{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.385 visninger | Oprettet:

Joe K
Joe K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Falsk markedsføring ved køb af bil? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har et spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe mig med, da min kæreste og jeg for nyligt har købt en “ny” demobil, hvor vi efterfølgende har opdaget at der ikke er det udstyr i bilen, som salgsannoncen lovede. Det drejer sig om et 2-zone klimaanlæg som bilen angiveligt skulle være udstyret med, men det viser sig at den kun har aircondition, hvilket først er opdaget efter bilen er blevet hentet.
Har I nogle gode råd til hvordan dette skal håndteres? Vi føler os en anelse ført bag lyset, men er der overhovedet noget vi kan gøre? Og i så fald hvad?

På forhånd tak for hjælpen! Og beklager hvis ikke opslaget hører ind under denne kategori smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk markedsføring ved køb af bil?
  • #1   17. apr 2020 De kan uden problemer kom uden om da de sikkert har skrevet. forbehold for fejl.

• Joe K
    Joe K Tilmeldt:
    apr 2020

#2   17. apr 2020 De har skrevet “forbehold for fejl” under bilspecifikationer, men ikke i beskrivelsen og ved listen over udstyr

• #3   17. apr 2020 Har i taget kontakt til forhandleren, ellers gør det.

Nægter han at hjælpe, så kan i kontakte FDM

• #5   17. apr 2020 Kør hen til forretningen og be om afslag, eller montering af det der mangler, hvis nej, så spørg om de heller vil have dårlig reklame for pengene,

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #6   17. apr 2020 Kør ned til forhandleren og tal med dem, det må kunne lade sig gøre at finde en løsning der virker for Jer. Måske et sæt vinterhjul, eller de 2 første service, eller noget i den stil. Jeg tror at sådan noget i de fleste tilfælde kan løses tilfredsstillende med en fornuftig dialog.. smiley

• #7   17. apr 2020 Det kan nemt være en fejl fra deres side. Kør ned og snak med sælger ganske normalt og se hvad i finder ud af. Tror ikke der har prøvet på at snyde dig.

• #8   17. apr 2020 hvad er det for en bil I har købt?

• #9   17. apr 2020 Sælgere lyver af h til, og redder det med at skrive som Benjamin siger . De kan være total inkompetente og snakke som de har forstand på og ingen konsekvenser.

Måske en lige lovlig generel anskuelse af sælgere du har Morten smiley

• #10   17. apr 2020 Hvorfor er det at man for nylig har accepteret at afprøve, købe og modtage sin "nye" bil uden overhovedet at tjekke at man får hvad man har aftalt eller købt og betalt for. ????????????????????

• #11   18. apr 2020 #10
    Fordi så skal man tage ansvar og det giver bare problemer nå man ikke bare kan tørere den af på andre. Men den holdning der vinder frem hænder ikke mange år tier før vi blive mini america hvor du kan sagsøge om alt.

• #12   18. apr 2020 Hvad er "for nyligt"? Der er jo noget der hedder fortrydelsesret

• fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 51
    #13   18. apr 2020 Tænker at, hvis du har en slutseddel hvor der står at der er 2-zone klimaanlæg, så har du jo købt 2-zone klimaanlæg hvis sælger så levere en bil med aircondition er det hans problem. men snak da med sælger kunne være en misforståelse ellers meld dig ind i FDM og ring til dem, de har jo jurister der kan svare om du har en god eller dårlig sag.

• #15   18. apr 2020 “forbehold for fejl” skriver mange bilsælgere.. Nu har jeg set en del biler hvor dette er skrevet.

Nu har jeg faktisk selv kigget på Polo GTI inde på bilbasen. Og jeg syntes de er RIGTIG GODE til at skrive udstyr som der slet ikke er på bilerne og det er op til flere ting bilerne ikke har men som er skrevet på udstyrslisten, og det pisse frækt i min verden. Det jo ikke alle der er lige opmærksom på det når de kommer ud og ser på bilen.

• #16   18. apr 2020 Hvis I har dokumentation for der blev reklameret med 2vejs klima og der kun er aircondition, så vil det være en væsentlig mangel der skal en kompensation til. Ved ikke om det er nok til at handlen skal gå tilbage, men kontakt FDM.

