5.938 visninger
|
Oprettet:
Kobberfedt contra aluminium {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige skiftet forfjerder i Højre side skal skifte venstre i morgen. Alt fornyet pånær edc dæmperen. Men ville lige vise et billede af kobberfedt og alufælg. Blev monteret sidste år i september og afmonteret idag. Alu og kobberfedt går da fint sammen . Ingen problemer som også billedet viser. Men den forreste ankerplade holder ikke mere end et par år endnu . Aluen er irret ved boltehullerne. Den salt eller hvad der kommer i er ikke godt for aluminium. Det tærer godt og grundig.t
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 207
Hvad du gør som privat kan man ikke gøre noget ved.
Men der er udviklet en hvid keramisk pasta som er lige så god.. eller silikone-pasta som også er god dog ikke til superhotte ting
Men en klat fedt i ny og næ under at bolte holder liv i alt. 2 gange om året, men det gider I jo ikke..... Så må der nyt på.....
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Med hensyn til iret alu, hvis de har kørt mens der har været salt på vejene er det sandsynligvis derfra, vejsalt er hård ved aluminium og det gør ondt i ens bilhjerte når man ser folk kører rundt med poleret alufælge selvom der stadig er vejsalt på vejene.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
På gummi bruges som bekendt siliconebaserede smøremidler.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Nu erkobberfedt blevet brugt i årtier af ret mange mekanikere uden at der har været problemer, men her på BG har der til tider og er stadig en hær af internet krigere som insister på at kun det bedste er godt nok, historier om tærede alufælge, bremser der fejlede og alle mulige andre dårligdomme har der været mange af. Jeg har brugt kobberfedt på alle de biler jeg har rodet med de sidste 22år, og ingen af dem har rigtig udvist symptomer på noget som helst., men jeg har nok bare været heldig.... men tilgengæld kan mine bremser adskilles uden problemer, mine alufælge og hjulbolte pilles af uden vold, mine bremseskiver ruster ikke mellem nav og Skive, men igen jeg er nok bare heldig
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Tidligere også mellem alufælge og nav. Har aldrig observeret problemer her heller , men er dog de senere år gået over til alupasta. ( better safe than sorry )
#6 Synes faktisk ikke man sådan selvhævdende kan tillade sig at kalde nogen “hobbymekanikere” hvis man ikke ved noget om det. ......... Og det tænker jeg især på, når jeg tænker på det fusk det bliver lavet på mange store værksteder af “professionelle” mekanikere.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
På åbne flader som fælge er skaden nok begrænset.
Om du synes navnet er passende eller ej, så er man hobbymekaniker, hvis det er i fritiden.
Ja prof mekanikere, dem er der godt nok stor forskel på, nogle er meget dygtige, andre har bare taget uddannelsen.....
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Kobberfedt contra aluminium