{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Mike Jensen
Mike Jensen
Tilmeldt:
11. mar 2018
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

leasing af bil {{forumTopicSubject}}

Hej kære læser.

Mig og min søster vil gerne splejse op og lease en bil, ville hører om der var nogen herude der havde styr på lovgivning omkring om at man skal betale vægt afgift og forsikring når man leaser en bil privat, eller om det hører med til prisen. Kunne ikke rigtig finde noget information omkring det på nettet.

Husk at vaske hænder og holde social afstand for folk på gaden, tak på forhånd og god dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  leasing af bil
  • #1   21. apr 2020 Som udgangspunkt er der alle de samme udgifter som hvis du købte bilen, og alle påfalder den som leaser

    Reelt er leasing bare en form for finansiering med den forskel der er en form for tilbagekøbs ordning med i leasing kontrakten

    Også vil jeg meget kraftigt anbefale at overveje om leasing er smart i en bil med to "ejere". Kender i hinanden og jeres behov så godt i kan enes om det i 3 år


  • #2   21. apr 2020 Hej Rene, tak for the hurtige svar. Ja vi er trods alt i familie sammen så to ejere bliver ikke et problem, men ellers kan jeg godt se hvad du mener med det. God dag til dig smiley

  • #3   21. apr 2020 Hej Mike.
    Så vidt jeg ved findes der groft sagt to typer leasing; finansiel og operationel leasing. Finansiel er typisk kun at bilen er finansieret og leaset gennem et selskab, men som bruger står man selv for reparationer, vedligehold, og højst sandsynligt også grønejerafgift. Operationel leasing indeholder til gengæld typisk ovenstående ting. Der kan også være forskel i om man som bruger skal stå inde for en restværdi ved endt leasingperiode. Én aftale kan ligeledes indeholde både sommer- og vinterhjul, og en anden gør måske ikke.

    For at gøre det kort: Der findes rigtig mange forskellige måder at lease en bil på. Jeg vil anbefale at kontakte et leasingselskab og/eller bilforhandler - De er 100% vant til spørgsmål som jeres, og kan med sikkerhed besvare dem.


  • #4   21. apr 2020 Hvis du leaser hos GoMore, er alt incl. Forsikring, service, m.m. du skal kun betale for benzin

    du står heller ikke med en restsum efter endt periode

    https://gomore.dk/leasing


  • #6   21. apr 2020 Netop det i er i familie gør i min optik det med fælles bil endnu sværere, for i skal jo også gerne kunne være sammen på den anden side af en fælles bil

    Med en 3 årig leasing, er der bare mange ubekendte, og det bliver ikke bedre af der skal tages hensyn til jer begge. Hvad hvis den ene mister job, får nyt kørselsbehov, brug for større bil, behov for bil alle ugens dage i forbindelse med arbejde

    Alt sammen noget der er nemmere at tage før i har skrevet under, frem for tilgangen med i jo er i familie. Penge er vel det som har betydet flest familie problemer


  • #9   22. apr 2020 Ikke helt korrekt Trolle

    Udklip fra Gomore's hjemmeside


    profilbillede
Kommentér på:
leasing af bil

Annonce