{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

BMW 535d vs Audi A6 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er på udkig efter en sjov familie bil. Så har indskrænket min søgning til:

BMW 530d eller 535d fra 2013 og frem.

Audi A6 245HK Quattro 2014 eller nyere 218 FWD fra 2015 og frem. (EU6)
Samtidig med Audi A6 313HK Quattro.

Er der nogle der kender de vogne? Hvad bør man vælge, og er der større vedligeholdelses omkostninger ved nogen af dem?

Har ca 400.000 at gøre godt med. Overvejer at chiptune bilerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 535d vs Audi A6
  • #1   15. apr 2020 For 400k kan du snildt finde en sprød A7 S-Line - der får du lidt mere for pengene smiley

• #2   15. apr 2020 BMW M550D smiley

• #3   15. apr 2020 A6 C7 326hk TDI quattro. Rigtig fed bil, er hvertfald glad for den jeg har smiley

• #4   15. apr 2020 Det er selvfølgelig en subjektiv holdning, men synes ikke at der er meget sjov over de valgte biler.

• #5   15. apr 2020 Synes ikke jeg kan finde de biler til 400k.. smiley

Hvilken bil synes du så er sjov ? smiley

• #6   15. apr 2020 Det kommer selvfølgelig an på hvordan man definerer sjov. De valgte biler er helt sikkert fine biler, komfortable og med flere HK end gennemsnittet. Det er bare ikke sjove køreegenskaber der kendetegner dem, altså som i at man får lyst til at rykke dem rundt på små snoede veje. Især ikke med dieselmotor.

Skal det være en 5-serie, synes jeg eks. at den nyeste generation (G30) er langt mere underholdende end den forrige (F10). Men skal der være lidt motor i den, ryger den nok hurtigt over budgettet. Egentlig ville jeg hellere gå en klasse ned og vælge eks. en 335i/340i, de kan vel fås indenfor budgettet.

Tør man tage chancen, synes jeg at Alfa Romeo Giulia med 280HK er et godt bud på en sjov familiebil i den prisklasse.

Må det være mindre biler, kan biler som Audi S3, Ford Focus RS og Honda Civic Type R (af nyere generationer) vel efterhånden også fås i det prisleje. Det er biler hvor der er mere fokus på de sjove køreegenskaber.

Men man skal vel afveje hvad der betyder mest. Vil man have sjov, luksus, komfort, plads eller en kombination. Det er svært at få det hele, især man ikke har et stort budget.

• #7   16. apr 2020 Helt enig, jeg sad selv og tænkte der er ikke meget sjov over de biler, udover i en lige linje.

En Alfa Romeo Giulia er derimod et rigtig godt bud, det er en rigtig drivers car synes jeg.

• #8   16. apr 2020 Er rummeligheden fra 5 serie eller a6 et must?
    Ellers vil jeg også sige 335i, 340i eller evt. Volvo v60 t6 polestar.
    Kører selv 3serie r6. Selv om det er en stc. Er den stadig sjov og sportslig.
    5 serie er lidt mere balje sofa agtig

• #9   16. apr 2020 Ja spdan en 335i er noget helt andet end en 535d på traktorjuice

Kommentér på:
BMW 535d vs Audi A6

Annonce