{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Fælge, syrebad? Sandblæsning? Eller slibning. {{forumTopicSubject}}

Hey BG..
I får lige hele historien så det er lidt lettere at forstå min situation.

Jeg har fået de her fine 17” fælge af min svigerfar som sagde jeg kunne gøre hvad jeg ville med dem.
Min plan var at lave chrome fælge da jeg har prøvet og spraymale fælge før som ikke holder til stenslag og andet så det gad jeg ikke igen.
Jeg prøvede så noget nitromos? Da jeg havde læst at det skulle være effektivt og det virker, men skal nok have en 5-6 dunke til hver fælg for at nedbryde fabrikslakeringen så jeg begyndte at søge efter folk der har syrebad eller andet uden held da de sidste jeg har set herinde fra er tilbage fra 2010.

Så gik tilbage til den fælg jeg var igang med og prøvede og finde en billig løsning, og købe et sandblæsehoved til min trykspuler og gik ellers igang med den fælg jeg var startet på...
Det virker men igen så tager det alt for lang tid, plus at det giver nogle kæmpe krater som skal slibes ned og så kunne jeg lige så godt bare slibe lakeringen ned fra start, og ja jeg lærte af min fejl og kan se at det ikke altid er den billige løsning som er den smarteste vej...

Så nu står jeg med en fælg som jeg skal bruge noget hjælp til.

Min plan nu var at høre om der er en i nutiden som har et syrebad her på Sjælland helst nær Kbh og hvad prisen pr. Fælg evt. Er eller om der er nogle der kender et sted jeg kan sende fælgene hen og kun give dem syrebad uden andre behandlinger?

Samtidig ville jeg høre om der er en “let” måde at slippe af med de krater jeg nu har lavet i den ene fælg eller om det bare er knofedt som den eneste løsning.

Hvis det er den eneste løsning, og jeg måske kan give de 3 andre et syrebad, vil jeg så kunne få dem til at se ens ud? Eller vil man altid kunne se det på den ene?

Hvis i har forslag eller anden hjælp så sig endelig til, alt hjælp kan bruges smiley
Beklager det lange emne men føler at det gør det lidt nemmere at forstå..

Billedet er af den fælg jeg er gået igang med


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælge, syrebad? Sandblæsning? Eller slibning.
  • #1   17. maj 2020 Smid dem ud. Det koster mere at renovere end den fælg er værd.
    Normalt ville man få dem glasblæst, slebet og malet. Det koster ofte 500kr pr fælg alene at få blæst.

    Nogen gange kan man bruge nitromors til at fjerne lak/maling, slibe med sandpapir etc. Men uanset hvad, så er det et helvedes til arbejde.


  • #2   17. maj 2020 De bliver ikke smidt ud, i værste tilfælde må jeg slibe dem i hånden og lade det tage den tid det nu tar, der er forsiden der er værst da der er alle de små steder jeg skal ind i men er da lykkedes med halvdelen så det kan godt lade sig at gøre, det er mere om jeg så skal gøre det med de andre også eller om jeg bare kan smide dem i et bad og så få samme resultat?
    Vil lige sige at de sidste steps er at fin slibe dem alle helt ned til 2500 korn og så polere dem så i sidste ende bliver de alle slebet så min teori var at hvis de 3 andre bliver syrebadet og derefter slebet så burde de vel ligne den jeg kun sliber ikke?


  • #3   17. maj 2020 Jeg har slebet kanter på nogle gamle irrede fælge. Det er lort og kræver mange timer. Men good luck smiley

  • #4   17. maj 2020 Ja det har jeg allerede fundet ud af hehe, har allerede brugt omkring 15 timer på at slibe halvdelen af forsiden på den ene fælg men så et emne tilbage i 2010 hvor der var en herinde der tilbød syrebad for 150kr pr. fælg så hvis de 3 andre kan komme i syrebad så bruger jeg gerne lidt ekstra tid på den ene fælg smiley
    Og tak det har jeg sku brug for hehe smiley


  • #5   17. maj 2020 HnCoating i Herning tager 1500-2000kr for et sæt fælge. Incl syre og pulverlarkering i valgfri farve.

  • #6   17. maj 2020 Ja har også fundet nogle her på Sjælland der tager 2500 for et sæt fælge, men jeg vil kun have dem i syrebad da de skal være chrome og jeg selv kan lave resten så snart lakken er væk smiley
    Men tak for svar smiley


  • #7   17. maj 2020 Få dem pulverlarkeret, fik lavet et sæt hos HN coating i Herning til en yderst overkommelig pris.
    De sandblæser og pulverlak, de kan lave dem i flere forskellige farver.


  • #8   17. maj 2020 Hvad betalte du for det? Prøver og ringe rundt i løbet af næste uge her på Sjælland, tager ikke over broen for at lave dem for så er det pludselig 2000kr oveni..

  • #9   17. maj 2020 Send dem med en fragtmand men mon ikke der er nogen over på øen også, jeg gav 1600kr for det, de så ud som nye.
    En Autolakerer skulle 2500 bare for at male dem, og ca 1000 for at blæse dem.


  • #10   17. maj 2020 1600?! Det er fandme go pris hvis du siger det samtidig er et godt stykke arbejde.
    Jeg ville prøve og ringe til metacoat, der er en del på nettet der snakker godt om dem, men tror også jeg lige prøver og høre HN bare for at se hvem der gør det billigst, for umiddelbart laver de begge et godt stykke arbejde og hvad jeg forstår burde de nemt kunne fikse den jeg er gået igang med, ved hjælp af blæsning så jeg slipper for en masse besvær.

    Så et helt andet spørgsmål, nu når de skal være pulverlakeres, tror i så de ville være fedest i sort eller i sølv?
    Nu kender jeg ikke til pulverlakering men jeg er ikke så meget for almindelig chrome lakering da jeg ville have lavet rigtig chrome, men kan man få chrome i pulverlakering?

    Hvis ja så sort, sølv eller chrome?

    Jeg tænker selv sort, men jeg ved ikke om det vil passe til de her fælge..


  • #11   17. maj 2020 Kbh

    https://www.hjulfabrikken.dk/afsyring


  • #12   18. maj 2020 Du hverken kan og må få forchromet alu her hjemme. Det er en giftig proces, ved ikke engang om de må i Polen. Men du kan højglanspolere dem

  • #13   18. maj 2020 #11 ja jeg har været inde og tjekke men hvis de skal have 300kr for afsyring af en fælg alene så er det 900kr. allerede der, så hvis jeg kan betale et par 100 mere for at få dem fikset helt så kunne det godt være at jeg bare skulle gøre det og undvære min chrome polering, men det er sku svært at beslutte for det er lige så meget fordi jeg godt kan lide og rode mig ud i sådan nogle små opgaver da jeg gerne vil lære...
    Men ellers tak fordi du nævner det smiley

    #12
    Når det vidste jeg ikke, mente jeg havde set at nogle enkelte firmaer gjorde det men ikke noget du skal hænge mig op på, og hvis du siger det ikke er lovligt er det nok også bare mig der har blandet noget sammen. Men ja højglans polering var det jeg selv havde i tankerne at prøve da det ser rimelig enkelt ud når man først har et par ribbet fælge, og så syntes jeg det ser enormt fedt ud smiley

    Men igen, er det det værd når jeg har fucked den ene fælg op?... det er der jeg er lidt i tvivl...
    Men tak for svar smiley


Kommentér på:
Fælge, syrebad? Sandblæsning? Eller slibning.

Annonce