{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.166 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg vælge??? {{forumTopicSubject}}

Står med valget nu, nu skal der købes men for faanden det er svært

Mit valg er enten en Yaris H2 hybrid kampagne model til 175000kr
Eller en noget billigere og helt nye model Hyuandai I10 med aut og den store tilbehørs pakke til samlet 140000kr.

Begge biler er super dejlige, og skønne at køre i, men er stadig i tvivl , umiddelbart er hyuandai bedst, den er fra 2020, og helt ny med alt i lækkert tilbehør og sikkkerhed
Omvendt er Yaris også skøn, dog fra 2019, og lidt mere morfar og gammel i udseendet ikke så frisk og fræk synes jeg, men hvad mener i?.
Skal bare bruge den til mine daglige 24km kørsel, samt lidt Weeknd hygge og små ferier i Danmark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg vælge???
  • #1   1. maj 2020 Hvor længe forventer du at skulle beholde bilen, og skal du ud at låne pengene over 7-8 år??

    Umiddelbart er tabet på i10 nok størst, særligt hvis den skal sælges om en 3-5 år

    Hvorfor ikke købe en 2-3 år gammel mikro med automatgear og spar en 40.000-50.000 kr. Hvis du låner over mange år vil en ny i mange år være mindre værd end restgæld, fordi værditab i de første år er stort og afdrag små


  • #2   1. maj 2020 kommer snart en ny Yaris bare til information

  • #3   1. maj 2020 HM - man giver ikke 140.000 for en I10

    Der kan finde en Ford Fiesta - VW Polo - Seat Ibiza - Citroen c3 mfl. med automatgear til ca. 175.000 - evt. Honda jazz

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/jazz/13-i-vtec-comfort-cvt-5d/4635951


  • #4   1. maj 2020 og vil du have Hyundai - så en I20

    ala https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i20/10-t-gdi-2019-edition-dct-5d/4641698


  • #6   1. maj 2020 Trolle en c3 er så vidt jeg ved større end i10

    Derudover så har jeg svært ved at finde en med automatgear til 115.000 kr

    Kan du lige sende link til ny c3 med automatgear til 115.000 kr

    For jeg kan på hjemmesiden kun konfigurere en model med automatgear til 189.000 kr plus diverse udstyr


  • #8   1. maj 2020 Ove C, den du linker til koster næsten 170000kr, det er også 300000kr mere end I10, og behøver slet ikke så stor bil, vi er bare 2 personer,og bilen tænker jeg beholde i mindst 7år, og derfor også lidt mit valg af den lille I10, den er mest opdateret af de 2

  • #9   2. maj 2020 Jeg ville gerne undgå cvt og manuel gearkasse med skifte robot hvis jeg var dig, derfor ville jeg måske overveje i20 der er et halvt år gammel? 4,5 år garanti og Kias DCT gearkasser er den mest velskiftende DCT i normale biler smiley
    Derudover får du CarPlay som ikke er muligt i Yaris, og noget mere komfort end en i10 smiley
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i20/10-t-gdi-nordic-edition-dct/4624898


  • #10   2. maj 2020 Evt Clio med EDC som også er en DSG gearkasse kunne være et bud smiley

  • #11   2. maj 2020 Ok tak, vil kigge på begge, men altid hørt at franske biler skal man holde sig langt væk fra!, de er slet ikke så gode og stabile, som feks Toyota , Kia , Hyundai

  • #12   2. maj 2020 Er en Hyundai I20 så måske også et bedre valg end en Yaris H2 hybrid, for prisen er meget tæt på være den samme, og de kører begge nogle gode kampagner for tiden

  • #13   2. maj 2020 Franske biler har tidligere lidt af forskellige el fejl

    Men generelt har kvaliteten på dem ændret sig til det bedre over årene, og du får meget for dine penge. Derudover er dele ikke specielt dyre, og generelt foretrækker jeg faktisk personligt franske biler over tyske

    Vores egen Peugeot 107 er identisk med Toyota aygo og har netop rundet 335.000 km. Bilen er uden fejl og mangler, dog med lidt overflade rust

    Vores clio iv har rundet 100.000 og er også et fint bekendtskab. Den findes også med EDC, men umiddelbart synes jeg udvalget af brugte er ret begrænset, og prisen er ret høj i forhold til budget

    Hvis du kan nøjes med en mikro eller minibil ville jeg stadig vælge en lettere brugt. Der er meget at spare, særligt fordi automatgear modellerne er væsentligt dyrere end tilsvarende manuelt. Og om 7 år får du ikke meget ekstra for en automatgear bil i den kategori, måske faktisk tværtimod fordi folk er bange for udgifterne på en ældre automatgear kasse. En aygo trilling eller up trilling findes til omkring 100.000 kr med automatgear for en start 2019 eller slut 2018 med under 25.000 km på klokken, det er trods alt 40.000 kr under prisen for en i10 ny


  • #14   2. maj 2020 Tak, jeg vil kigge på tvillingerne også, fandt denne også. https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/karl/10-enjoy-aut/4670714

    En Opel Karl , 3 cyl, præcis som tvillingerne, men det er nok samme CCT aut gear tænker jeg som sidder i alle de små mikrobiler med 3 cyl?


