{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Asbjørn F
Asbjørn F
Tilmeldt:
26. apr 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Hvornår er en Toyota Corolla fra slut 90-0 død? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg sidder og leder efter en god ottende generations corolla, du ved... Den med uendelighedsmotoren. Men hvornår er nok nok, selv for sådan en dame?
Generelle biler fra den tid, er jo færdige efter 250xxx. Men hvis vi nu siger at jeg finder en skøn Corolla, undervognsbehandlet, rustfri og har fået service hele livet- ville det så også kunne betale sig at købe en der er omkring de 250?

Eller skal jeg hellere finde en med 100?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er en Toyota Corolla fra slut 90-0 død?
  • #1   4. maj 2020 en Toyota der har kørt 250.000 km der er passet med olie og filter plus divs dele. er langt fra død jeg har selv haft nogen med 400.000 km på tællere,hvor de stadig kørte godt i motor og gear. selv den yaris jeg har nu,har kørt over 350.000 km og den køre da stadig som den altid har gjort. og min mor skiftet hendes,Toyota Carina 1.6 årgang 95 ud for et år siden. hun hade haft den siden den næsten var ny. og den hade da også kørt 400.000 km. Det var så rusten der tog den til sidst ikke at det ikke kunne være laves, men hun ville gerne have en anden nu. så vi fandt en Toyota Corolla fra 06 til hende total rust fri, også en 1.6 benzin. og det var så en en ejers bil og undervogn behandlet flere gange plus vi fik det gjort igen her for nogen måneder siden. den har kørt 200.000 km og den har hun nok de næste 10 år.

  • #2   4. maj 2020 Men som sagt find en med mellem 200 og 300.000 km,der er undervogn behandlet fra ny.og evt flere gange i dens liv uden rust. og den er passet med alle service/olie filter. så kan du stadig have den bil i flere år i nu og mange km. Så se efter det du selv skriver også, men det ikke altid godt at finde en med lavt km i så gamle biler. de kan tit være kørt døde og tit har ældre mensker haft dem, så koblingen er godt filet til.og motoren er sjælden bleven kørt gennemvarm.så selv om de har lavt km kan de også give problemer når man begynder at bruge bilen meget.som den ikke er van til. plus når bilen sjælden er bleven brugt så kan der komme kondens i divs el dele. så kan også give problemer, ikke at alle biler med lav km er sådan. men vær obs på de ting.

  • #3   4. maj 2020 Ja hellere en med 500k km på klokken der har fået skiftet en masse sliddele. Bremser, bærearme støddæmpere osv. End en der har kørt 150k km og kun fået skiftet oile.

  • Asbjørn F
    Asbjørn F Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   4. maj 2020 Det er nemlig også de rygter jeg har hørt! At rusten er det som dræber dem, men motoren er klar til at køre et par hundredetusinde mere...
    Hvordan kan jeg gennemskue om motoren er blevet kørt gennemvarm på en Toyota i den alder?
    Håber nemlig at finde en et eller to ejers, som bare har haft et godt liv...


  • Asbjørn F
    Asbjørn F Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #5   4. maj 2020 Er det første jeg skal chekke ikke også (Kronologisk)
    Rust
    Bremser
    Kobling
    Gear
    Støddæmpere, bærearme etc
    Motor?


  • #6   4. maj 2020 Du kan bare se på motoren vis alle aluminium dele som topstykket indsugning er iret/Hvid farvet. så det tit et tegn på motoren ikke har kørt lange turer. og ikke er bleven kørt gennemvarm tit. vis bilen har kørt få km. Men ellers den liste du har er fin nok

  • Asbjørn F
    Asbjørn F Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   4. maj 2020 Alright, super!

  • #10   4. maj 2020 De dør normalt ved 278.543km smiley

  • #11   4. maj 2020 Men det er lidt sjovt at folk altid sammenligner en der har kørt 400-500k km som har fået skiftet alt og er blevet super velholdt med en der har kørt 100k men er blevet mishandlet..

    man kunne jo også lede efter en med få km som er blevet passet, faktum er at km slider, og der er ingen der skifter ALT, og slet ikke på en bil der har kørt 400-500k km, de fleste der kører i sådan en bil gør det fordi det skal være BILLIGT, og ikke for at proppe 10.000kr i den hvert år så næste ejer kan få glæde af det..

    Min erfaring er at de godt kan køre 400k, men det kommer til at koste nogle ekstra penge i vedligehold, især fra 250k km og frem.. indtil 250k km er der ikke ret meget der går i stykker på en japaner..


  • #13   4. maj 2020 Ud fra dit tidligere indlæg er du stadig ude i en slags rullende projekt

    En 20 år gammel bil har fejl, uanset mærke og model. Fejlene afhænger dog i nogen grad af mærke og model

    Jeg ville allerførst være realistisk omkring at finde en værdi på en færdig bil. Simpelthen fordi du så har en ide om erstatning fra forsikring ved tyveri, brand eller ulykke.