• Joe K
    Joe K Tilmeldt:
    apr 2020

#17   19. apr 2020 Vi kørte ud og snakkede med forhandleren, han gav os for ca.3000kr i ekstra “udstyr”. Så alt gik nogenlunde smiley vi er ihverfald tilfredse smiley

• #18   19. apr 2020 Hvis I er tilfredse, så er det kun godt smiley

• #19   19. apr 2020 Godt med et fornuftigt resultat der også viser en sælger der tager konsekvensen.

• #21   22. apr 2020 #20

Det er vel ikke nødvendigt når man både har muligheden for af afprøve et køretøj, samt gå bilen efter i hoved og røv.
    Og ikke mindst dobbelt tjekke inden man overtager køretøjet...

Man må da tjekke hvad det er man køber, INDEN MAN KØBER.....

• Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #22   22. apr 2020 Man bør kunne forvente at bilforhandlere opfører sig anstændigt. Ikke alle købere er så fortrolige med en bils indretning at de opdager sådan noget her med det samme. Det den forhandler har gjort er kort og godt noget svineri. Fuld kompensation eller handlen går tilbage ville være mit krav.

• #23   22. apr 2020 Vrøvl.
    Hvis man ser en bil i en annonce og den tiltaler en, så beder man vel om en prøvetur.
    Hvis det der så tiltaler en, så faktisk mangler.
    Hvorfor vil du så købe bilen, og så senere opdage at du ikke ved hvad det er det har tiltalt dig.

Eller er det mere hovsa når man opdager at bilen mangler et rat.
    Du får det til at lyde som om at alle forhandlere snyder og svindler
    ....

• Lars  R
    Lars R Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 5
    #24   22. apr 2020 Utrolig hvilke holdninger folk har til gældende lov.
    Der er oplysningspligt ved AL handel, gælder også når jeres afdankede BMW eller græsslåmaskine skal videre i privat handel..
    Der er skærpet pligt for professionelle.

Købt som beset, eller løjet/fortiet, findes ikke uanset hvor udbredt det vrøvl er..

• paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 28
    #26   22. apr 2020 Har I en slutseddel med beskrivelse af udstyret ? Har I henvendt jer til sælger ? Hvis han er seriøs, vil han sikkert tilbyde jer en kompensation. Hvis han stejler, kan I blot sige tak for handlen, vi får lavet service hos en anden forhandler. Er I medlem af FDM, så henvend jer til deres juridiske afdeling.

• #27   22. apr 2020 #26

Læs #20...

• #28   23. apr 2020 3000, det er da rart lige nu, men forskel på AC og klima er temmelig stor, også når i skal sælge bilen igen. Jeg regner med at i er klar over forskellen i anvendelsen af de to anlæg.

• #29   23. apr 2020 #28

Ja der er forskel, men når du skriver at det har indflydelse på gensalgs værdien, så afhænger det jo også helt af prisen de har giver for en "næsten" Ny demo bil.
    Og samtidig skriver de jo at de er tilfredse med det de har fået af extra udstyr.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #30   23. apr 2020 Da jeg købte min 'nye' KIA, blev alt udstyret, gennemgået i henhold til den aftale seddel der var lavet, og den udstyrsliste der var angivet på modellen, da den var annonceret Sælger var meget grundig med at gå det hele igennem, og vise, hvordan de forskellige ting fungerede, så den der med at alle sælgere lyver og prøver at snyde som det flere gang er nævnt i denne tråd synes jeg er meget overdrevet. Det er ikke det jeg har oplevet de 4 gange jeg indtil videre har handlet bil.

• Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #31   23. apr 2020 det kan også gå den anden vej , jeg købte en T-roc , og snakkede med sælgeren 2 gange om at jeg skal have anhængertræk på , de havde ikke tid til at montere så vi fik bilen udleveret og da jeg så kom hjem og tjekkede den ud i bagagerummet , lå der et aftageligt træk i brønden

• Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #32   23. apr 2020 sådan et træk tager de ca.14000 kr for

Kommentér på:
Falsk markedsføring ved køb af bil?

Annonce