{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw rat lås, ratlås virker ikke
  • #1   18. maj 2020 Tror du skal være mere specifik omkring virker ikke.
    Sidder den fast i ratlås og vil ikke give slip
    Eller
    Den vil ikke aktivere ratlåsen og dermed gå i indgreb.

Det sidste kunne skyldtes at låsepalen enten er af en anden størrelse eller sidder et andet sted.

• #2   18. maj 2020 erfaring fra Opel
    er at man kan justere selv ratakselens position

og ved skift af rat kan det være man skal justere, før ratlås igen kan gå i indgreb.
    måske det også er sådan med bmw

• #3   18. maj 2020 Når jeg skriver virker ikke, mener jeg at ratlåsen ikke vil gå i indgreb, jeg kan prøve at sætte en video ind hvor jeg demonstrere hvad jeg mener????

• #5   18. maj 2020 Når jeg låser og slukker bilen, aktivere ratlåsen ikke
    Jeg kan stadig dreje på rattet (self med mere modstand i slukket tilstand) men kan stadig drejes hele vejen rundt med kræfter.

• #6   18. maj 2020 Video

profilbillede
  • #7   18. maj 2020 man kan ikke lægge videoer op i forrummet

• #8   18. maj 2020 Vi klarer os uden videoen, forstår problemet.
    Selve rattet bør ikke have noget med ratlåsen at gøre, det er på ratstammen.
    Her gør de det omvendte, disabler låsen.
    https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=963009

Her er et fiks af en der har sat sig på en e36:
    https://www.youtube.com/watch?v=XBDc3QIkAxs

Burde give dig lidt inspiration. Har du rodet med tændingslås eller lign for at få rattet af.
    Hvis du var meget voldsom med rattet, kan du vel i teorien have knækket låse palen, lidt som når bad Guys volder den. (jeg tror dog at der skal betragtelig mængde kraft til for at den giver sig)

• #9   29. maj 2020 Jeg tog ikke så hårdt fast, måske skal bilen "have at vide" den hsr fået nyt rat, ratlåsen virker stadig ikke

• #10   29. maj 2020 Tror det handler om mekanisk tilpasning. Som jeg forstår det er ratlåse relativt simple mekaniske konstruktioner. Tror ikke der er noget elektrisk/elektronisk på ældre biler og nok heller ikke på nyere bilere. På nyere biler satser man på startspærre, som blokkere forskellige kritiske funktioner som benzin pumpe etc.

• #11   29. maj 2020 Jeg må prøve og afmontere rattet og se om man kan se noget inde bagved

• #12   29. maj 2020 lad og høre hvordan det går. Vær evt smart at tage et par billeder til senere..

• #13   29. maj 2020 Hej Igen
    Har nu afmonteret rattet og fik drejet på retstammen hvor efter den er gået i lås kan ikke se om den er knækket nogle steder

• #14   29. maj 2020

profilbillede
  • #15   29. maj 2020 Den røde tap ser ud til at være knækket forstår dog ikke hvorfor den er gået i lås nu hvor rattet er Af

• #16   29. maj 2020 Der er ikke hul på rattet, så måske er det derfor ratlåsen ikke vil springe ind den har ikke et hul på rattet? Eller tager jeg helt fejl

profilbillede
  • #17   29. maj 2020 Her burde ratlåsen springe ind

profilbillede
  • #18   29. maj 2020 Nogen der har er bud på hvad jeg kan gøre

• #19   29. maj 2020 Ser ganske rigtigt ud til at ud har lokaliseret problemet. Ved ikke omkring den røde pal, men tænker at du nok bør google den en gang.
    Vedr hullet er der vel dybest set to muligheder, finde et rat som passer direkte, eller chance den og bore ud og slibe hullet til så det passer. Men husk der sidder airbags og andet som kan give dig et pænt rap, hvis de går af. Jeg aner ikke hvor airbaggen er i forhold til hvor hullet bør være, men vær nu forsigtig, de slår fra sig.
    Beklager at jeg ikke kan være til mere hjælp.
    Det ligner at hullet til højre for det markerede er til den røde pal hvis jeg skulle gætte. Ved desværre ikke hvad forskellen er på den hvide og røde.

• #20   29. maj 2020 Tak for hjælpen min ven, jeg tror bare jeg springer problemet over, bilen kører fint og står som smurt bolche så skide værre med den skide ratlås, betaler forsikring af en grund???? tak tak

• #21   29. maj 2020

profilbillede
Kommentér på:
Bmw rat lås, ratlås virker ikke

Annonce