{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

hviken Mikrobil? {{forumTopicSubject}}

Hvis valget står mellem 2 mikrobiler, den ene er en yaris 75Hk med aut gear kørt 75000km, den anden en VW Up kørt nogenlunde det samme også med Aut de koster næsten det samme, her er link: https://www.holst-auto.dk/biler/bildetaljer/VW-75-move-up-asg-bid-1915941388 , og her er yaris: https://www.toyota.dk/used-cars/find-brugt-bil.json#/car/1376781/100/3200
Jeg kan godt li at der i begge biler er oliefyr, det synes jeg er skønt samt aut gear, alternativt kan jeg strække mig til knapt 120000kr og så få denne: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/10-tsi-95-bluemotion-dsg-5d/4713228.
det er selvfælgelig en meget mere lækker bil, og bedre aut gear, jeg ved. ellers denne: https://www.toyota.dk/used-cars/find-brugt-bil.json#/car/2254847/75/8600
men mit kørselsbehov er kun omkring max 12000km årligt, og kører kun på motorveje hvis jeg og konen skal på en weekend tur, til dagligt er det landeveje til og fra job, de små 13km jeg har.
og vi er bare 2 personer i hustanden, ønsker en nyere bil, der kan holde i mange år, uden de store udgifter, og ved toyouta har nogle gode tryghedsaftaler ( toyota plus) derfor jeg hælder mest til den lile yaris, men hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hviken Mikrobil?
  • #1   21. maj 2020 Jeg ville aldrig vælge en UP med ASG-gear. Det er et såkaldt Semi-aut gear. Et manuelgear ombygget til at være Automatisk, i forhold til gearet i yaris'en. Yaris bruger et CVT-gear. Dog linker du til en AYGO med samme geartype som Up!'en.

  • #2   21. maj 2020 ups har rettet link, men du vil altså mene så at de små trillinger med ASG aut gear skal man holde sig fra, og det er bedre med Hybrid yaris?,

  • #3   21. maj 2020 Ohh ya, generelt alle biler med den slags gear.

  • #4   21. maj 2020 Yaris Hybriden køre ihvertfald meget bedre med dens ''automatgear''.
    Men tag ud og prøve kør en ved en forhandler, forvent ikke god brændstoføkonomi på motorvejen, der vil benzin motoren køre hele tiden, nok mere 20km/L.
    Som Christian siger på køre aygo med deres manual automatgear af h til i forhold til CVT eller rigtig automatgearkasse, og vil kræve vedligeholdelse som ny kobling engang.
    har aldrig set en Aygo med benzin fyr, så det skal være eftermonteret hvis det ikke er en fejl.


  • #5   21. maj 2020 Du siger også, du leder efter mikrobil, men den eneste af dem, du linker til, der er en mikrobil, er en Up. Det er et definitionsspørgsmål, men dog ikke irrelevant. Mikrobiler (Up, Aygo osv.)er noget pis at køre i, men absolut den billigste måde at transportere sig på. Minibilerne (Yaris, Polo osv.) er dyrere - både i indkøb og løbende - men der er også langt mere bil i dem. En kæmpe opgradering.

    Så derfor er det også lidt unfair at sammenligne Yaris og Up. Det giver mere mening at sammenligne Yaris og Polo - her er det mere lige og mere et spørgsmål om smag.

    Men det korte af det lange er, at du skal gøre op med dig selv, om du vil spare penge og køre mikrobil, eller om du vil ofre lidt ekstra på en minibil og deraf følgende komfort. Det havde jeg personligt gjort. Men at dømme ud fra den danske bilpark generelt er mange uenige med mig, for der kører godt nok mange mikrobiler rundt smiley


