{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.408 visninger | Oprettet:

Maling af chassisramme? Hvilken grunder og maling? {{forumTopicSubject}}

Maling/rustbeskyttelse af chassisramme?

Et kommende projekt er at få renset det rust af som er på chassisrammen.
Derefter males..
Hvad ville I male det med? Jeg tænker en primer med rustbeskyttelse og så ovenpå et par lag sort maling?
Jeg har læst at 2 komponent epoxy maling skulle være bedst?


Hvilke produkter har I prøvet og har gode erfaringer med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af chassisramme? Hvilken grunder og maling?
  • #1   12. maj 2020 Inden du gør dig tanker om at lave noget som holder: DET SKAL SANDBLÆSES. Selv den bedste 2K epoxy grunder kan ikke holde porerust for døren.

    Hvis det var mig: Den ramme har allerede så meget rust (sorry to say) at jeg bare ville give den alm undervognsbehandling og krydse fingre.


  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #2   12. maj 2020 Det vil jeg også mene, en god tur med damprenser og så noget gennemtrængende tynd oliebaseret behandling. Ellers lad Dinitrol gøre det de ved hvad der er bedst.

  • #3   12. maj 2020 Få den blæst og de steder der gør det kan oftest tilbyde dig efterbehandling så som metalisering epoxy eller pulverlak eller hvad man nu vælger det kan de også rådgive dig om

  • #4   12. maj 2020 det ligner en gammel amerikaner set ud fra billedet så hvis man magter det så løfte karossen af skille det hele ad og sandblæse det hele og ja noget 2 K grunder og 2K maling så spiller det max men det er luksus løsningen ellers gøre som fortalt tidligere godt med dinitrol specielt inde i hulrum og så bare håbe er det en model der er værd at ofre pengene på hvad er det for en bil ?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #5   12. maj 2020 Hvis pengene ikke skal være spildt, så skal det som nævnt splittes helt ad og sandblæses først. Ellers er det lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen, det varmer en kort periode og så fortryder man at man gjorde det.

  • #6   12. maj 2020 Por15

  • #7   12. maj 2020 Jeg har rodet med POR15 masser af gange: Synes det er noget hø. Det binder vistnok kun ordentligt på rust og ikke på glatte flader og slet ikke på gammel maling. Men det må du selv tjekke op på.

  • #8   12. maj 2020 Det er en 1995 landcruiser. Står ellers super flot men som I kan se er der lidt på rammen som skal laves inden det bliver rigtigt slemt.

    Nogle nævner damprenser.. er det en man kan leje et sted eller skal jeg have et firma som laver undervognsbehandling til at gøre det.


  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #9   13. maj 2020 En damprenser kan måske lejes ved delphin, loxam eller andre udlejningsfirmaer. De findes også hos landmænd, entreprenører eller nogen som gør stalde rene. De kan skrælle løst rust af, bare pas på dine gummimanchetter, eller skal en landkrøjser nok kunne tåle en god tur. Hvis du kan hæve den fra jorden er det selvfølgelig at foretrække.
    Dinitrol ved jeg laver specialbehandlinger til en som din, de renser den også med damprenser. men det koster nok også omkring 5000,-.


  • #10   20. maj 2020 Prøv at undersøge sodablæsning eller tøris blæsning

Kommentér på:
Maling af chassisramme? Hvilken grunder og maling?

Annonce