{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.207 visninger | Oprettet:

Captur som brugtbil {{forumTopicSubject}}

I Januar solgte jeg min civic, og indtil videre, så går det egentlig okay med at undvære bil, men jeg kunne da godt snart tænke mig at få en igen.
Det er ikke mere kritisk end at jeg godt kan vente på en god handel. Lige nu kigger jeg bare, til der dukker en op, jeg er interesseret nok i. Jeg leder efter en bil til omkring 100.000, og meget gerne en crossover, hvilket snævre mulighederne ind til en eksempelvis en captur, som designmæssigt tiltaler mig mest. Clio siger mig ikke rigtigt noget. Jeg vil gerne have den bedre siddekomfort og den gode adgang til bagagerum.

Jeg har prøvet en 0,9 TCE, og selvom det ikke er en raket, så kørte det fint, og var topudstyrs varianten, med træk.
Jeg har dog læst og set diverse reviews, hvor 1,2 motoren der har den lidt større motor, som nogle bilterestere siger passer bedre til den bil.
Sådan en har jeg så fundet nu, som dog står et stykke væk, så jeg har ikke mulighed for bare lige at tage ud og prøve. Der står heller ikke lige en i umiddelbar nærhed jeg kan prøve.

Men hvordan har både 0,9 samt 1,2 tce motorerne det med km? Den 1,2 jeg har fundet har kørt 150000 siden 02/2017, så den har ikke stået stille. Til gengæld har den alderen som fortaler. Prisen er dog også sat noget lavere end de tilsvarende, men med mine 10.000 om året, så er dog næppe slidtage den må bukke under for, medmindre 150000 er langt for sådan en. At den har EDC gear er også kun et plus
Er der andet man skal være særligt opmærksom på, eller bud på alternative biler i det segment jeg søger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Captur som brugtbil
  • #1   26. maj 2020 Tag ud til den lokale forhandler og prøvekør en 1,2? smiley

• #2   26. maj 2020 #1
    Som jeg skriver, der står ikke en i umiddelbar nærhed smiley

• #4   27. maj 2020 Både 0,9 og 1,2 har kæde problemer.
    Har skiftet motor i en 0.9 der havde kørt under 100000km da kæden sprang.
    Så køber du brugt, skal du være meget opmærksom på servicehistorikken på den. Renault kører kulance på det, men er der bare eet service der er udført for sent, eller der er påfyldt en alternativ olie dækker de intet.

Resten af bilen er ellers ok.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   27. maj 2020 Mine forældres 0,9tce har kørt service før tid (A+B hver gang) Og fik stadig problemer med den dejlige kæde efter 130.000km..
    Ejner Hessel påstod endda at de var begyndt at sige at de kørte med interval på 100-120.000km udskiftninger på dem, da de bare ikke kunne holde længere, ligemeget hvordan service var overholdt

• Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #7   3. jun 2020 Har været ejer er omtalte model med EDC, men ikke en gearkasse jeg er imponeret over.
    Eller rettere sagt motorstyring / gerskasse styring.
    Bilen kørte godt fra ny, men i de 16mdr jeg havde den, fik den 2 opdateringer af styring i Renaults forsøg på at få den til at spare på brændstoffet, med det resultat den kørte og hakkede ved jævn kørsel. (fra Captur kom frem til den nye model har man ændret oplyste km/l tre gange)
    Forhandler hvor den blev købt og serviceret kunne selv mærke ændring, men kunne intet gøre, og hvis han kunne ligge org sw i, men ikke en mulighed. Så til sidst gav jeg op.
    Så trådstarter, hvis du prøver en med EDC gear, så prøv en tur på lige vej med 50km/t og hold den der og se om du oplever oplyste.
    God jagt med ny bil

• #8   3. jun 2020 Det er et fint bud.
    Som nogen nævner kan der være kæde problemer ligesom der er på mange andre mærker med kæde men det er altså ikke nær alle der har det.
    Udover det skal man holde øje med vandforbruget på 0.9. De kan godt blive utætte ved termostat huset. Ellers stabil bil.

1.2 motoren har mere overskud og jeg synes den kører bedre. De kan have samme med kæde.
    Edc kører bedre i 2017 modellen end de gamle modeller og har også den nye gearknop som er en del pænere.

Held og lykke med søgningen

Kommentér på:
Captur som brugtbil

Annonce