{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 208 anhængertræk
  • #1   10. maj 2020 kig på fstyr.dk

og find typegodkendelse på din bil via ret.nr.

så kan du se hvad din bil er godkendt til

• #2   10. maj 2020 Det er 1,5'eren der må trække mere, hvorfor ved jeg ikke smiley

• #3   10. maj 2020 Præcis og det giver jo ingen mening og i de data jeg kan se er 1,5’eren endda 50 kg lettere hvorfor det virker noget mærkeligt at den skulle måtte trække mere

• #4   10. maj 2020 Gør som Dennis gsi siger.
    For deres påhængsgodkendelser går efter hvilken miljø krav de er blevet godtkendt med.. så de må ikke trække møj men har så fået en lempelse på grønejerafgiften
    Ellers ring til din lokale Peugeot forhandler imorgen og høre dem ad hvad bilen må trække

• #5   10. maj 2020 100 hk hdi må tage 700 kg på krogen. 120 hk hdi må tage 1150 kg, men endnu mærkeligere 1,2 82 hk benzin må køre med 1150 kg på krogen.

• #6   10. maj 2020 1,5 bluehdi er også kun 75 og 100 hestes smiley

• #7   11. maj 2020 #5
    Hvor meget vægt en bil må køre med på krogen hænger på ingen måde sammen med bilens evne til at trække lasten

Det hænger udelukkende sammen med bilens evne til at stoppe vogntog, så måske der er nogen forskel på bremserne der spiller ind

• #8   11. maj 2020 #7
    Er det da ikke et krav at vogntoget skal kunne sættes i gang op ad 12 % stigning?
    Det var jeg overbevist om, af samme årsag er det tit biler med et lavt gearer 1. gear, der kan vejes op til en tungere trailer end andre biler i samme størrelse.

• #9   11. maj 2020 #8
    der er sikkert nogle bestemmelser omkring krav for at få lov at godkende en bil til en bestemt påhængsvægt

jeg mener bare, at selvom der er en bestemmelse om du skal sætte i gang på 12% stigning i 1 gear så fortæller det stadig intet om evnerne til at trække en trailer eller campingvogn på en almindelig vej

derudover så mener jeg personligt at vores dumme be regler faktisk gør mange kører for små biler i forhold til trailer/campignvogn. En stor tung bil med stor motor og bremser kræver jo oftest be kørekort selv med en almindelig boogietrailer eller lille campingvogn

• #10   11. maj 2020 6 trins gearkassen der ofte sidder på 1,5'eren er i 6 gear lavere gearet end 5 trinskassen i 5, så du har muligvis ret mht gearingen

Kommentér på:
Peugeot 208 anhængertræk

Annonce