{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Bremsekaliber renovation. Stempel {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen derude.

Mine bremsekaliper ligner lort og har derfor besluttet at renovere dem, da jeg fandt ud af at det var meget billigere??.
Jeg bestilte et renoveringskit over autodoc. Men stemplet som jeg modtog i renoveringkittet matcher ikke mit gamle.

Dimentioner, højden og diameteren matcher, men det er selve designet. Mine gamle har et kryds design på overfladen som trykker mod klodserne, men de nye har et fladt design med 2 huller i siderne.

Ved i om det er ok at komme dem i? Eller skal man have fat i nogle med samme krydsmønster?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsekaliber renovation. Stempel
  • #1   13. maj 2020 så længe det bliver ens i begge sider har set intet og betyde.

det er være hvis man kun, ændre det i en side, så risikerer man den bremser lidt mere i en side,

• #2   13. maj 2020 Nu skriver du ikke hvilke, om det er foran eller bagved.
    Heller ingen info om bil.
    Nogle klodser har tapper på bagsiden som skal passe i stemplet.
    Så det billigste og nemmeste vil nok ud fra dit spørgsmål, og din info, ville nok være at skifte dine kalibre komplette.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #3   13. maj 2020 Hvis det er stempler der skal skrues tilbage er designet på overfladen vel bare designet til to forskellige presser ?

• #4   13. maj 2020 Bughi boy det er en colt fra 2005. Det er bag kaliber. Klodserne har ikke noget mønster som stemplerne skal passe i.

Det er som rsp 36, stempler som skal skrues i men med forskellige pressedesign. Og det er pressedesignet som hør mig lidt nervøs, man skal jo helst have alt til at ligne den gamle reservedel.

• #5   13. maj 2020 Er der ikke sådan nogle 2 "styr" på bagsiden af klodserne hvor stemplet kommer til at presse ?

Det er der ofte bagpå, også derfor at stemplet bagi nogle gange er med kryds så det passer ind i styrene ellers vil det bare dreje rundt.

• #6   13. maj 2020 Derfor køber man renoveret calibre m klodser ....og garanti..

• #7   13. maj 2020 Der er også folk der køber en ny gearkasse for 20.000kr i stedet for at renovere den gamle for 3-4000kr

• #8   13. maj 2020 caliper med indbygget håndbremse kan være noget lort at renover.

• #9   13. maj 2020 Det kan godt være.. men det er godt nok billige lærepenge.. er generelt fortaler af at reparere ting end smid ud kulturen...

• #10   13. maj 2020 syns ikke caliber med indbygget håndbremse er noget lort at renoveret. har renoveret de modeller rigtig mange gange, da jeg altid renoveret dem vis huset er i orden og ikke tæret, har lige renoveret begge mine caliber på min passat for et månede siden ca. Og som sagt så lang tid udluftning gevindet er ok og caliber ikke er tæret ved akslen ved håndbremsen. så er det noget billigere at sandblæse caliberen,og sætte nyt O-ring stempel støvhætte og divs i. Og sådan et renoveringsæt koster ca 150 kr med stempel. Så der er en del at spare ved selv at gøre det. Men ja caliber uden håndbremse i er da nemmer, men det drejer sig ikke om mere tid.en 10/15 minutter mere at renoveret dem med håndbremse i. har så også renoveret begge caliber foran på min passat og min Toyota under et år Siden. Så Vis huset er i orden så er det da spil, at smide ud eller giver i bytte til nye vis de vil have de når man køber nye. Og ang det med de stempler det gør ikke noget hovedet er lidt anderledes bygget.bare når længden og omkredset er det samme,og inder mål vis den er med håndbremse. har selv fået flere sæt hvor hovedet ikke var hel magen til. Og det har ikke gjort noget som helst forskel,

• #11   13. maj 2020 men hvis man renovere kaliber eller generelt bremse ting.

så kræver det man ved hvordan man gør
    ikke fedt og få noget lavet forkert, så man ikke kan stoppe igen.

og har set folk, lave sjove ting ved bremser

• #12   13. maj 2020 Mirza du har ret. Som freeway skriver så koster et kaliber repsæt 100 kr ( alle o-ringe, gummimancheter og stempel ig udluftnibgsventil inkl. Smørrelse) sliderpins koster 50 kr. Såfremt man ønsker disse udskiftet. Min mekanikker ville have 3.800 kr eks. Arbejdstid, så vi nærner is de 5.000 kr. I alt for nye kaliber.

• #13   13. maj 2020 Men freeway jeg forstår ikke at folk syntes at kaliber bagi skulle være svært. Mine kaliberer kræver kun at kan afmonter håndbremsekablet som tager 2 min. Måske anderledes når det er et indbygget håndbremsesystem???

• #14   14. maj 2020 #13.
    så har du ikke prøvet og renover et kaliber med indbygget håndbremse,
    hvor mekanismen til selv håndbremsen er gået i stykker/har sat sig fast.

det kan være bøvlet og få skifte/til at virke igen.
    også skal man på en værksted, som mekaniker, ikke stå særlig længe før, det er billiger og skift ud til nyt.

nu koste de fleste kaliber ikke så meget, som de har gjort(jo nogen mærke er dyre)
    men med en time pris på værkstedet, som skal regnes med så blive en renovering hurtig lige så dyre som nyt kaliber.

men gøre man det selv og har alt værktøjet til ja så er der tit billige og renovere

• #15   9. jun 2020 50 euro på Ebay

• #16   10. jun 2020 Allan er det for en ny kaliber? Jeg fandt faktisk ud af at autodoc havde dem til 480 kr. Så det var ingen gang besværer værd. Især da jeg fik en fartbøde på 1000kr. For at køre 64 på en 60'er vej men jeg var på vej over for at hente siliconefedt til kaliberne. Så allerede der var det hele spildt.

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #17   10. jun 2020 #16 tak for et godt grin smiley

• #18   11. jun 2020 Sur røv smiley

Ja helt ny

Kommentér på:
Bremsekaliber renovation. Stempel

Annonce