{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Ankerplader/stænkskærm {{forumTopicSubject}}

Hey alle biltosser.

Der må være en som kan hjælpe mig med dette problem. Jeg er gået igang med at renovere mine kaliberer og udskifte klodser, skiver og bremseslanger. Alt er gået godt og tak for de tidligere råd til dette.

Men da jeg begyndte at på dette så jeg at mine ankerplader/stænkskærme også kaldet brake dust cover på engelsk er rådne. De forreste er tæret igennem af rust og dem bagi har ikke ret længe inden de falder af.

Jeg kan simpelthen ikke købe nye til min model, en colt fra 2005. Har ledt overalt pæ nettet og diverse skrothandler. Ved i om man kan "ombygge" dem. De er jo ret tynde og deres funktion er vel bare at forhindre skidt og snavns. Det er pisse irrerterende at alt andet skinner og så med de ruste og gennemtærede plader. Jeg tænker også på at synsmanden nok dumper pga. Dette????


Kommentarer på:  Ankerplader/stænkskærm
  • #1   21. maj 2020 Der ligger 2 bagerste ankerplader ved Sønderjysk autoophug.
    Samme sted har de 2 forreste spindler og mod gode ord og betaling vil de måske sælge dem fra.
    Det er godt nok ikke en skrothandel men et autoophug.


  • #2   21. maj 2020 prøv og find din model her inde https://mitsubishi.epc-data.com/

    også find oem part nummeret på de dele du skal bruge, er du heldig så kan du bestille tingene der inde fra, og ellers google dem, også kan det være du finder noget mere smiley


  • #3   21. maj 2020 hvis det er stænk skærm
    (ankerplader er når man har tromle bremser)

    så må du gerne selv lave nogen.
    der er ingen krav til materialer.
    så gamle grydelåg, låg fra metal spande eller hvad du finder.

    jeg har selv god erfaring med og lave dem i 2 mm alu. nem og tilpasse og banke/bukke så de passe.
    også ruster de ikke.

    eller find nogen fra en anden model/bil og tilpas dem


  • #4   21. maj 2020 Har du prøvet at købe originalt ved Mitsubishi

  • #5   21. maj 2020 #4

    Var også mit gæt, syntes tit at de kan skaffe en del, men ofte også lidt i den dyre ende, men så er det jo også originalt.
    Jeg bruger da mitsu til stumper ind imellem, de plejer at sige at de får det hjem fra Holland.


  • #6   21. maj 2020 Nej jeg har ikke prøvet mitsubishi. Men vil heller ikke smide en formue for 100 gr. Aluminium.

    Jeg prøver selv at tilpasse en fra en anden model??


  • #7   21. maj 2020 Hej
    Hvis alle muligheder er udtømte, igang med pap og klister og fiks en skabelon til at eftergøre et sæt hjemmelavede. Med en go svejser er det muligt at lave ud af elektogavanisereg 0,25-0,4 mm stålplade. Evt de hylder som haraldskrald sælger.
    Mvh Kp


  • #8   21. maj 2020 Jeg plejer vis jeg ikke kan købe dem eller de koster 1000 kr stk, at lave dem selv ud af alm 0.8 korrosion jern plade.eller at købe dem fra en ældre polo/golf,da dem kan man købe til ca 100 kr stk og tilpasse dem så de passer til de fleste biler.

  • #9   22. maj 2020 Freeway kanon ide. Nu skal jeg bare finde ud af hvad pokker jeg gør med mit ødelagte bremserør??.

    Jeg skiftede klodser, skiver, kaliberer og bremseslanger. Da jeg skulle skrue bremseslangen af, knækkede en ca. 5 cm af bremserøret. Forbinderen gled åbenbart ikke løs og når jeg drejede den, drejede jeg røret til det knækkede. Den anden gik smurt


  • #11   23. maj 2020 Hej
    Ny på
    Mvh kp


  • #12   23. maj 2020 #9 man køber nu nyt/nye rør og skifte dem.

    hvis omløber ikke var løs, så trængte rørene nok alligevel til udskiftningen.



  • #13   23. maj 2020 Dennis du har helt ret. Det tog bare kun en kvart omgang vridning med ringnøglen før røret knækkede, så det er nare hos mekanikeren på mandag, jeg orker ikke bruge tid på den bil mere selv, især på 4 bukke på en parkeringsplads

  • #14   23. maj 2020 Hej
    Gamle biler og vrantne kvinder-
    mvH KP


  • #15   23. maj 2020 Haha

Kommentér på:
Ankerplader/stænkskærm

Annonce