{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.353 visninger | Oprettet:

Forventelig rabat ved køb af ny bil {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder på at købe min første nye bil. Jeg har kig på en CitrCitroën C4 Cactus, men det er næsten underordnet. Bortset fra, at der ser ud til at være nogle gode kampagner nu her.

Mit spørgsmål går på, om I har oplevet, at der er noget at handle op ved køb af ny bil? Min gamle bil vil de ikke give meget for, og de lægger op til at den nye bils pris er Citroëns vejledende pris og anhængertræk (som jeg skal have eftermonteret) ligeledes koster listeprisen. Er det normalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forventelig rabat ved køb af ny bil
  • #1   14. maj 2020 Jeg købte en ny Peugeot 208 i 2018. Alura sky edition. Det var en af deres kampagne modeller. Sad og snakkede pris og så sagde sælgeren: Du skal jo have lidt rabet. Så du får 10.000kr af prisen.

Når du har fået en pris af forhandleren kan du sagtens kører hen til en anden Citroën forhandler og se om han kan gøre det billigere.

• #2   14. maj 2020 Ved Seat fik jeg 35.000 i rabat på en Seat Tarraco 2.0
    TDI uden at spørge. Og tidligere Besøg ved Ford gav han intet rabat. Har prøvet begge muligheder

• lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
    #3   14. maj 2020 dyr bil=stor rabat
    billige bil= lille rabat

• #4   14. maj 2020 Det er ikke unormalt, at der ikke er det store at komme efter på en mellemklasse bil i kampagneudgave. Men prøv en anden Citroën forhandler for at tjekke det af.

• #5   14. maj 2020 Okay, tak for input. Jeg prøver at spørge en anden forhandler. Jeg forventer ikke noget stort afslag på sådan en "billig" bil, men det ville være fint at få anhængertræk monteret uden merpris.

• #6   14. maj 2020 Det kan under alle omstændigheder sjældent betale sig at få monteret hos forhandleren. Da vi købte vores S-MAX, snakkede vi først priser hos Ford Herning. 15.000 kr. for aftageligt træk. Godt så... Vi prøvede ad i Ringkøbing i stedet. Bilen ca. 10-15.000 kr. billigere end hvad de kunne gøre i Herning og træk kunne laves for 10.000 kr. Vi fravalgte dog alligevel trækket her, men købte bilen hos dem.

Den lokale Auto Partner kunne sætte træk på for ca. 7.000 kr. Fint nok så langt. Men delene i sig selv kostede så kun ca. 3.600 kr. inkl. originalt ledningsnet fra Ford. Min bror monterede det. Det tager en halv dags tid. Det er komplet urimeligt, at de skal have så meget i timeløn for at montere et skide træk på bilen...

• #7   14. maj 2020 Helt enig. Det er ret heftige priser.

• #8   14. maj 2020 Hvis de ikke tjener en skid på bilen så skal der jo lidt i kassen på eftermontering. Der er vist ingen der bliver tykke og fede af at sælge nye biler

• #10   14. maj 2020 Øøøøh, de bygninger rummer service mv, og konkurrencen er hård så de kan ikke bare slå et telt op på en pløjemark...

• #11   14. maj 2020 Jeg er med Martin på den her. Der ville ikke kunne betales store bilhuse, høje lønninger til sælgerne osv., hvis der ikke var noget at hente på bilsalg. Uafhængige mekanikere har jo slet ikke råd til sådan nogle ejendomme.

• #13   14. maj 2020 #8 Jeg kender flere som bliver tykke og fede af at sælge nye biler smiley

• #14   14. maj 2020 Er det i grunden ikke også fortrinsvis relativt fattige mennesker, der bliver tykke og fede? smiley

• #15   14. maj 2020 #14 tror vi er ude i en metafor her smiley

• #16   15. maj 2020 Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der er tykke og hvem der er fede. Jeg har aldrig solgt nye biler.

Jeg kan huske at jeg fik fortalt af min tidligere sælger og chef, at der ikke var noget relativt at hente ved at sælge nye biler. Det hjælper lidt, jo mere udstyr der skal proppes i bilerne.

Men pengene skal tjenes på værkstedet.

• #17   15. maj 2020 Jeg kender flere bilsælgere, og de har forskellig tilgang til at sælge mange biler, og tjene på det.

En af dem gider slet ikke private kunder, kommer der en hen til ham i butikken, sender han dem videre til en af de andre. Han vil kun sælge til erhverv, og sælger typisk flere biler på samme ordre. Og de samme kunder kommer igen og igen.

En anden tager nye specialbiler hjem, som der er færre kunder til, men dem der vil have de biler, betaler gladeligt fuld pris, og sommetider mere, for at de hos ham kan få bilen med det samme, og ikke skal vente flere måneder på at få en fra fabrikken. Han har opbygget et ry for at have de fede biler på lager, og har sendt biler fra Aalborg til København flere gange, hvor bilerne er solgt ubeset.

Jeg kender også et par bilsælgere som sælger eksotiske biler. En af dem har en personlig rekord på at sælge 5 nye Lamborghini på en uge.

Hvis man sælger metervare, såsom mikrobiler, ja, så er det nok vanskeligere at nå nogle gode tal.

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 8
    #18   19. maj 2020 HOLD DIG FRA franske biler, her i byen er der 2 citroener med dårlig gearkasse, og citroen kender problemet men vil ikke røre dem på trods af garanti

• #19   19. maj 2020 Det er jo en evindelig diskussion smiley Svage gearkasser er ikke kun et problem hos franske biler. Desuden gælder dette jo ikke alle franske biler.

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

#20   19. maj 2020 Det kan godt være, men når så skramlet svigter er der ingen hjælp at hente, citroen tørrer lortet af på kunderne, og hvad siger det om resten af de franske biler, det samme det er de fleste biler der er født med pso (tror jeg de hedder men er ikke sikker på navnet ) motorer og gearkasser, og nu er opel med i dyngen. Så har du vundet i lotto så køb skidtet/fransk ellers køb noget der er lavet ordentlig og af ordentlige materialer der kan holde til de daglige strabasser, nu er selv mercedes er begyndt at montere franske sømkasser som motor/gear. for sata* hvor lavt kan man synke,ja jeg spørger bare

• #21   19. maj 2020 Altid godt med en god og saglig vurdering af tingenes tilstand...

Du er vel sagtens også corona-ekspert?

• #22   19. maj 2020 Hvad skal man så købe Esben?

• #23   19. maj 2020 PSA koncernen tænker du nok på.

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

#25   21. maj 2020 Nej jeg kører såmænd mercedes, de har da endnu en kvalitet som man kan stole bare lidt på, men må indrømme at efter de begyndte at montere franske motorer er det tvivlsom om det bliver sådan en igen, og hvad angår corona ....de smager som regel godt, og man bliver så satans svimmel af dem når man får mange, prøv selv.

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

#26   21. maj 2020 Piodre. no du. Mænd med hjerner kører biler med stjerner. ikke ?

• #28   21. maj 2020 Mercedes.. pffft.
    Har du set motorrummet på sådan et æsel?
    Alt er jo kastet ind med en skovl.

Alle bilmærker har deres svage punkter. Selv Mercedes. I min optik er alt der kommer ud fra fabrikkerne idag ikke værd at smide sin opsparing efter.

Kommentér på:
Forventelig rabat ved køb af ny bil

Annonce