{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Valg af nyere bil! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har lidt i tankerne at opgradere min bil! pt kører jeg rundt i en Golf 4 GTi, den kører rigtig fint. Men tænker at lave en opgradering.
Jeg har haft kigget på en Golf 6 1.4 TSI 160 Highline dsg. Rigtig fin bil.
Har også haft kigget på noget Polo Gti..
Drømmen er lidt en Golf 6 GTI. Men de er ret dyre.
Jeg er på udkig efter noget sjovt vogntøj!

Men nu er VW ikke det eneste i hele verden, så hvad tænker i er et godt køb?
Kører ikke særligt mange km.
Budget omkring 125.000kr

Hilsen
Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af nyere bil!
  • #2   12. maj 2020 Civic type R, eller hvis man ikke er bange for værkstederne en e92 330Ci

  • #3   12. maj 2020 Hvad med en Ford Fiesta st?. De laver biler med motor helt fra 140hk til 200hk. Jeg har selv en Ford Fiesta dog ikke st, men diesel med 95hk og jeg er næsten helt sikker på at min næste skal være en Fiesta st, det vil være vildt sjovt i sådan en lille bil med F.eks 160 eller 200hk smiley

  • #4   13. maj 2020 Lad være med at købe den skodmotor. Find dig noget andet.

  • #5   13. maj 2020 Hvem snakker du til?

  • #6   13. maj 2020 behold den du har. billigere bliver du ikke køres.. Og så vent ind til du har penge til at købe evt en golf 6 gti du drømmer om.

  • #7   13. maj 2020 Hellere vente til golf 7 og håbe MQB platformen ruster mindre end golf 6:)..men ellers helt enig med free

  • #8   13. maj 2020 Vente lidt og øge budgettet lidt. Seat Ibiza 1,8 TSI Cupra 3dørs. Der er flere til salg omkring 140-160 tusinde.

  • #9   13. maj 2020 Vil råde dig til noget kedeligt men som jeg ville ønske jeg selv havde gjort.
    Behold din bil. det er en G4 så dele er lette at få. Billige at købe og den er let at skrue på så. Samtidig er de ikke plaget af ret mange fejl generelt.
    Spar sammen og brug pengene til udbetaling på et hus eller lejlighed. Hvis du e single så en fin 1-2værelses lejligheden, afhængigt af hvor i landet selvfølig. Jeg har selv købt bolig alt for sent ifølge mig selv. Havd jeg køb en lejlighed da jeg var 19-20år havde jeg nu haft den i 11-12år og der ved havde en fin friværdi og bo billigt.

    Har selv lige købt lejlighed og kommer til at bo for 5500inkl varme,vand skatter, ejerforening, internet og el.
    Men da bankerne vil havde du har et kæmpe rådigheds beløb så det lettest at havde en ældre bil man selv holder kørende. Efter du har købt og boet i nogle måneder (jeg vil sige et år) så kan du se hvad det rent faktisk koster og derved sagtens kunne købe den bil du vil havde..

    Det er et røv kedeligt råd men nøj hvor ville jeg ønske jeg havde købt tidligere


  • #10   13. maj 2020 Det er ikke noget dårligt råd.. men måske så har han midlerne til begge dele.. at eje bolig giver tryghed men at have en hobby giver lykke..

  • #11   13. maj 2020 #10
    Korrekt men det er lettest med trykhed først og så leg bag efter hvis man er single.


  • #12   13. maj 2020 Der er flere faktorer i det, vil jeg sige. Siden jeg afsluttede skolen, har jeg boet 9 forskellige steder. Hver gang jeg har flyttet, har det været pga. job. Jeg synes bare ikke at jeg har kunnet få det til at fungere med at blive ét sted, så jeg bor stadig til leje. Og til november skal jeg flytte igen for at komme i det rigtige skoledistrikt.

    Og det reducerer da også mine leveomkostninger betragteligt at leje, men der er selvfølgelig så heller ikke nogen opsparing i bolig.


  • #13   13. maj 2020 Sø proppel.. det kommer alt sammen an på.. dwt er ikke billigt at købe lejlighed og finde ud af 2 år senere at den er for lille eller man skal flytte pga arbejde.. oprette lån mm.. det jeg ville gøre og det jeg for såvidt også har gjort er at nyde min hobby og spare op ved siden af indtil jeg har mindst 20% til lånet så jeg kun skal optage realkreditlån..

  • #14   13. maj 2020 Altså... Man kan sige jeg kan jo sagtens optage et lån... og købe en Golf 6 GTi.. men det kommer også an på så meget.. månedlig afdrag, forsikringer osv.. er pt i lærer som elektriker, så der skal også være penge til eventuelt lejlighed når jeg kommer der til..
    og som sagt skal man også huske at nyde ens hobby.
    Kan også se det fra et andet perspektiv, at en bil er ikke altid en investering.. men man lever kun en gang......


  • #15   14. maj 2020 Jeg har selv lagt 20% i udbetaling og er gået direkte til Real kredit. Jeg har samtidigt haft råd til at køre motorcross. Og køte PT i en Mercedes S211 E270CDi jeg ville helst havde hus men udgifterne ville stige med 3-3500kr mere om måneden og dem ville jeg hellere spare op af ved siden af da jeg er single... Selvfølig skal man nyde sin hobby og nyde livet. Jeg havde valget mellem et værelse på 21kvm til 4700kr om måneden, fælles toilet,bad og køkken og uden internet. Eller betale 5500kr og få 41kvm lejlighed med eget køkken og bad.samt vaske maskinen og tørretumbler og meget mere. Det givet mig et større frihed beløb . Selvfølig hvis man har planer om at flytte rundt efter endt lære tid så det lidt dumt. At købe en G6 over en trofast G4 som lærling ville jeg ikke selv gøre.


  • #16   14. maj 2020 Grunden til jeg har tænkt mig at lave en opgradering.. er pga reperationer osv. en bil fra 2012 burde ikke skulle servicers lige så meget som en golf fra 01. Altså med de penge jeg har haft brugt på reservedele, så kunne jeg have haft en golf 6 i et par måneder betalt.
    plus jeg har stadig 2 år tilbage af min lærertid, og der kan jeg sagtens nå at betale en meget stor del af bilen af.
    Plus lidt "arbejde" i fritiden.. Så bliver den hurtig sparet sammen.


  • #17   14. maj 2020 Du kommer ikke til at spare penge på slid dele,og service plus divs andre ting der kan gå til på en lidt nyere bil. da en bil fra 12 af stadig er en ældre bil. især ikke med dem du kigger på vis der er en motor der ryger så bliver det hurtig rigtig dyrt. Så køber du sådan en bil Så skal du sætte en del penge af til vedligeholdelse, også mere end det du gør nu. ikke at sige motoren ryger og de ting men alt kan ske. plus køber du en med en dsg Q200 gearkasse i som de biler tit kommer med,i de små motore så bliver det i nu dyrere vis noget går galt med det.

  • #18   14. maj 2020 Jeg vil gerne den modsatte vej. Fra min Mercedes (fordi den koster 1500kr om måneden i forsikring og ejerafgift) vil gerne ned i en Octavia,new Beetle, golf 4 tdi fordi dele ikke koster noget og fordi de er simple og stabile De nyere biler koster bare kassen i sensorer og andre mærkelig fejl.

  • #19   14. maj 2020 Værditab er nok væsentligste faktor Økonomisk set du bør regne med.. hvis du virkelig ska kigge grundigt på de 2 øser .

Kommentér på:
Valg af nyere bil!

Annonce