{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Citigo eller Fiesta - dilemma {{forumTopicSubject}}

Hej på forum,

Jeg vil gerne have en bil der kører langt på literen til ca. 50.000 kr. og som ikke koster mig en masse penge i fremtidige værkstedregninger.

- Skoda Citigo 2013 60hk der har kørt 60k
- Ford Fiesta 2013 1,0 60hk der har kørt 140k.

Jeg tænker jeg får meget mere rigtig bil fornemmelse i Fiesta, men skal jeg være bekymret for, at den har kørt 140.000 km?

Det er til hygge aftenture, længere ture ud og se landet etc. ikke daglig pendlerbil.

De er begge opgivet til ca. 23 km/l, men jeg tænker Citigo vil vinde her.

Jeg hælder klart til Fiesta pga. en meget flottere kabine.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citigo eller Fiesta - dilemma
  • #1   3. maj 2020 Fiestaen er jo en større bil og en anden klasse. Jeg havde valgt fiestaen, er den hold fint er 140k ingen ting jo.

• #2   3. maj 2020 De fleste jeg kender med Ford har problemer på den ene eller anden måde. Min citigo spiller i mit daglige kørsel, men klart der er mere komfort i en fieqta.

• #3   3. maj 2020 min broder har haft en citygo 75Hk som på langtur kørte omkring 20km/l nu har han en 125Hk fiesta, det har min kone også og de er jo ganske vist ikke en 60 hk og en helt anden motor med de går ca det samme på litteren på langture.
    Fiestaen er en helt anden bil, større og mere plads.
    En af de problemer jeg syntes der var ved citygo er at der var en helveds vindstøj i den, selv ved 80km/t og så deres gearkasse, selv på min broders som kun havde kørt 30-40.000km så drillede gearkassen allerede og det skal lige tilføjes at han kørte meget pænt i den og den blev vedligeholdt i både den ene og den anden ende inklusiv gearolie selv om det nok er de færreste der skifter det ved 20.000km

• #4   3. maj 2020 Okay tak for input allesammen.

Det lyder rigtigt godt at 140.000 km ikke er så slemt.

Ikke så godt at høre at mange med Ford oplever problemer.

Jeg tror faktisk en stille behagelig kabine er ret vigtig for mig. Så hvis der er godt med støj allerede ved 80km, så er det måske Fiesta jeg skal kigge nærmere på.

Tak for svar allesammen.

Flere input er selvfølgelig velkommen smiley

• #6   3. maj 2020 Vi ser en del fiestaer på arbejde hvor de er begyndt og ruste. Bare lige noget du skal have i tankerne, hvorimod citigoerne, også dem fra 2012, ser fine ud. Bunden endnu.
    Km er lige meget med de små motorer, forudsat de er holdt. Ikke noget alle folk med billige kasser vægter højt, mange kører 40-60000km på olien, og får kun fyldt efter, aldrig skiftet.

• #7   3. maj 2020 Trolle P - Ja det bliver godt nok ikke kvik oplevelse med 60hk i en Fiesta. Men skal jeg prioritere komfort vs spænding, så bliver det komfort der vinder.

God pointe med at Brian nok ikke har kørt den helt i smadder smiley

Jeg har aldrig ejet bil, gætter på jeg kommer til at køre 20k om året. Det bliver dog udelukkende aften/weekendture, da parkering på arbejdet er udelukket.

Jeg ved ikke hvor meget jeg vil nyde at køre i en Citigo. Men jeg ser Youtube reviews, hvor de roser køreoplevelsen meget. Havde de dog bare brugt 10-15.000 kr. mere på interiøret og lydisolering altså.

Johan - Okay det er god information. Jeg har også bare en mavefornemmelse af, at Up/CitiGo/Mii er ret solide i deres grundkonstruktion. Hvor ville jeg dog bare ønske der var gjort mere ud af kabinen.

Tak for alle de gode input!

• #8   3. maj 2020 Peugeot kører kampagne på deres 108 VTI 72 Prestige, den med mest udstyr af de små, og for 30.000 kr ekstra udstyr i en bil til 99.000, koster uden udbetaling kr 3.300 pr måned i 3 år, lidt et kup.
    72 hk, 3 cylindre, kr 440 i afgift.

• #10   4. maj 2020 Den koster 130.000 med alt udstyr, men er på kampagne til 99.000, så rabatten er trukket mester.

• #11   4. maj 2020 Havde taget en UP!
    Fiesta"en er røv syg med 60hk og kabinen er simpelthen så grim. De kære ganske fint men alene den radio pladsering er nok til jeg ikke ville vælge en Fiesta. Så hellere en Fabia eller Polo med en lille bitte motor

Kommentér på:
Citigo eller Fiesta - dilemma

Annonce