  • #16   2. maj 2020 Jeg vil påstå at franske biler er mere driftsikre end biler fra vag koncernen, det er ihvertfald vores erfaringer smiley
    Jeg er virkelig ikke fan af cvt-gearkasser især ikke i Yaris, men det fungere bedre i Camery men stadig ikke nær så godt som EAT8 gearkassen de fås med udenfor DK smiley

    Jeg håber og tror det bliver sværere at sælge en bil uden automatgear, om det er afgifterne eller hvad det er der gør at man stadig kan sælge manuelle biler ved jeg ikke, men håber at manuelle biler udgår, der er ikke noget mere træls end at køre i kø/by med manuelt gear smiley


  • #17   2. maj 2020 Automatgear er helt sikkert fint, men når vi snakker mikrobiler og minibiler giver det efter min mening ikke mening at betale merprisen

    En bil til de her små 100.000-125.000 kr findes det oftest kun i nogle bestemt motor modeller og for en ret høj merpris. Så ville jeg klart vælge manuelt.

    Cvt har jeg ikke selv prøvet, men tænker der går mange kræfter tabt i drivlinjen, derfor det føles som forkert i en af de små biler med små motorer. En større motor med mere moment har oftest et større effekt område, og derfor mærkes det ikke helt så meget som når der er for få kræfter


  • #18   2. maj 2020 Vær ikke bange for en Renault Clio fordi Renault er IKKE i familien inden for PSA koncernen
    Meget bil for ikke så mange kroner
    Ellers en Kia Rio med 7 års garanti op til 150000 Km.


  • #19   2. maj 2020 "Begge biler er super dejlige, og skønne at køre i"

    Hvadd...? I10 og Yaris? Undskyld, men har du lige fået kørekort?


  • #21   2. maj 2020 En Yaris med e-cvt er nok den værste biloplevelse udover en læsset caddy sdi af hvad jeg har kørt smiley

    I10 er fin nok, og er den bedste i klassen har dog ikke kørt dem med automatgear, dog er der ikke meget komfort i sådan en, ej hellere min 208 eller biler i mini klassen smiley


  • #22   3. maj 2020 #20

    Du får det til at lyde, som om disse to skønne og dejlige automobiler, er noget af det mest sjældne, der findes på danske veje... JA, GU HAR JEG PRØVET DEM BEGGE TO.

    Yarisen er noget af det værste, uinspirerende, uharmoniske køreoplevelse, jeg har haft længe. Listen over "unoder" er lang. Så snart den er i bevægelse, sidder man med øjenbrynene helt oppe og undrer sig over, hvor ringe den rent faktisk er. Og jeg undrede mig mest over, at der findes folk, som faktisk køber dem?? Man har sgu lyst til at give dem en dumflad. Den bil prøver at være moderne på den mest akavede måde, jeg har oplevet. Den giver ingen mening. I20'er giver dog meget mere mening. Men stadig lagtfra en "skøn og dejlig" bil. Det er bare en r..vkedelig A til B bil. Så nej, de kører OVERHOVEDET ikke bedre, end ældre (større) biler. Så sent som i dag kørte jeg en 15 år gammel TDI Passat, som kørte cirka 1000 gange bedre.


  • #23   21. maj 2020 så hvis valget nu istedet stod mellem en vw polo og en peugeot 208 begge med aut gear, og begge fra årgang mindst 2013, hvilken er da bedst?
    har hørt DSG aut gear skulle være super, er det også jeres erfaring?, synes selv at Polo er den mest sexede, og lidt mere sporty udseende af de 2, men så igen, jeg kan spare 50000kr på at vælge en vw UP!, mit kørselsbehov er bare 30 km dagligt, og så nogle weekend ture, og kører sjældent motorveje,
    jeg tænker også lidt på om man skulle købe en bil med motorvarmer?, er det et must eller?, og behøves det egentligt? det er en merpris på ca 15000kr


  • #24   21. maj 2020 Kommer an på om det er en ESG eller EAT gearkasse der er i 208'eren smiley Hvis det er ESG så klart poloen, men hvis den har EAT så ville jeg tage 208'eren

  • #25   22. maj 2020 I 208 er det ESG gear, og mht til DSG gear i polo, rigtigt mange skriver det er noget lort, og går i stykker, og koster en formue at lave, så tør ikke købe en polo, selvom jeg synes den er mest lækker, mit valg går nu på de sikre og stabile ASG gear, der ligger i vw Up, Aygo, og de andre mikrobiler , ellers skal man op i en Mercedes-Benz , og det rækker min økonomi ikke til




