{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

VW Touran 2.0 TDI 140 hk 2004 {{forumTopicSubject}}

Halløj der ude

Nogen som kan oplyse mig om tiden på at skifte en turbo på sådan en?

Den ryger helt vanvittigt, hvid røg der lugter af olie, 30 sekunder så er hel bilen hyllet ind i røg, dog først når man giver lidt pedal, ellers kun en anelse.

Andre ting som går i stykker når turbo står af, eller som kan være smarte at skifte samtidigt?

Håber nogen af jer dygtige gutter har tid til at svare mig idag.

Go søndag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Touran 2.0 TDI 140 hk 2004
  • #1   3. maj 2020 Hvid røg = uforbrændt olie - rimer efter min mening ikke rigtig med en dårlig turbo som nok ville gi blå røg

• #3   3. maj 2020 Manden kommer kørende med 110 km/t ved en afkørsel, men vognen taber mærkbart effekt lige før han egentlig skal bremse ned, han slipper gassen og det ryger en del bagude, han kører direkte ind på P-pladsen ved afkørslen, ringer til mig og spørger om råd, en tysker kommer til og siger "turbo kaputt". Den står nu ude ved mig.

Der er ingen mislyde ved start, og den kører fint, men ryger EKSTREMT.
    Kan det være noget banalt som en slange, en pakning osv?

• #4   3. maj 2020 vis det var de tryk slangen der var røgen af eller flækket. Så ville den kun ryge lidt grå når motoren fik lidt gas og ikke så meget som du beskriver. har set en hel del tdi der har taget turboen så ryger de vildt når man giver dem gas. Men tag indsugningen slangen af turboen og se om der ikke er rigtig meget slør i turboen Aksel eller vingen også er beskadig. for syns det lyder til den er total stået af turboen. og ang dele du skal have er bare en ny turbo med manifold og divs pakninger. husk at rengøre tryk rør og intercooler for olie,da der tit lægger en del olie der i Når turboen er stået af. bruger den ikke også meget motor olie nu for vis den er så meget stået af. så plejer de også at æde motoren olien hurtig

• #5   3. maj 2020 Præcis det der er galt, den æder motorolie, det er tydeligt for den har for nylig været til service og der lovede mekanikeren der var olie i til de næste 10.000 km

• #6   3. maj 2020 Det er ret hurtigt lige at tage slangen af på sugesiden, og så se om møllen er død.
    Mener jeg brugte en dag sidst jeg skiftede en, det kan lade sig gøre uden at tage forbroen af. smiley

• #7   4. maj 2020 Min makker har en anden makker som siger at det er et helvede at få turboen af, man piller indmaden ud, for der er ingen plads.
    Så kan reservedelen købes for 5-700 kr

Kommentér på:
VW Touran 2.0 TDI 140 hk 2004

Annonce