    De fleste biler af denne årgang har jo forsikringsmæssigt en meget mindre værdi end for en som har brugt 500 timer på bilen. Det ses gang på gang folk forventer at deres bil er 3-4 gange prisen værd, men ikke har afstemt dette med forsikringen

    Ud fra værdien kan du så også gennemgå en interessant bil, også begynde at regne baglæns. Hænger prisen, timerne og materialer sammen med en i god stand

    De fleste biler i de årgange har rust, nogle mere end andre. Motorerne var oftest simple na motorer, og derfor ikke nær så følsomme som en mere moderne motor med diverse følere.

    Hvis vi snakker en projekt bil der skal sættes i stand ville jeg også overveje hvilke biler andre kan være interesseret i at give penge for. En bil til 8000 kr, hvor en i god stand koster 15.000 kr efterlader ikke meget til dele og arbejdstid


  • Asbjørn F
    Asbjørn F Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #14   5. maj 2020 Til både Trolle og Mirza, tak for input! 250 lyder på mange som om at det er skillepunktet mellem okay karroseri og rust, uanset behandling og passe niveau. Så ved alt derover kan jeg godt regne med selv at skulle under den- haha!

    Rene- Jeg satser på at jeg i sidste ende finder en fornem bil til 12-15000, da jeg, som du også før har skrevet, vil ende med at bruge det meste af tiden på at rette op på alt det som mangler. Jeg håber på at kunne skaffe noget, som er 80 procent ren køreglæde og tyve procent 'Arg øv nu skal det lort også skiftes'
    Men jeg bevæger mig længere og længere væk fra fransk bil ideen, da jeg på flere fora har læst mig til, at man kan finde en velholdt undervogn og motor, men at den i sidste ende eksploderer elektrisk og derfor er en stor bunke metalskrot....
    Hence- Japansk slut halvfemser og gerne med den simplemotor, uden de tossede følere.... Mine forældre har selv en 2015 Peugeot 308. De var ude og betale 13000 for en ny føler+bluemotion kasse da den besluttede at den ikke skulle du' mere.
    Det kan jeg ikke overskue smiley


  • #15   5. maj 2020 #12 Trolle P
    Jeg har en der ikke mener det samme, og så vidt jeg ved, har han godt styr på biler.

    Nu vil jeg ikke udstille herren, men en med en Yaris som har rundet 350.000 km, der skrev han at den kører som da den var ny.
    Det spørger jeg så ind til kritisk, og dertil skriver han:
    (citat) "Ja det gør den da. Det da stadig en møg kasse på hjul men selve bilen køre som da den var ny. Vis man sørger for at lave de ting der er dårlige/slidte, så skulle den da gerne køre som da den kom vejen første gang."


  • #16   5. maj 2020 Ja det er da mig der har skreven det Martin. og ja den møg kasse på hjul køre som da den kom på vejen. Men har så også gået bilen total igennem med alle slid dele udskiftet i undervogn bremser og alt andet jeg kunne finde der bare var lidt slidt på den. og nej det kan ikke betale sig, men har det med at overdrive med at gå ting igennem på mine biler når først jeg har skilt dem af. og grunden til det ikke kan betale sig er det da kun er en bil til 10.000 kr Max nysynet. ikke at den står mig i mere i kr i stumper og indkøb. Men man skal ikke regne de timer med jeg har brugt på den. Men det gør jeg så heller ikke da jeg bare har gjort det for at få en bil jeg ved er i orden smiley . Har oven i købet lige smækket en ny kobling med forstærket tryk plade i den. da den begyndte at glide i 5 gear for lidt over en uge siden. da jeg har opgraderet motoren lidt i hk/nm. og det ville den orginale type kobling/trykplade ikke være med til.

  • #18   5. maj 2020 helt enig i det trolle. Jeg gjorde det også mere fordi jeg er kan lide at tjekke op på alt,så det er mere en hobby for mig. plus det er en af de mest simpel biler at udskiftet dele på. men ja det kan overhovedet ikke betale sig at gøre vis man tænker på timer og pris. plus jeg forventer heller ikke min bil er mere vær pga af det jeg har gjort ved den. for syns tit folk tror deres bil er mere vær,pga af de har skiftet en helt masse nye stumper på så gamle biler. når de har bilen tilsalg og det er de nu ikke jeg kan da ikke få mere for min nysynet end en bil magen til min der også står pæn og kun har fået skiftet de stumper der er gået helt til og hvor bilen også er nysynet. så har ingen fantasi høje priser i hovedet pga af det skulle gøre bilen mere vær. Men nu lavet jeg også kun bilen op,pga jeg skulle have en nummer 2 bil med bagsæde i også. og fald lige over sådan en til skrot prisen jeg kunne lave op. så den skal være heldig med jeg købte den,ellers hade den nok været oppe i den store bil himmel nu. for det var noget af en omgang den fik

  • #19   5. maj 2020 #11

    "Men det er lidt sjovt at folk altid sammenligner en der har kørt 400-500k km som har fået skiftet alt og er blevet super velholdt med en der har kørt 100k men er blevet mishandlet.."