  • #6   21. maj 2020 hahaha, ja så sandt så sandt,man ser tonsvis af Up og Aygo alle vegne, jeg vil prøve finde en forhandler med en yaris hybrid, ja den koster lidt mere, og har talt med en sælger derfra, hvis man vil være sikker på at de årlige 12 mdrs toyota service ikke stikker helt af i priser, kan man tilkøbe en serviceaftale for 400kr månedligt, og binde den for 4 år feks, alle toyota biler skal til 12 mdr service, så måske en god ide lave en sådan aftale.
    det var denne jeg kiggede på: https://www.toyota.dk/used-cars/find-brugt-bil.json#/car/2254847/25/8600


  • #7   21. maj 2020 Toyota hybrider får lavet et 'hybridtjek' ved service, som gør at der op til 10 års garanti på hybrid batteriet hvis det bliver lavet ved hver service, ved enten 15.000km eller 1 år af hvad der kommer først. de har kun 100.000km/3 år garanti på batteri hvis den ikke får hybrid tjek derefter.
    Bremser i bag har det med at rustne, så serviceaftale ville ikke være dumt, det dækker os batteriet, men det går ikke til ved normal behandling.


  • #8   21. maj 2020 ja, men hvad synes du om prisen på det service årligt? det koster ca 3-4000kr årligt, og laver man en serviceaftale koster den 400kr månedligt, er det meget normalt at biler skal til service hvert år? eller er det bare hos toyota?

  • #9   21. maj 2020 Alt er bedre end mikrobiler, så kan du komme op i polo eller yaris bør valget være mellem dem

  • #10   21. maj 2020 ok tak Søren

  • #11   21. maj 2020 Jeg ville ikke tilvælge serviceaftale. Det er meget normalt, at en bil skal serviceres med 1 år/15.000 km interval. Det er der mange, der skal. Men serviceaftale er en smule dyrt. Fordelen er så til gengæld, at du er sikker på, det ikke bliver dyrere.

    Jeg har fået et tilbud på min Audi på stort service med bremser og et enkelt hjulleje. Det vil de have 26.000 kr. for. Så er det til gengæld rart nok at have serviceaftale i sådanne situationer smiley


  • #12   21. maj 2020 wow det var s...atme også dyrt!, ja en serviceaftale kan i visse henseender nok godt betale sig, og man er jo så også sikker på at altid køre i en sikker og velplejet bil


  • #13   21. maj 2020 Det er helt vildt, ja. Det er også kun pga. ringene foran. Uautoriseret ville koste max 1/3.

    Jeg er dog så heldig, at jeg har tysk serviceaftale på bilen. Det er alle tyske Audier solgt med, når man køber dem dernede. Jeg købte den hos Audi i Frankfurt. Det kræver så bare, at jeg kører til Flensborg - så er det gratis. Heldigvis.


  • #14   21. maj 2020 super, og så kan du også medbringe lidt godt til turen hjem, skåål hahaha

  • #16   21. maj 2020 Er den med aut gear ? Kan du sende link?

  • #17   21. maj 2020 Hvis du vil have bilen i en årrække, og med et ret beskedent budget til service og vedligehold så tog jeg ikke en 1,0tsi dsg7 dq200. I det helt taget vil jeg aldrig overveje en dsg7 i en motor med under 250nm og dq200 gearkasse

    Der er sikkert mange som er uenige med mig i det, men netop den model dsg7 har store problemer. Der er store undersøgelser, og masser af problemer med glidende og ruskede koblinger og generel bøvl. Men du kan jo selvfølgelig være en af dem som ikke får bøvl og kører mange km uden problemer.

    Yaris hybrid kører med cvt gear, nogle kan lide det og andre ikke. Du får klart mere bil i sådan en i forhold til en mikrobil. Men den skal også være ældre for at ramme samme budget

    Mikrobilerne er kun solgt i lille antal med automatgear, det gør udvalget er meget lille.

    Hvorfor nævner du 208 i din gamle tråd, men ikke i denne tråd. Det er som om du hele tiden har to forskellige biler i spil


  • #18   21. maj 2020 Jeg er enig for så vidt angår netop den DSG gearkasse. Det er simpelthen noget skrammel...