  • #26   22. maj 2020 Der er nu en del modeller mellem mikrobilerne og en stor luksusbil

    Som sagt så er udvalget af biler med automatgear mindre end manuelt når vi snakker den størrelse biler

    Vil dog stadig anbefale dig at kigge på lidt af de franske biler, eller en nyere koreaner med lang garanti


  • #27   22. maj 2020 Ja måske en hyuandai i10 med aut, de gir en god lang garanti, skal prøve undersøge hvad en serviceaftale koster hos dem,

  • #28   23. maj 2020 Både asg og esg er noget møg
    DSG går i stykker især dq200 men det er jo bare en ting der skal budgetters smiley


  • #29   23. maj 2020 hahaha, fanme da svært, næsten alle med Aut gear er dårligt, så efterlader bare mercedes tilbage nu.

    og hvis det ikke skulle være nogen af trillingerne, ikke en peugeot 208, og ikke en Polo, er der jo altid vores alle sammens Opel Corsa tilbage, denne feks ser også fin ud, lidt gammel, men ikke kørt så meget og igen med Aut gear: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/12-16v-enjoy-aut-5d/4671687


  • #30   23. maj 2020 Er automatgear et must? For pt køre Citroen vandvittige rabatter på helt nye biler.
    Ville ikke røre deres benzin motor uden turbo med en ildtang. Men der s diesel er super go og lække at køre med.
    Kan også være Ford fiesta. Honda jazz, ny Opel Corsa (koster under 200.000for højbudstyrs variant of er identisk med den nye Peugeot 208)

    Her få du helt nye biler der er til at finansiere


  • #31   23. maj 2020 Ja de manuelle gearkasser med skifterobot er så trælse og ulidelige smiley
    DSG kører skide godt men ja er ikke så holdbart
    Jeg ved ikke om koreanerne bruger deres DCT i de små men ellers ville det være et oplagt bud smiley


  • #32   23. maj 2020 tror bare jeg snart vælger en scooter 30 og kører på ikke så kompliceret hahaha, og ja det skal være med aut gear.

  • #33   23. maj 2020 Kasper når du siger at asg og esg gearkasser er noget møg, er det så ud fra holdbarhed eller fordi du bare ikke kan lide deres måde at skifte på?

    generelt synes jeg ikke man hører om store og mange problemer med cvt gearkasserne, men mange kan som sagt ikke lide deres måde at køre på. Jeg har aldrig selv kørt en, så kender ikke helt til hvordan den føles i forhold til en traditionel automatgearkasse

    c3 1,2 findes med eat6 til dit budget, det var måske et bud. Der er endnu ikke nogle opladningshybrid til de priser vi snakker her, det kunne ellers være et godt bud ud fra dit daglige mindre kørselsbehov


  • #34   23. maj 2020 wow fandt denne med alt i udstyr, men ved ikke med Aut gear på opel?
    link er her: https://www.cjbilsalg.dk/biler/

    det er denne: Opel Corsa
    1,4 16V Cosmo aut. · 5 dørs


  • #35   23. maj 2020 De kører træls smiley Og de skal også justeres og passes for at skifte bare nogenlunde anstændigt, men det er langt hurtigere at skifte gear manuelt smiley

  • #36   23. maj 2020 Citroën C3 1,2 PT 110 SkyLine EAT6 til 169990 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4584037



  • #37   23. maj 2020 Kan i ikke li den Opel jeg linker til i mit sidste opslag? Jeg skal ud at prøve den i morgen, synes den virker som et rigtigt fornuftigt køb, og der er masser af lækkert udstyr i den, navigation, fartpilot, parkerings hjælp både for og bag, den kan feks paraelle parkere selv, kun det aut gear jeg ikke kender på den model

  • #38   23. maj 2020 Jo mener de har en rigtig converter gearkasse på de corsaer og det spiller normalt bare smiley

  • #39   23. maj 2020 Tak Kasper, glad for at høre du er postitiv over for den Opel smiley har du set link ? Og hvad synes du så om prisen og hvad man får?:)

  • #40   23. maj 2020 1,4'eren er ingen raket og jeg kan bedre lide 1,0T som er den bedste 3 cyl motor på marked imo smiley Dog er 1,4'eren ikke en dårlig motor smiley

    Den mangler lige nogle store fine originale fælge og lidt solfilm så spiller det smiley
    Undersøg lige om den har CarPlay og blindvinkelsassistent, mener ikke de fås med nogle af delene, du kan evt bruge det til at forhandle prisen med


  • #41   23. maj 2020 Den har en masse lækre ting med, også blind vinkel assistent, Apple Car PLAY har den dog ikke , men se evt link her: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/14-16v-cosmo-aut/4718464

    Synes du prisen er for højt sat?


Kommentér på:
Hvad skal jeg vælge???

Annonce