    Jeg gør det ikke altid.... smiley

    Og overdrivelse fremmer forståelse, ihvertfald hos de fleste smiley

    Mine indlæg er nok også lidt farvet af at jeg gør som Freeay, eneste tidspunkt mine biler er på værksted er når de skal Spores. ejer ikke sporings udstyr.. Endnu smiley


  • #20   5. maj 2020 En anden ting....

    Vil faktisk garantere at min bil kører bedre end da den var ny.
    Alene dækkene, nye moderne bredere og lavere profil gør den ik sejler.
    Dertil nye bærearme og powerflex bøsninger over alt, gør altså underværker på sådan en gammel Sierra fra 91.


  • #22   5. maj 2020 Hvorfor skulle rust være mere udtalt på en bil der har rundet 250.000 km end en der har rundet 150.000 km

    Jeg er klar over at salt osv fra vinterkørsel er hårdt ved bilen, og jo flere km jo oftest flere km om vinteren. Men regelmæssig undervognsbehandling, pleje og måske opbevaring i garage har efter min mening mere indflydelse end km

    Franske biler har jo haft dårligt ry med el problemer, men har altså svært ved at se en ældre Peugeot eller Renault skal være et dårligere køb end en Toyota. For dit budget kan du faktisk få en clio II dem kører der trods alt en del af stadig

    At sammenligne med en ny moderne bil med addblue giver ingen mening, det kan ramme alle nye og moderne biler.

    Jeg vil stadig gå meget efter vurdering af den enkelte bil frem for en generel betragtning af mærke og model. 20 år på vejene sætter sine spor, særligt hvis det bare har været en daily driver eller måske endda en vinter bil for en med en fin sommerbil

    Vær realistisk om køb og budget til udbedring af fejl og mangler, samt en fornuftig buffer til drift


  • #24   5. maj 2020 #21 Du bliver nødt til at prøve lidt hårdere for at bringe mit pis i kog.

    hvis det var så ringe, hvorfor lå den så med Bmw M3 og Mercedes 190evo i rally/Touringcars ?

    magen til gammelsur mukkenrøv skal man vist lede længe efter smiley


  • #26   5. maj 2020 platformen som gade og bane bilerne kørte med.var jo.den samme. opgraderinger på tværs af bane bilerne var vel ca. de samme om de hed ford, bmw eller Mb.

    Sierraen var dog igennem en udvikling op igennem årene. de første årgange led under deres design gjorde dem til en flyvinge. de sene årgange som min knap så meget smiley


  • Asbjørn F
    Asbjørn F Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #27   8. maj 2020 Jeg har kigget på sådan nogle Clio'er. Jeg ved ikke om det er fordi jeg er liiiidt biased, men jeg har en opfattelse af Renaulter, hvor de i mit hoved bare er det laveste af Fransk 'kvalitet'
    Tak for alles input og fin diskussion om Sierra!
    Sådan en ville jeg nu ikke være ked af at køre rundt i, de har sgu sin charme. Ægte halvfemser-brian-bil.
    Jeg håber på at jeg kun skal have den til værkstedet når jeg skal synes, de er trodsalt relativt nemme at skrue i, afhængigt af mængden af rust.. Der er en finne på youtube, som laver guides med netop Corollaer. Med dem og håndbogen, så kan det næsten ikke gå galt smiley Glædelig bededag til jer alle smiley


  • #28   8. maj 2020 En god måde at afgøre kvaliteten af en 20 år gammel bil på er, at se hvor mange af dem som kører på vejen endnu

    Kører der mange af dem er det oftest fordi de er til at holde i live uden tunge omkostninger til rust og vedligehold

    Møder du en hver andet år så er det fordi de er rustet væk, eller omkostninger til vedligehold ødelægger budget

    Der er stadig mange clio II, det er fordi de ikke ruster vanvittigt og dele samt vedligeholdelse er rimelig


  • Deuce
    Deuce Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 41
    #29   9. maj 2020 Er det denne model du ønsker at købe?

    profilbillede
  • #30   9. maj 2020 Den er død den dag du ikke gider smide flere penge i den.

  • Deuce
    Deuce Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 41
    #31   9. maj 2020 Nå men kan så regne ud at det er nok ikke sådan en du vil have men JEG har bare altid synes at lige netop den model var rigtig fed

  • #32   9. maj 2020 Ja det er primært rust der æder den op, alt andet fungerer på sådan en, min egen fra 2001 som kun har kørt 120k km holdes også kun kørende fordi den næsten ikke koster noget at have, indtil jeg snart får købt ny/nyere bil, kan klart anbefales! smiley

Kommentér på:
Hvornår er en Toyota Corolla fra slut 90-0 død?

Annonce