{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

Alarm LYD! {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har lige købt en vento, der sidder self. alarm på, da den jo helst ikke skulle forsvinde.

Men så lyder mit spørgsmål:
Den alarm der er moteret på bilen (tidligere ejer har monteret den), den siger BIP når der låses og BIP x 2 når der lukkes op.. men har hørt rundt omkring sådanne alarmer skulle være ulovlige i DK???

Det er ikke så fedt da jeg står og skal til toldsyn (da den er fra Tyskland)

Håber der er nogen der ved noget om det, evt. steder det står?

På Forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alarm LYD!
  • #1   28. feb 2007 skulle den være ulovlig fordi den siger bip?

der er godt nok nået om at mange nye biler ikke siger noget mere, men jeg tror da ikke at det ligefrem er ulovligt...

du må ikke kunne forveksles med en sirene under udrykning så den må ikke ved et uheld komme til at sige noget som minder om det imens du kører...

• #2   28. feb 2007 nej.. men jeg fik det bare af vide af 3-4 stykker der sagde det til dig.. fx. den populære VIPER-Alarm skulle ikke være lovlig grundet den lyd der kommer når man nu åbner.. og spurgte en kammi i dag.. han sagde du kan faktisk få båder for det?

lidt latterligt, når man har en alarm på sin bil for IKKE af andre stjæler den :S

• #3   28. feb 2007 OK chockscensor er ulovlig?
    det er der nemlig også på den.. og den er RØV følsom hehe skal lige havet stillet på den.. men det må der ikke være?

evt. nogen steder der står regler inde for det område?

• #4   28. feb 2007 du for ikke nogen bøde for chocksensor...

det er kun hvis den stor MEGET følsom så bare man slår en skid 50m væk går den i gang...!

den må jo gerne stå sådan at hvis en eller anden baldrer en rude eller sparker dit sidespejl af så går den i gang...

det er der ikke nogen der siger noget til...

• #5   28. feb 2007 ok.. men hvad med lyden?

Min fars caravelle, når den holder ved siden af og sidedøren lukkes starter alarmen.. så den er MEGEt følsom?

• #6   28. feb 2007 Hey Gutter

shocksensor er ikke ulovlige ved ikke hvem der har sagt sådan noget pjat.

De bip lyde er lovlige, de er KUN ulovlige hvis de bruger bilens org. horn til at bippe med, det må de ikke, men der må godt sidde en anden sirene enhed der laver bip eller tale lyde etc.

• #7   28. feb 2007 Ahva?? Hvor i alverden har i de påstande fra?
    Jeg har da aldrig hørt om det?

• #8   28. feb 2007 Min alarm larmer høj, både ved åbning og lukning, og dette er netop meningen! Det har en preventiv effekt, der er langt mere effektiv, når folk kan høre at bilen rent faktisk giver lyd fra sig!

• #9   2. mar 2007 Man skal høre meget før ens øre falder af

• #10   2. mar 2007 Det er så IKKE lovligt længere at alarmerne giver lyd fra sig ved til og frakobling, ej heller må de hyle i mere end 30 sek, hvorefter de skal holde pause til ny aktivering af f.eks.døren. efter 5 aktiveringer skal alarmen koble den pågældende zone fra, så den ikke hyler i døgndrift grundet en defekt kontakt eller lignende. De nye regler er et såkaldt EU direktiv. og så nye er de så heller ikke, desværre oplyser de færreste alarmsælgere om dette, ligesom de heller ikke oplyser om alarmen er CE eller P&T godkendt, eller forsikrings godkendt for den sags skyld

• #11   2. mar 2007 Men, men. jeg kan faktisk ikke huske hvornår dette trådte ikraft, mener faktisk det er omkring i 2000, så er din bil fra 90 erne er den således monteret før dette blev "ulovligt" og kan derfor ikke kasseres på dette, da loven omkring dette ikke er bagudvirkende

Kommentér på:
Alarm LYD!

Annonce