{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.985 visninger | Oprettet:

Dækskifte trykmåling kode {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny bil (Ford), hvor tryk kan aflæses instrumentbrættet. Forhandler sagde noget om, at ved dækskifte skulle der 'kodes' noget for at dæktrykaflæsning virker.

Hvad mener han helt præcis med det? Kan enhver gøre det - fx den lokale mekaniker?
Eller SKAL det være en Ford forhandler, som skifter mine dæk fra vinter til sommerdæk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækskifte trykmåling kode
  • #2   10. apr 2020 Det komme lidt an på bilen.
    Nogle biler kan have flere sæt følere i deres hukommelse andre skal have aktiveret føleren.
    Men generelt gælder at føleren skal være kodet til bilen.


  • #3   10. apr 2020 #1 Good point smiley Ifølge den så skal man blot nulstille dæktrykmåleren i instrumentbrættet efter skifte. Står ikke noget med kode, som forhandleren ellers mumlede om. Det lød lidt mere indviklet, da han forklarede det.

    #2 Fik bilen leveret med vinterdæk på og sommerdæk i bagerummet. Jeg kan håbe på, at alle dæk/følere er kodet til bilen.

    Ellers må jeg jo få fat på forhandleren, hvis det ikke virker.


  • #4   10. apr 2020 Der skal ikke kodes noget som helst ved dækskifte.
    Så det er en røverhistorie din forhandler har bildt dig ind.
    Det kan være at du har en reset knap, som lige skal aktiveres, men så er det også det.


  • #5   10. apr 2020 #3
    Følerene sidder i dine fælge, og de er ligeglade med om det er dine sommerdæk eller dine vinterdæk som sidder på.


  • #6   10. apr 2020 Højst sandsynlig ingen kodning, men Ford kan tilgåes reset tpms via instrumentpanelet hvis lampen ikke vil gå ud.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #7   11. apr 2020 Der skal tester på første gang, de efterfølgende hjulskifte, der har bilen alle 8 hjul gemt i sig.
    De kan kodes på hvilket som helst dækværksted.


  • #8   11. apr 2020 knap i venstre side på rattet, trykker du på pilen til venstre. så vælger du førerassistance - dæktryksovervågning - hold OK inden i 5 sec.

    så er den nulstillet smiley


  • #10   15. apr 2020 Tak alle sammen. Jeg forsøger at få dem skiftet og så nulstille. Virker det ikke, så må jeg gå til forhandler.
    #9 Det er en 2020 model.


Kommentér på:
Dækskifte trykmåling kode

Annonce