siges, men kunne dog godt tænke mig at bruge bilen til ferier også
Tak for jeres hjælp herinde , i er rigtigt rigtigt flinke, og bifalder jeres hjælp og synspunkter virkelig meget, stort smil fra mig og god påske til jer alle.
apr 2020
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 10 Svar: 80
feb 2007
Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 138
Prøv da at køre en tur i dem begge to, og så se hvad du selv er mest til.
apr 2020
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 10 Svar: 80
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
3 cylindre køre mere ruskende end 4, på biler, ville vælge 4 cylindre.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
derudover får du automatisk nødbremse, vognbaneassistent, android auto og apple carplay. Det er ikke sikkert du vægter den slags, men det vil klart gøre et gensalg nemmere hvis bilen ikke skal ejes til den er kørt helt ned
hvad med forbrug, hvad er en 2020 automatgear opgivet til?? for en 2017 udgave er opgivet til 16,9 km/l, så ejerafgiften er noget dyrere end en som er opgivet til over 20 km/l
som udgangspunkt er jeg enig i at 4 cylindre er mere behageligt at køre med, og mindre vibrationer. Men i dagligdagen så behøves en moderne 3 cylindret ikke at være larmende og vibrerende, der er helt sikkert sket meget de seneste år, og i dag er mange langt dyrere biler med 4 cylindre med frakobling af cylindre så de kører på 2 eller 3 cylindre på motorvej og landevej med stabil hastighed
Hvilken af disse 2 Hyundai I10 skal jeg vælge?