  • #19   21. maj 2020 undskyld jeg har skam ikke glemt peugeot 208, den er selvfølgelig også i spil, har kig på den, er den anbefaleseværdig?

  • #20   21. maj 2020 Du har en gammel tråd hvor du i dag skriver om du skal vælge 208 eller polo

    Så opretter du denne tråd akkurat samtidig og nævner up, aygo, yaris og polo

    Personligt tog jeg klart en 208 eller clio over en polo når vi snakker automatgear og lille benzin motor


  • #21   21. maj 2020 hej Rene, er det et bedre valg med 208? har læst den er den mest solgte bil i DK, og er deres aut gear bedre end det som sidder i Aygo og de andre mikrobiler?


  • #22   21. maj 2020 nå lige læst i bilmagasinet at deres ESG gear, er noget forfærdeligt juks! men køber man en 208 uden aut gear, er det en fantastisk bil, og man får rigtigt meget for pengene, jeg kan desværre ikke bruge den, da jeg kun vil ha med aut gear, og desværrre hører jeg nu også fra jer at Polo med deres DSG gear er fyldt med problemer!, så det efterlader mig med mikrobilerne igen, eller en svindedyr mercedes, og det gider jeg slet ikke , skal bare bruge en lille driftsikker bil

  • #23   21. maj 2020 Nej, du har stadigt en Yaris, du kan vælge smiley Alternativt Rio, som der nævnes. Måske Fiesta - kender ikke deres automatgear, men automatgear i en S-MAX kører super, kan jeg skrive under på.

  • #24   21. maj 2020 Du skal være opmærksom på at mange journalister ikke er glade for cvt gearkasse

    Det er en smagssag, og prøv om du kan lide det. For er du til yaris hybrid er du ganske givet også tilfreds med cvt gearkassen

    Ud fra dine krav tog jeg en næsten ny mikrobil med lang garanti. Så en Kia picanto eller hyuindai i10 ville nok være mit bud. De er dog nok noget dyrere i indkøb end en 5-6 år gammel aygo eller up. Men over en lang låneperiode vil ydelsen kun være minimalt større, du kan ganske givet også have en længere periode på lån på en 2-3 år gammel bil

    Yaris hybrid har sikkert en række fordele, men mere teknik der kan gå i stykker. Og det med den skal lade via bremserne og benzin motor gør jeg ikke synes det er den bedste løsning. Den vil ganske givet ikke være mere økonomisk end en tilsvarende ren benzin motor

    Ellers så er der en del nye opladnings hybrid på vej eller på markedet, de er noget dyrere end det du kigger på, men de er yderst attraktive grundet en meget lav afgift som følge af god brændstof økonomi


  • #25   21. maj 2020 jeg kigger på nogle UP og Aygo, de fås fra omkring 70-90000kr, og kørt de omkring 50-8000km, det som er smart synes jeg er at de begge fås med service ordning, sådan at man betaler et månedligt beløb på omkring 300-450kr, og så hvert år, indleverer den til service, og skulle der så være skift af bremser eller lign, koster det 0kr, på den måde får man jo en brugt bil, som altid er i top stand, og sparer mange på ikke behøve købe en helt ny, bare vigtigt man køber den service aftale til bilen

  • #26   21. maj 2020 Som udgangspunkt er service aftaler noget der kan vælges til bilen når en vis alder

    Når du køber brugt er der dog som regel en mulighed for en kortere periode uanset alderen på bilen ved købet

    Den up er 7 år gammel, så hvis pengene skal lånes vil de fleste stille krav om en kort løbetid på det. Og service aftale kan du nok kun forvente at få 12 eller 24 måneder


  • #27   22. maj 2020 Spar selv 500 op om måneden, så er der til service og dele.

  • #28   22. maj 2020 Ja det er også en mulighed, Toyota tager omkring 600 kr i for en serviceaftale , og det selvom bilen er sprit ny!

Kommentér på:
hviken Mikrobil?

Annonce